מוקפאים טריים ועוד שאלות

נטעים 90

New member
מוקפאים טריים ועוד שאלות

קראתי עכשיו את הטבלה, אני מבינה שעוברים טריים עדיפיפ על מוקפאים ? כמה עוברים מחזירים ? האם רצוי אחד או שניים? הבנתי שלאחרונה רצוי בכל טיפול להחזיר אחד . ..האם מישהי התנסתה עם תרומת ביצית בבית חולים אלישע ?
 

קובי932

New member
היי

היום אין כול-כך הבדל בין טרי למוקפא הסיכוים כמעט זהים אבל אם אפשר לעשות החזרה ראשונה טריה הייתי ממליץ לך (וזה גם מה שאנחנו עשינו ) כמה עוברים להחזיר זה כבר עניין אישי שלך שמחזירים 2 עוברים מגדילים את הסיכוי לא רק להריון אלה להריון רב עוברים את צריכה לשאול את עצמך 2 שאלות האם אני יכולה ריגשית להכיל שני תינוקות בני אותו גיל בו זמנית והשאלה השניה האם אני יכולה כלכלית לממן 2 תינוקות בני אותו גיל בו זמנית
 
מנסה לענות
מדברים על הבדל קטן בין עוברים טריים למוקפאים (אני הריתי מעוברית מוקפאת)
ההמלצה להחזיר עובר אחד,אלא אם את רוצה יותר מילד אחד. חשוב לקחת בחשבון שהריון מרובה הריון מעלה את הסיכון, לא את הסיכויים. הסיכון לאם, הסיכון לעובר.הרי המטרה שלנו היא לסיים הריון בידיים מלאות עם תינוק בריא.
ראי בלינק המצורף
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4908013,00.html
בהצלחה
איילת
 
איילת הגדירה את זה ממש נכון...

להחזיר שניים לא מגדיל סיכוי רק סיכון זה כל כך מדוייק. השיקול הכלכלי, המוכנות לגדל שניים, הכל זניח ובטל ב60 לעומת הסיכונים שיש בהריון תאומים. קשה בסוף מתגברים, מסתדרים. זה ממש לא רומנטי לשכב חצי הריון במיטה. ממש לא רומנטי לראות ילד שלך בפגיה מחובר למכשירים. ממש לא רומנטי לגדל ילד שסובל מלקויות בגלל הריון תאומים או סיבוכי פגות. יש לי במשפחה הקרובה תאומים וטפו טפו הכל בסדר (היו בפגיה שבוע ואפילו בלי שמירת הריון). ברור שיש הריונות שהכל טוב וזה גם בטח הרוב אבל... זה סיכון לא קטן. מי שיכול להמנע מראש. להתרחק ולא כי זה לא נוח. כי זה לא בטוח.

רופא די נחשב הסביר לנו שאם מחזירים שניים והרחם לא בחודש שהוא מוכן לקלוט את העובר אז מבזבזים שניים בהחזרה. אם הרחם במצב מיטבי חודש אחרי יש מספיק עוברים לשתי החזרות ויותר סיכוי להרות. להחזיר שניים אולי בגיל מבוגר וגם זה, חברה שלי עם רזרבה נמוכה ותאומות כי שתיהן בסוף נקלטו. מביציות שלה. כנגד כל הסיכויים. וכמובן שמירה.
 
למעלה