עם או בלי תמונה - מותשת מההתלבטות,אשמח לשמוע מהניסיון

אביב12320

New member
עם או בלי תמונה - מותשת מההתלבטות,אשמח לשמוע מהניסיון

שלכן. מצד אחד מעדיפה בלי כדי שלא תהיה לי אח"כ דמות שלא תצא לי מהראש, מה גם שבמרפאה שאני עושה הם שולחים במייל מה שאומר שהתמונה תישאר אצלי לתמיד, קצת חוששת שאחפש את הדמיון ואתעסק בה יותר מידי אח"כ. מצד שני כ"כ הרבה אי וודאות, בעיקר כשאני בתרומה כפולה, שאולי התמונה תיתן לי קצת יותר ביטחון, אם אדע מאפוא הביצית מגיעה ושהתורמת נראית סה"כ בסדר. לא מוצאת מנוח... אשמח לתובנות. תודה רבה!
 

kobi932

New member
אין כאן תשובה אחת נכונה

התשובה הנכונה זה מה שמרגיש לך נכון לעשות את יכולה לקרוא כאן כאלו שבחרו עם וכאלו שבחרו בלי וכול אחד כאן מהסיבות שלו והם כולם נכונות להם אנחנו כן בחרנו במסלול עם תמונה של התורמת וזה הגיע גם עם תמונה של הילד שלה לנו זה נתן תחושה של שליטה במשהו עצם תהליך הבחירה נתן לנו להרגיש שאנחנו בעניינים אנחנו שולטים ולרופאים יש פחות מרווח לשיקול דעת ולטעויות בבחירת התורמת ושיש יותר גלוי מהנסתר אפילו צילמנו ועד היום יש לנו תמונות שלה אנחנו לא רואים בזה חיסרון לא יצא לנו להתעסק עם התמונה יותר מידי תוך כדאי שאני כותב לך יצא לי לקרוא שוב את מה שכתבת בשורת הנושא מותשת מההתלבטות במידה ואת בוחרת תורמת עם תמונה יתנו לך כמה תמונות של תורמות עם המידע האישי שלהם וגם שם את צריכה לעבור תהליך עם עצמך עד שתגיעי לתורמת הרצויה יכול באמת להיות שלחלק מהאנשים עצם תהליך הבחירה מתיש אותם רגשית ויותר קל שבוחרים בשבילם והתורמת נשארת אנונימית לגמרי אין בזה שום פסול
 

GNews78

New member
דומה אבל שונה

בכל הנוגע אלינו, כנשים עניין הדמיון ככל הנראה הינו בעל חשיבות גדולה יותר. ראי שרשור "להיות אמא" מלפני מספר שבועות.. זו אכן התלבטות עבור חלק מהנשים, גם בעניין תרומת ביצית וגם בעניין של תרומת זרע. שניהם מושפעים מהרבה מאד פרמטרים, עמדות ותפיסות אישיים.
 
לא מבינה למה שונה

אני אמא מתרומה כפולה, לא ראיתי תמונה של התורם או התורמת...וגם לא רציתי.
הרי הילד שייצא יכול להיות דומה 2 טיפות מים לתורם, לתורמת או לאף אחד.
ושאלה - מה המטרה בלראות תמונה?
הרגשת שליטה? כמו שקובי ציין
ניסיון לוודא שהילד ייצא "יפה"? הרי זה לא הבטחה לכלום
אפשרות לתאר לילדך יותר פרטים על התורמת כשיגדל?
אולי, תנסי להבין מה המטרה בלראות תמונה וכמה היא חשובה לך וזה יעזור לך להחליט
 
אני גם לא בעד תמונה

זה כמובן מאוד אישי אבל יש לי שתי נקודות מעבר למה שנאמר:
1. תמונה לא מייצגת כלום. בטח לא תמונה שמנסים שתראה יפה. תחשבו על תמונות שראיתם של אנשים ואת הפגישה עם האנשים והפער.
2. הורות זה חוסר שליטה. אין מה לעשות. תחושת חוסר האונים, הפחד איך הילד יראה, מה הוא יהיה זה פחדים שיש גם עם ילדים ביולוגים. עושים כמובן מה שיכולים אבל צריך מתישהו לשחרר. כל אחד במקום שלו. לי עזר אפילו שלא היתה תמונה. לא דמיינתי איך הוא יכול להראות, בלי ציפייה רק קבלה. שחררתי לגמרי את המקום הזה.
 
השירשור מייצג מאוד חלקית.... הוא בעיקר קיבל כיוון אחד שלא בהכרח מאפיין אבל היתה תחושה שאי אפשר להביע שם דעה אחרת.... אני חושבת שעניין התמונה הוא בעיקר הדרך היחידה שלנו לנסות לשלוט בתהליך שכמעט ואין לנו שליטה.... איילת
 

גיי J

New member
אנחנו במסלול עם תמונה

זה היה בעיקר קריטי עבור בעלי, שהתורמת תהיה כמה שיותר דומה לי.

אם ההחלטה הייתה רק שלי, לא בטוח שהייתי בוחרת בתמונה מכמה סיבות:
* עלות- תמונה מייקרת את העיניין וכשגם ככה הכול יקר, זה מוסיף עול.
* הילד לא בהכרח יצא דומה לתורמת, אולי הוא ייקח גנים בעיקר מהבן זוג/ תורם זרע או שיצא דומה לאמא של התורמת. לצורך העניין אני דומה לדודה שלי מצד אבא שלי ופחות להורים.
* התעסקות שלא לצורך, האם הילד דומה או לא לתורמת. (למרות שלדעתי ברגע האמת זה לא יעניין אותי)
אם זאת, לא היה כזה קריטי לי תמונה או לא ומכיוון שלבעלי היה חשוב, הלכנו על זה.
בהצלחה!
 
החלטה לא פשוטה....
כשהתחלתי את התהליך לפני כ 5 שנים הייתי עם שותף להורות שהסכים רק לתורמת "פתוחה" פנינו לחברה אמריקאית שהתחילה לשלוח לנו תמונות של תורמות עם פרטים שלהן, אישית היה לי מאוד קשה עם זה כי הרגשתי שהיא " מחליפה" אותי. בהמשך דרכינו נפרדו והמשכתי לבד, האפשרויות היו אז לתורמות שאת מקבלת על פי נתונים שאת מבקשת ולא בהכרח מקבלת מה שביקשת. רצה הגורל ולאחר שקיבלתי את התרומה קיבלתי את פרטי התורמת שכלל לא היו דומים לי בכלום, כמה בכיתי וכעסתי, היו לי התלבטויות האם להשמיד את העוברים שנותרו לאחר השלילי הראשון. בדיעבד אני יכולה להבין שהכעס שלי היה מאיבוד השליטה כלומר גם במינימום בו יכלתי לשלוט מישהו אחר עשה עבורי את ההחלטה.
בסופו של עניין החזרתי את שני העוברים שנותרו ומהעובר השלישי נולדה הבת המהממת שלי שכל מי שרואה אותנו אומר כמה אנחנו דומות
אבל התזכורת היא שלה יש עיניים חומות (כמו התורמת) ולי כחולות....
התורם הוא תורם פתוח, למרות שיכלתי לראות תמונה שלו מהילדות בחרתי שלא לעשות את זה
שיהיה בהצלחה
איילת
 

אשרת 1972

New member
אני לא רציתי לדעת כלום על התורמת ממש מידע מינמלי

מבחינתי האפשרות שאוכל לזהות ברחוב הייתה קשה לי מאוד , ביקשתי שלא תיהיה קוף , תמונה הייתה הופכת אותה למשהי שפוטנציאלית אוכל לזהות והייתה נותנת לה מקום בחיי ולי אין יכולת לזה, גם שקיבלנו תרומה לילד שני העדפתי שהמסלול יבחר וימצא משהו שדומה לילדה ואצלי בהפוך מאיילת לי ולבעלי יש עיניים חומות ולילדה יש עיניים כחולות כמו של התורמת .
 

בובוני2

New member
הכול לפי ההרגשה

גם אני העדפתי לא לראות את התורמת. ביקשתי שתהיה כמה שיותר דומה לי מבחינת צבעים וזהו. לא רציתי שהתמונה שלה תהיה תקועה לי בראש .. רציתי דף נקי ומשוחרר
 

אור קטן2

New member
אני דווקא חושבת שתמונה

זה משהו להראות אחכ לצאצא, איזשהו שבב של זהות גנטית. בדיעבד אני טיפה מצטערת שלא עשיתי זאת, לא הייתי מודעת ולא בדקתי לעומק, הלכתי לתהליך התרומה במהירות הבזק ולשמחתי נקלטתי בפעם הראשונה.
כמי שהביאה ילד מתרומה כפולה, כאשר תורם הזרע הוא פתוח, היה לי שיקול כי ביום מן הימים אם לילד יהיה חור בזהות, הוא יוכל לספק את סקרנותו והצורך שלו במידע ולפתוח את זהות התורם. עם התורמת זה היה אחרת, אבל אני חושבת שאין הבדל.
כמובן אני מאמינה שהילדים יספגו את העמדה ההורית, ומה שחשוב או שולי להורה, זה מה שיעבור אליהם.
בכל דרך שתחליטי, מאחלת לך שתהיי שלמה (וזה לפעמים לוקח זמן, מניסיון)!
 
למעלה