אירוח בנושא אמבריולוגיה

התפתחות איטית של עוברים

שלום לשמש שזורחת תמיד!
שאלה של מיליון דולר.... בגדול- הכל משפיע על הכל.
חשוב להבין מה זה 3 ימים. יותר נכון להתייחס למספר שעות מרגע ההפריה- אנחנו מדברים בדרך כלל על 63-64 שעות, זה הזמן שלקראתו הביצית המופרית עשוייה להתחלק 3 פעמים ולהגיע ל-6-8 תאים. לפעמים הקצב הוא איטי יותר,ויש מספר סיבות: זה יכול להיות גם בגלל תנאי הגידול הלא אופטימליים,גם סטימולציה לא מתאימה, וגם בעיית הביציות הלא ידועה, גם זרע יכול להשפיע , ללא ספק. לא כל הבעייות הן נראות לעין.
המטרה שלכם היא להגיע למספר יפה של עוברים איכויתיים, שניתן גם לדגום אותם וגם לצמוא בינהם את העובר הלא נושא מוטציה. לכן כדאי לא למשוך זמן לעשות הכל ובבת אחד: גם להחליף רופא, גם להחליף מעבדה, וגם להשקיע במיון מורפולוגי של זרע. בסופו של דבר- לא משנה מה הבעיה, העיקר לפתור אותה.
בהצלחה!!!
 
תודה על התשובה המפורטת!

שלום ד"ר פבל, תודה רבה על ההסבר.
נשמע שבהחלט עלינו לתקוף את הבעייה מכל הכיוונים.
&nbsp
ד"א, שמעתי שאסותא ת"א עתידים לפתוח מעבדת PGD. האם צפוי להיות לכם שיתוף פעולה איתם בעתיד?
 

gluten free

New member
שאלות

שלום ותודה על ההתארחות והמענה
1. למה הורמונים מסוגים שונים משפיעים על הבשלה ואיכות הביצית וכתוצאה מכך גם על ההפריה? הרי כולם כביכול מאותו סוג אך שם חברה אחר
2. כבר פעמיים שהיו לי הפריות מאוחרות - מה הכוונה ומה אפשר ללמוד מזה על איכות הביצית ?
3. בשתי השאיבות האחרונות היו זקיקים ריקים - האם נכון שאין כזה דבר זקיק ריק אלא נכון יותר להגיד שלא הצליחו במעבדה לבודד את הביצית/היא לא הגיעה לשלב בו היא נפרדת מהדופן. מה אפשר לעשות כדי להימנע מכך?
4. האם רזרבה נמוכה (יש לי חמישה זקיקים נחים בכל מחזור) מעידה בהכרח על איכות ?
5. האם הדרך היחידה להגדיר איכות ביצית היא דרך התוצאה (הריון תקין ותינוק בריא) , מה המדדים בעצם?
6. איך זה שגוף האישה מקבל תרומה מבלי לדחות אותה (הרי זה ״גוף זר״)?
ושוב, תודה רבה על הסבלנות והמענה!
:))
 
שאלות של נטולת גלוטן

היי ולילה טוב!
1. לא כל התרופות זהות. תמיד יש ניואנסים שונים שגם מי שפיתח את התרופות לא מבינים עד הסוף. ייצור הורמונים רקומביננטיים הינו תהליך ביוטכנולוגי מורכב מאוד ולא ממש הכל בשליטתנו.
2. לא יודעמה הגיל שלך, אבל נניח שאת עד גיל 37. "הפרייה מאוחרת" הכוונה שלא רואים את סימני ההפריה לאחר 16-17 שעות מרגע ביצוע בהפריה. אלא רואים אחרי 20 שעות, זה מעיד על בעיה בביציות. אם הפריה מאוחרת נצפתה אחרי IVF רגיל (לא ICSI) - זה מעיד על כך שברגע של אינסמינציה הביציות לא היו בשלות ולקח עוד מספר שעות עד שביציות הבשילו.
3. הסיבה הכי הגיונית ל"זקיק ריק" -היא אכן חוסר בשלות של הזקיק וקושי בהוצעת הביצית מזקיק בזמן השאיבה. לפי הבנתי- גם אין טעם להוציא ביצית מזקיק ש"לא משחרר" את הביצית- קרוב לוודאי הביצית כזאת לא בשלה הסיכוי לקבל מביצית כזאת עובר בר קיימה הוא נמוך מאוד. מה לעשות- זאת כבר שאלה לרופא המטפל. אני לא ממש יודע. כנראה לשנות פרוטוקול סטימולציה. שוב, אני לא יודע בת כמה את.
4. רזרבה שחלתית נותנת פרדיקציה למספר ביציות שניתן לקבל בעקבות הסטימולציה המוצלחת. בלי קשר לאיכות.
5.זה המדד האולטימטיבי. כל היתר- מדדי ביניים.
6. בשלב מוקדם של ההתפתחות העוברית אין לעובר סממנים שגוף האישה מזהה אותם כגוף זר. תודה שטבע (הקב"ה) לא חסם לנו את האפשרות להרות מביצית של תורמת.
בהצלחה!
 

shiransh4

New member
עוברים עם הרבה שברים

שלום דר פבל,

אני אחרי שני סבבי IVF שלא הצליחו
סבב ראשון - ארוך פירוגון + דקא - 12 ביציות 10 הפריות רק עובר אחד נחשב טוב והוחזר, שאר העוברים לא גדלו טוב והיו עם הרבה שברים ולא שרדו.

סבב שני - קצר גונגל F + אורגלוטרון שגרם לכך ש E2 שלי היה נמוך מאוד לקראת השאיבה היה סביב 400 היו לי 23 (במעבדה אמרו לי ש 19 בציות היו בשלות )ביציות 12 הפריות ושוב רק אחד נחשב טוב והוחזר (ביום 4 )כל השאר לא שרדו. במעבדה אמרו שהועברים שלי לא איכותיים ומכילים הרבה שברים. בנוסף בסבב הזה עשינו מיון זרע אצל ברטוב מכיון שלבעלי יש מורופולוגיה 1 %
אשמח לדעת ממה נובעים השברים ומה ניתן לעשות? הבנתי שזה בגלל הביציות שלי..

תודה רבה

שירן
 
תשובה לשירן

הי, שירן!
לפי המידע שנתן כאן, אני מבין שהשחלות שלך לא ממש אוהבות את ההורמונים. הרי נכנסת להריון באופן טבעי וזה אומר שהשחלות שלך יכולות לייצר את הביציות האיכותיות.
הרופאים ניסו 2 סוגי סטימולציה, וכנראה הם לא מתאימים לך. גם הרופאים עובדים בהרבה המקרים בשיטת ניסוי ותעייה. אם את בטוחה במיומנות של הרופא שלך- תמשיכי איתו- הוא לפחות כבר יודע אילו פרוטוקולים לא כדאי לעשות. מיון זרע "לא מזיק" כאן. אך לא בטוח שעוזר.
 
החזרת עוברים טריים לעומת עוברים מוקפאים
פשה היקר
ראשית רוצה להודות לך על הנכונות להתארח בפורום נפלא זה ולהעניק לנו מזמנך היקר ומהידע הרב שלך
רוצה גם להודות לך על האוצרית הקטנה שלי שנוצרה בסבב בקייב יוני 2013 (אך הוחזרה כמוקפאת מאוחר יותר).
ולשאלתי:
במסלולי תרומת הביציות בארץ ישנם מסלולים שדוגלים בכך שהחזרת עוברים טריים במעבדה בה נוצרו מעלה את סיכויי ההיקלטות להריון (ולכן נוסעים לחו"ל), לעומתם מסלולים שמביאים עוברים טריים לארץ ומסלולים נוספים שמביאים רק עוברים מוקפאים.
האם תוכל לעשות לנו קצת סדר לגבי אחוזי הסיכויים להצלחה בכל אחד מהם? האם אכן הם שונים?
תודה
איילת
 
חזרת עוברים טריים לעומת עוברים מוקפאים

היי, איילת!
למיטב ידיעתי, הבנהתי והעיקר למיטב נסיוני - מבחינת התוצאות הקליניות- אין שום הבדל בין להביא את הנשים אל העוברים לבין להביא עוברים אל נשים. ההבדלים הלוגיסטיים הם ברורים לכולם. הרבה יותר קל לקום בבוקר, לנסוע שעה לבית חולים בארץ ולעשות החזרת עוברים לעומת לטוס לחו"ל, לאבד יומיים -שלושה של עבודה, להמריא- לנחות במדינה זרה, לעשות החזרה, ושוב להמריא-לנחות. יש הבדל?
בשיטות הקיימות,כגון ויטרטפיקציה של העוברים והחזרת העוברים מופשרים במחזור טבעי - משיגים תוצאות קליניות זהות אם לא יותר טובות מאשר בהחזרת העוברים הטריים. התנאי ההכרחי, כמובן- זה מיומנות הצוות הרפואי המטפל.
בהצלחה!
היה כיף להתארח אצלכם. לילה טוב.
פשה
 

אשרת 1972

New member
ד"ר איציקסון תודה רבה על הזמן היקר שאתה מקדיש לנו

ראשית כל תודה מקרב לב , אתה אחראי להולדת הילדה שלי אתה זה שבחרת את העוברים שיוחזרו אחרי שאני והרופא התלבטנו ומהם התפתחה הילדה שהביאה איתה שמחה כה עצומה .
רציתי לשאול מה העדיפות של החזרת בלסטוציסט על פני עובר , האם ההחזרה של בלסטוציסט מגדילה את הסיכוי להרות ובכמה
כמו כן רציתי לדעת האם יש סטטיסטיקה על סיכוי הכניסה להריון בהחזרת עוברים מוקפאים אל מול עוברים טריים .
 
תשובה לאשרת

שלום, אשרת!
החזרת בלסטוציסטים - זאת דרך יותר מהירה להריון. ויש מצבים רבים בהם חשוב מאוד להגיע מהר להריון. למשל כאשר הגיל של המטופלת (או הנתרמת) הוא גבולי. מצד שני- לא כל העוברים שלא מגיעים לשלב בלסטוציסט באינקובטור לא היו מתפתחים לבלסטו ברחם. לכן, חייבים להשתמש בגידול לבלסטו בתבונה ולקחת בחשבון את התמונה הכוללת.
לגבי המוקפאים וטריים- כבר אין הבדל.
 
תודה רבה ד"ר איציקסון (פשה)
היה אירוח מרתק ומלמד.
תודה רבה שהקדשת לנו מזמנך היקר
ועל לא מעט עוברים שהפכו לתינוקות וילדים שהפכו לא מעט מאיתנו להורים מאושרים כאן בפורום
 
למעלה