התמודדות עם תגובות הסביבה

התמודדות עם תגובות הסביבה

אולי מקדימה את זמני אבל השאלה מנקרת לי בראש. כל הסובבים יודעים שאנחנו בטיפולים כבר הרבה שנים ומאוד ישמחו כשאהיה בהיריון. התגובות בטח יהיו משהו בנוסח: ״איזה יופי. את רואה שזה הסתדר? שזה הצליח בסוף? ידענו שזה יצליח״. תחושתי כיום (ואני עדיין לא בהיריון) היא שהיריון מתרומה אומנם בהחלט אינו מובן מאליו ואינו קסם וכמובן שלא בהכרח מצליח בניסיון הראשון או אפילו לעיתים בכלל לא מצליח. אבל מבחינתי הוא לא יהיה בדיוק אותה הצלחה כפי שהייתי מרגישה אם זה היה היריון מהביציות שלי. מהיכרותי עם עצמי אני יודעת שרגשותיי יהיו מעורבים ברגע שאיקלט להיריון ואני תוהה מהי התגובה הנכונה בהינתן שאני לא מעונינת לשתף אף אחד מהסובבים שלקחנו תרומה.
האם לעשות הצגה שאני שמחה עד השמיים כי זה סוף סוף הצליח? או להיות אותנטית ולא להביע שמחה מלאה ואז לא יבינו איך לעזאזל אני לא שמחה עם היריון שכל כך רציתי? התמודדות עם הסביבה היא עוד חזית שצריך להשקיע בה אנרגיה כשהתחושות האישיות שלי מאוד מעורבות ויש בהן גם לא מעט עצב על זה שכך הדברים קרו ולא כפי שרציתי. אשמח לשמוע איך אתן התנהגתן והגבתן. ברור לי שמי שלא חשה שום עצב מהרגע שנקלטה להיריון לא תוכל להתחבר לשאלה ולכן מעניין אותי לשמוע דווקא מאלו שהרגישו גם רגשות שליליים ונתנו מקום גם לרגשות האלו לצאת.
ואיך בעצם הסבירו אותם לסביבה.
 

אשרת 1972

New member
לא חויתי הריון מביציותי אז אין לי מקור להשוואה אבל יש לי

חברה טובה שהרתה בטיפולי פוריות מביציותיה שלה ומשיחות איתה התחושות היו דומות , אחרי הכניסה להריון רק מתחילים הפחדים והחששות ( בלי קשר לגנטיקה ולמקור התרומה ) את בחרדות בכל בדיקת בטא שמא המדדים לא יעלו כמו שצריך ואחר כך בחרדות אם לא יראו שק ומה עם הדופק , לי היה דימום בשבוע תשע וטסנו למיון , אחר כך המון בדיקות , מה שאני מנסה לאמר שהריון אחרי טיפולים כל טיפולים הוא יקר ומלא חששות לכן נראה לי שתוכלי להסוות את החשש ולהביע בפני המשפחה את החששות האחרים שעולים אצל כולן , המון בהצלחה
 

yaelina

New member
מזדהה כל כך

בגילך, עוד לא בהריון.. מנסה כבר חמש שנים (בטיפולי IVF) ועם כל התקווה להצלחה מהתרומה פוחדת שלא אוכל "לעמוד" בציפיות השמחה מההריון..
 

עוגי555

New member
החיים בוורוד יקרה

תהיות מובנות וטבעיות.
לא תצטרכי להעמיד פנים כי ליבך יהיה מלא באושר וכן, את תרגישי גאווה, אולי לדעתי גאווה מכופלת בגלל מה שעברת.
אם את מעוניינת לשתף במה שעברת, חוסר שמחה או הצגת העובדות יחשפו זאת.
אם את מעוניינת לשמור על פרטיותך, תשמרי על פאסון ותשמחי יחד איתם. את גם יכולה להגיד להם: ראיתם? פשוט נרגעתי כמו שהצעתם לי והופ!
בהצלחה מכל הלב
 

mary371

New member
גם אמהות שנקלטו מביציות שלהן לא ממש שמחות עד הלידה.

הריון מלווה בכל כך הרבה חששות ודאגות.
וכשתלדי השאר יהיה היסטוריה. מניסיון :)
 
ענו פה תשובות מעולות ומצויינות

אני בחרתי לשמור על פרטיותי ולכל הסובבים אותי הראיתי שמחה גדולה (שבאמת הרגשתי כי הריון זו חוויה מדהימה) ואת הלבטים והחששות שממילא יש בכל הריון על אחת כמה וכמה מהריון מתרומה שמרתי לעצמי..
כי אף אחד לא ידע שמדובר בתרומה לכולם אמרנו שאנחנו בטיפולים שפשוט הצליחו.
בהצלחה :)
 
למעלה