שאלה לגבי איכות מנות זרע שנרכשו

שאלה לגבי איכות מנות זרע שנרכשו

האם מישהי קיבלה פידבק שלילי על מנת זרע שרכשה מחו"ל? כלומר שלא נעשתה הפרייה מוצלחת מביציות של תורמת בטענה לאיכות זרע ירודה?
עד עכשיו נאמר לי בוודאות שהביציות שלי הן כבר לא איכותיות (במילים אחרות: "זקינות"
).. אבל אין באמת וודאות לגבי איכות הזרע שרכשנו למעט ההבטחה של החברות...
מאחר ואם 'אקפוץ למים' ואקח תרומת ביצית, אני עם מנת זרע אחת ויחידה בלבד, עולים לי חששות לגבי איכות הזרע..וזה לא שאני יכולה להקפיץ את בעלי (שעוד לא נמצא אחד כזה) כדי להנפיק עוד זרע... זה one shot!!!
אשמח לתובנות והבנות מניסיונכן.
ותודה רבה רבה מראש לכל העונות
 

הילה724

New member
לדעתי...

אם זאת תחושתך למה שלא תרכשי תרומת זרע חדשה בארץ ולא מחו"ל ותנסי את מזלך?
במידה ותגיעי לתרומת ביצית את צריכה להגיע שלימה עם ההחלטה שעשית הכל! לכן לדעתי תעשי את כל המאמצים ואל תוותרי על הפעם הזאת, מאחלת לך המון הצלחה
 
אחרי מחשבה רבה... אני לא מעוניינת בתרומה מהארץ

הרבה שיקולים היו בהחלטה הזאת (שנעשתה כבר לפני כמה שנים..)...
שלימה עם ההחלטה -אני עוד לא לצערי. אבל בלית ברירה החלטתי לברר הכל במקביל ולהיות מוכנה עם כל המידע אם וכאשר אצטרך...
 

הילה724

New member
בהמשך...

תקחי בחשבון שגם תרומת ביצית לעיתים לוקחת זמן, זה לא פתרון קסם, לא כולן נקלטות בהחזרות הראשונות...
שיהיו לך רק בשורות טובות, לא פשוט...
 
איכות הזרע

אם עשית כבר טיפולי IVF עם הזרע הזה אני מאמינה שאם איכותו לא היתה טובה היו אומרים לך.
אולי תבררי במסלול אם נעשות בדיקות לזרע לפני ההפריה ואם כן, מה קורה אם הזרע לא בסדר (האם בכל זאת מפרים ואם לא האם את אמורה לשלם)

אני מבינה את השיקולים לתרומה מחו"ל , אבל קחי בחשבון שהתורמת לא עברה את כל בדיקות גנטיות כמו שאת עברת וגם הזרע כנראה לא נבדק אז במהלך ההריון יש מצב שתרצי לעשות בדיקות נוספות (כמו מי שפיר) , לעומת שאם היית לוקחת זרע שעבר את הבדיקות לא היית עושה.
 
בתשובה לשאלתך...

הזרע שנרכש -לפחות מחו"ל -הינו איכותי ביותר ועובר בדיקות גנטיות רבות. מאחר ורכשתי מתורם פתוח, אז לא הייתה בעיה להביאו שוב לבצע בדיקת נשאות לגן שהיה לי (בתוספת תשלום כמובן). כך שמהבחינה הזאת אני שקטה.
אבל אני לא יודעת עד כמה הבדיקות שהם מבצעים לזרע בבנקים הן אכן איכותיות ברמה הגבוהה ביותר... בארץ לפני שמבצעים את ההפרייה, הם לא בודקים כמעט למיטב ידיעתי, אלא מסתמכים על כך שאת אמורה להביא זרע איכותי. הם מפשירים ובודקים לדעתי במינימום.. לא פעם שמעתי את הטענה- אולי תחליפי מנת זרע.. אולי הוא פגום ואת בסדר דווקא.. אבל הרופא טוען שזה לא סביר... בכל מיקרה הם מפרים אחרי ששאבו ביציות.
לגבי תורמת ביצית -חד משמעית אקח מחו"ל ולעולם לא מישהי מישראל (מדינה קטנה וזה..). לשמחתי התורם שלי ללא כל נשאות, אבל בוודאי שצריך לעשות שוב הצלבה גנטית בין התורם לתורמת... מורכב. אבל נאי לא הראשונה, וכנראה גם לא האחרונה..
אם וכאשר, הניסיון הראשון לא יצליח כלל וכלל... אז "אחשב מסלול מחדש".. לא תהיה לי ברירה.
האמיני לי, אם היו נותנים ליחידניות רווקות לאמץ תינוקות בישראל, כבר מזמן מזמן הייתי עושה זאת ! גם ככה הסיכויים להחזיק היריון בגיל מתקדם הם לא קלים..
בריאות והצלחה רבה לכולנו... רק אופטימיות. אין ברירה

 

הילה724

New member
לעיתים חוסר התאמה

יש זוגות שלא מצליחים להקלט להריון למרות שאין בעיית פוריות ונחשבים ללא מוסברים. אני מכירה 2 זוגות שהתגרשו והצליחו להביא ילדים עם בני הזוג החדשים. לא תמיד יש התאמה בין בני הזוג. לא תמיד יש התאמה בין הזרע לביצית.... לכן, אם ניסית מס פעמים הייתי מציעה לך לנסות את מזלך עם תורם אחר
 
למעלה