תודה לעונים/ות. דיברתי עם מכון פועה וגם עם רב שבקיא בנושא
בשיחות עם הרב ממכון פועה ועם הרב הנוסף, ביקשתי שלא תהיה פסיקה הלכתית שמבחינתי אם הייתה היא מחייבת, אלא רק מתן מידע על הגישות בשאלות הללו.
הרב ממכון פועה אמר שקיימות גישות שונות בנושא. גם הרב הנוסף, שהוא בעל שיעור קומה, אמר שבשלב זה אין הכרעה. מחמת הספק, הוא המליץ לעשות גיור. למשל, הוא אמר, שייתכן שרב מסויים כיום יפסוק שהאישה שבהריון היא האם, וייתכן כי עוד מספר שנים יכריעו שזה לא ככה, אלא בעלת הביציתהיא הקובעת לעניין זה (כך הוא מעריך שיהיה). קביעה ההלכתית החדשה, תבטל את הפסיקה. כאשר הילד יהיה גדול יותר, יהיה מסובך יותר לערוך גיור.
יש עוד עניין שעלה, וזה שהילד/ה מחמת היותם ספק גוי/ה, אינם יכולים להנשא לכהן.
דבר נוסף שעלה הוא השאלה אם מקיימים את הגיור, האם יש להודיע על כך למשרד הפנים, או שאולי ישנם רבנים שיסכימו לערוך את הגיור בלי פרסומו ברמה הפורמלית? דבר הטעון בירור.
עדי