כאשר תורמת הביצית נוצריה, לפי ההלכה ולפי החוקים בישראל

kobi932

New member
צודקת ב100 אחוז

רק אני יוסיף שיש מכון שנקרא פועה שעוסק בכול מה שקשור בתרומת ביצית לפי ההלכה היהודית גם שהתורמת לא יהודייה הם עוזרים בכול הסוגיות (אם נעשה הקבלה מעולם המטבח הם כמו משגיחי הכשרות ) את בהחלט יכולה להתייעץ איתם אם את ממש רוצה להחמיר
 

בובוני2

New member


למי שמתעניינת בנוסף בנושא של הפונדקאות שכחתי לציין שהרב אמר שעדיף לעשות פונדקאות בחול ומקסימום גיור לחומרא כיון שאז התינוק " ללא ייחוס" (מושג בהלכה) וזה עדיף מאשר פונדקאית יהודיה
 

אשרת 1972

New member
מעתיקה לכאן תשובה שכתבתי בעבר

הדעה הרווחת שייכת לרב אליישיב שקובעת שהדת הולכת אחרי האם היולדת הדעה האחרת שייכת לרב עובדיה יוסף שאומרת שהדת הולכת לפי תורמת הביצית ולפיכך יש צורך בגיור

אם את מהאסכולה של הרב עובדיה יוסף הילד צריך גיור -
יש לשים לב שמאז שנכנסה הממשלה החדשה השתנו כללי הגיור ויש כיום החמרה בבתי הדין של הגיור .

לגבי גיור הקטין מעתיקה לך מהאתר של ניו לייף לגבי גיור קטינים -
גיור קטינים
גיור קטינים הוא תהליך פשוט וקצר מטבע הדברים תינוק לא נדרש ללמוד את תורת ישראל או להוכיח שהוא מקיים מצוות.
הליך גיור קטינים
כדי להתחיל בתהליך גיור יש לפנות לאגף הגיור ולפתוח תיק לגיור קטינים בבית הדין המיועד לכך.
פתיחת תיק
לשם פתיחת התיק על ההורים להגיש את המסמכים הבאים: טופס בקשה לגיור, צילום תעודת זהות של שני ההורים וקורות חיים של שני ההורים. זוג נשוי יצרף גם את תעודת הנישואין שלו. רווק או רווקה המבקשים לגייר את ילדם יצרפו את הכתובה או את תעודת הנישואין של הוריהם או לחילופין מסמך המאשר יהדות מבית הדין הרבני.
פגישה עם בית הדין
כל עוד הילד קטן ואינו עומד על דעתו, נעשה הגיור על דעת בית הדין ועל סמך התרשמות מההורים.
ברית מילה
כחלק מהליך הגיור נדרשים בנים לברית מילה. ברית המילה מתבצעת בדרך כלל בתיאום עם בית הדין לגיור קטינים. ניתן לפנות לבית הדין לגיור קטינים, לשם קבלת הפנייה לברית מילה לקראת גיור, גם כאשר התיק עדיין נמצא בדיונים. טקס הברית משלב הליך טקסי עם הליך רפואי כירורגי. הטקס עצמו דומה מאוד לברית המילה המוכרת, למעט הבדל קל בברכות.
לאחר ברית המילה וההחלמה ממנה הם יעברו גם טבילה במקווה טהרה.
טבילה במקווה טהרה
הילד קטן ואינו יכול לטבול לבדו, האב או האם, לפי בחירת המשפחה, יכנסו איתו למקווה על מנת לאחוז בו.
 

בובוני2

New member
תרומה על פי ההלכה

בזמנו הלכנו לשאול רב.. אנחנו נעזרים בארגון בונה עולם שהם מחמירים בנושא של תרומת ביצית למרות שאנחנו לא משתייכים לזה רציתי את הדעה הכי מחמירה שלא יהיו בעיות.. הם שלחו אותנו לרב מנחם מנדל שפרן בבני ברק שהוא אב בית דין. רב סבלני וסובלני ומאיר פנים והוא פסק שמתרומת ביצית אין שום בעיה האם הנושאת את התינוק היא נחשבת לאמא ולא תורמת הביצית. שאלנו גם על פונדקאות והוא פסק שזרע וביצית של יהודים התינוק יהודי. אפשר לעשות גיור לחומרא אבל לא חייבים.
 
תודה לעונים/ות. דיברתי עם מכון פועה וגם עם רב שבקיא בנושא

בשיחות עם הרב ממכון פועה ועם הרב הנוסף, ביקשתי שלא תהיה פסיקה הלכתית שמבחינתי אם הייתה היא מחייבת, אלא רק מתן מידע על הגישות בשאלות הללו.
הרב ממכון פועה אמר שקיימות גישות שונות בנושא. גם הרב הנוסף, שהוא בעל שיעור קומה, אמר שבשלב זה אין הכרעה. מחמת הספק, הוא המליץ לעשות גיור. למשל, הוא אמר, שייתכן שרב מסויים כיום יפסוק שהאישה שבהריון היא האם, וייתכן כי עוד מספר שנים יכריעו שזה לא ככה, אלא בעלת הביציתהיא הקובעת לעניין זה (כך הוא מעריך שיהיה). קביעה ההלכתית החדשה, תבטל את הפסיקה. כאשר הילד יהיה גדול יותר, יהיה מסובך יותר לערוך גיור.
יש עוד עניין שעלה, וזה שהילד/ה מחמת היותם ספק גוי/ה, אינם יכולים להנשא לכהן.
דבר נוסף שעלה הוא השאלה אם מקיימים את הגיור, האם יש להודיע על כך למשרד הפנים, או שאולי ישנם רבנים שיסכימו לערוך את הגיור בלי פרסומו ברמה הפורמלית? דבר הטעון בירור.

עדי
 
למעלה