עובדות

עובדות

אני בת 45. ההריון הוא מתרומה. ויש לי שני עוברים לא זהים.
באסותא קבעו לי תור לאחר שציינתי שאני בכללית פלטינום. בכנות, לא זוכרת אם ציינתי שזו תרוומה או לא ציינתי. השבוע לאחר ברור נוסף עימם אמרו שאני לא זכאית.
בביח ממשלתי גם נקבע לי תור. וגם שם לא זוכרת אם ציינתי לא. באמת לא מתוך כוונה להסתיר.גם שם לאחר בירור נאמר לי שאני לא זכאית.
בבירור שקיימתי עם רופט פרטי שמבצע מי שפיר דרך אלישע( בחיפה) . הוא אמר לי בבירור כי עלות מי שפיר לעובר מגיע ל3500 לאחד.
 

הילה724

New member
מעדכנת מאתר משרד הבריאות

* כנראה שאינך זכאית משום שעברת טיפול פריון במימונך המלא או מימון חלקי, תקראי:
&nbsp
מימון הבדיקה:
מלבד המקרים המפורטים להלן, הבדיקה תמומן על-ידי האשה.
כאשר המימון נעשה דרך משרד הבריאות - הזכאות תינתן רק לגבי נשים מטופלות אשר עברו את כל התהליך ללא מימון פרטי, מלא או חלקי, שלהן או של מי מטעמן ובכלל זה הביטוחים המשלימים של קופות החולים או ביטוחי הבריאות הפרטיים.
&nbsp
זכאות למימון ציבורי (משרד הבריאות או קופת החולים) קיימת במצבים הבאים:
1. כאשר גילה של האשה הוא 35 ומעלה בכניסה להיריון (לפי מחזור אחרון), תמומן הבדיקה על- ידי משרד הבריאות. המימון של משרד הבריאות הוא מלא ללא כל תשלום של האישה וכולל את כל התהליך, ובכלל זה כל בדיקות המעבדה אשר הומלצו לצורך האבחנה על-ידי הרופא הגנטיקאי האחראי במקום בו מתבצעת הבדיקה, קבלת התוצאות של הבדיקה וייעוץ גנטי הקשור לתוצאות, לפי הצורך.
 

kobi932

New member
משהו כאן לא נראה לי בכלל

לאשתי אמרו במפורש שעושים תרומת ביצית לא זכאים כי התורמות לרוב צעירות ואין סיבה ממשית לעשות ואם את רוצה את צריכה לממן הילה מה ששלחת לא מזכיר כלום על מי שעברה תהליך של תרומת ביצית אם היא זכאית או לא זה רק בכלליות אין התיחסות לנושא של בדיקת מי שפיר בתרומת ביצית
 

הילה724

New member
לקובי

ממה שאני מבינה שמי שעוברת תהליך הפרייה במימון פרטי או חלקי לא זכאית בחינם, רק מי שההפרייה נעשתה במימון מלא של קופת החולים (תרומת ביצית אין מימון מלא לכן יכול להיות אין זכאות). כמו שרשמת תרים טלפון ותברר עם בית החולים. אגב, הנשאות שלכם היא לשניכם? או רק לאחד מבני הזוג? אצלנו נשאות לשנינו
 

kobi932

New member
הילה

אני כמעט בטוח שברגע שהם משתתפים בעלות התהליך הם לא ישתתפו במי שפיר כי התורמות ממילא צעירות קופות החולים לא פראיריות ולשאלתך רק אישתי נשאית אבל זה מספיק בשביל לגרום לעובר שירש ממנה את הגן להיות חולה זה גן שעבר מוטציה אצלהם במשפחה והוא לא היה מוכר לפני זה בספרות הרפואית המוטציה הזו יושבת על ה איקס לאישה יש 2 איקסים אז המחלה לא פורצת כי האיקס הבריא משלים את האיקס החולה הבעיה היא אצל הגברים שם יש משמעות לגן כי לגברים יש x 1 וy 1 לכן שהאיקס פגוע הבן יוצא עם פיגור שיכלי המחלה הארורה הזו גורמת לבנים להיות חולים ולבנות להיות נשאיות
 

kobi932

New member
אצלנו

שהתחלנו לעשות ivf בשילוב pgd בבלינסון שאלו אותנו אם אנחנו מוכנים לקבל גם את העוברים (ממין נקבה כמובן )הנשאיות היתה התחבטות מאוד גדולה גם מוסרית האם רצוי להביא בת נשאית לעולם ? האם הרצון שלנו להמשכיות צריכה לבוא על חשבון ילדה נשאית? שבעתיד גם היא תצטרך לעבור את אותו תהליך בלינסון מאוד תמכו בלהחזיר גם את הנשאיות אמרו לנו לכו תדאו מה יהיה בעוד 20 25 שנה איזה תכנולוגיה תהיה אנחנו לא ''קנינו'' את ההסבר הזה חשבנו שהם ''מטאטאים'' את הבעיה שאלנו אותם הרי זה לא שתמציאו גלולה שיכולה להסיר נשאות התשובה היתה חיובית הם הזהירו אותנו מראש שאם אנחנו מחליטים לשלול גם את החולים (זכרים ) וגם את הנשאיות (בנות ) הסבבים שלנו יהיו יותר ארוכים ושלא בטוח יהיה מה להחזיר וגם אם יהיה לא בטוח שהם מבחינה התפתחותית יהיו טובים להחזרה וזה אכן מה שקרה נכנסנו לתהליך מראש בידעיה שהסיכויים אפסיים ובידעיה שאנחנו מנסים רק 5 פעמים ומי זה היה גם רק שני החזרות תוך כדאי התהליך ''התבשלנו''רגשית על תהליך תרומת ביצית לכן היה לאישתי ולי הרבה יותר קל אפילו פשוט למרות שלקחנו בחשבון שגם כאן אין בדאות להריון ובטח לא בסבב הראשון
 
אני לא שילמתי על המי שפיר

זה ממש מוזר.
ד"א יכול להיות שתלוי על מי נופלים בבית חולים ומה הוא ממלא במחשב.
אני תיכננתי בכל מקרה לעשות מי שפיר וצ'יפ ללא קשר לשאר בדיקות הסקר, כך שאפילו לא ביררתי לפני והייתי משלמת אם היה צורך.
עשיתי את התרומה מחו"ל ככה שחלק מהטיפול היה פרטי (גם הרופא).
קבעתי תור בתל השומר, לא ציינתי שזו תרומה כשקבעתי.
כשהגעתי, מילאתי את כל הטפסים ועוד התייעצתי עם הפקידה מה למלא בגלל שזו תרומה.
אח"כ היא מילאה שאלון במחשב, התקשתי לתת סיבה ללמה אני עושה את הבדיקה, אמרתי כי אני רוצה. היא אמרה שאם נכתוב את זה אצטרך לשלם וכתבה את הגיל שלי (אחרי שביררה עם מישהו שאפשר).
זהו. לא הייתי צריכה שלוח למכבי כלום, שום אישורים ושום בקשות זיכוי. בו במקום היא אמרה לי את הסכום לתשלום (שילמתי על צ'יפ) ובזה זה נגמר.
 
נשמע לי מוזר אך אנסה לברר לך יותר
באתר "כל הבריאות" של משרד הבריאות, קיימים כ-8,000 ערכים לבדיקה חינמית של זכאויות וזכויות רפואיות (נמצא בהודעות הנבחרות של הפורום)
תוך כדי זה עלתה לי מחשבה שהם כותבים שזה מאושר מתחת לגיל 35 במידה והיועץ הגנטי המליץ על זה, ייתכן ושווה לבדוק את האופציה
http://call.health.gov.il/infocente...earch&viewlocale=he_IL&searchid=1508695183081
 
למעלה