אירוח בנושא אמבריולוגיה

הקפאת עוברים

היי, אצבע!
אין שום הבדל מבחינת מומים בהשוואה לעובר שלא עבר את התהליך הזה. בימינו מספר הריונות שהושג מעוברים מוקפאים-מופשרים מתקרב לזה שהושג מעוברים טריים.
 

simply me 25

New member
שלום, רציתי לשאול

אילו גורמים משפיעים על הקפאה/ הפשרה תקינה של בלסטוציסטים? כאשר יש בלסטוציסטים איכותיים שמוקפאים בבודדים ושלא עוברים הפשרה בצורה טובה מה יכולות להיות הסיבות לכך?
 

Petite Chou

New member
"ברירה טבעית" של זרע ועוברים

שלום,

אני בת 29, טופלתי בIVF עקב בעית זרע - מורפולוגיה שנעה בין 0-1%, ואילו תנועתיות וריכוז שמשתנים בין הבדיקות - לעתים נורמליים ולעתים מתחת לנורמה.
אני אבהיר שנקלטתי להריון ומחכה לאולטרסאונד ראשון, אבל חוששת מהקשר האפשרי בין הפריה (ICSI) עם זרע עם מורפולוגיה ירודה לבין סיכוי גבוה יותר להפלה, ומכאן נובעות שאלותיי (אין לי היסטוריה של הריונות קודמים או הפלות):

1. האם יש קשר בין מורפולוגיה ירודה לבין סיכוי מוגבר להפלה לאחר אבחון קליני של הריון? או בין שיעור הבלסטולציה להפלה?

2. בהפריות, מאילוצים לוגיסטיים, עבדנו עם זרע קפוא - האם להקפאה והפשרה של הזרע יש אפקט כלשהו של "ברירה טבעית" שיכול להבטיח הפריה עם הזרעונים הטובים יותר בדגימה (ללא מיון זרע בשיטת ברטוב)?

3. האם ההתפתחות של ביציות מופרות לבלסטוציסטים עשויה לתת פרדיקציה כלשהי לגבי שרידות העובר לאחר ההשתרשות? כנ"ל לגבי בלסטוציסט שעובר הקפאה-הפשרה, האם זה מלמד משהו על טיב העובר שיקלט והפרופיל הגנטי שלו?

תודה רבה!
 
ברירה טבעית" של זרע ועוברים

היי!
1. במקרים מסויימים קיים קשר בין מורפולוגיה של זרע לסיכוי להפלה, אבל בטוח לא במקרה שלך
. על תחשבי על זה והכל יהיה בסדר.
2. אין שוב בעיה לעבוד עם זרע קפוא. "ברירה טבעית" במושג שאנחנו המצאנו כדי להחליף את "רצונו של ה' " .
3. התפתחות לבלסטוציסטים היא פרדיקציה טובה להשרשה. מה שיקרה אחרי ההשרשה תלוי בהרכב הגנטי של העובר. לא כל בלסטוציסטים תקינים.
 
עוברים מוקפאים

שלום רב
נשארו לי 2 עוברים מוקפאים (ילדתי לפני 5 חודשים ילדה בריאה - הריון שהתחיל מתאומים ואחד לא התפתח) השאלה לסבב הטיפולים הבא: הקפיאו את העוברים ביחד, האם עדיין יש אפשרות להחזיר כל פעם עובר אחד למרות שהם מוקפאים ביחד? אני לא מעוניינת בהריון תאומים.
תודה מראש
 
עוברים מוקפאים

שלום, חייזרית!
ניתן להפשיר רק את שני העוברים יחד ואם הם שורדים היטב, להחזיר רק אחד ואת העובר השיני להקפיא בחזרה, אבל את חייבת לקחת בחשבון שהסיכוי להרות מעובר שעבר תהליך של הקפאה- הפשרה פעמיים יורד
 
האם יש אפשרות לעשות בארץ או בחו"ל באופן פרטי

מיון זרע לבחירת מין עובר? במידה שבחו"ל האם יש מקום שמוכן לקבל מבחנה של זרע או שהכרחי לנסוע ולתת זרע טרי במקום?
במידה שאין אפשרויות כאלה האם ניתן לעשות PGD באופן פרטי כך שלא יצריך מעבר בוועדות כלשהן?
 
האם יש אפשרות לעשות בארץ או בחו"ל באופן פרטי

לא קיימות שיטות יעילות להפרדת זרע לבן/בת!!!!
כל מי שמציע שרות כזה- שרלטן ושקרן חסר מצפון.
ניתן לעשות בחירת מין רק ברמת העובר. בארץ בחירת מין העובר אפשר לעשות רק באופן פרטי (אם אין סיבה רפואית) ורק לאחר אישור ועדה של משרד הבריאות.
 
השאלה שלי היא לצרכי הבנה ביולוגית.

זרעונים בצלחת ללא ביצית, האם הם שוחים בעיוורון לכל הצדדים?
&nbsp
2. אתה מתמחה בהפריה חוץ גופית, אך האם תוכל להאיר את עיניי איך עוברת זירמת הגבר את הרחם בדרכה לפתח החצוצרה בה נמצאת הביצית?הלא הרחם הוא מעין שקיק חלול. איך הזירמה עוברת בחלל??? האם הרחם מתכווץ ודוחף אותה??
האם הזירמה מגיעה לשתי החצוצרות בעצם? (איני רואה הגיון מכאני שיזרים אותה דווקא לחצוצרה אחת).
3. התוכל לתאר במדויק מהו המנגנון הביוכימי לפיו הביצית מכוונת ומושכת את הזרעונים?
4. האם רק זרעון אחד נצמד לביצית??? נראה לי לא הגיוני. האם רבים נצמדים, והביצית פותחת פתח לאחד בלבד? אם כן, מה קובע זאת? איך בדיוק הביצית סוגרת את עצמה לאחר בליעת הזרעון הנבחר? איך נודדת "קופסית" הזרעון אל (חצי) גרעין הביצית? (מה גורם לה לכך, ואיך היא עוברת את הפלסמה).
תודה מראש.
 
זרעונים בעיוורון

1. בצלחת זרעונים רצים לכל עבר, הם גם נוטים לנוע לאורך מחשול מסויים, לבשל לאורך גבול בין טיפת מדיום ושמן.
2.יש מספר תאוריות. אני אוהב את התאורים הבאה:
התנועות הפריסטלטיות (התכווצויות גליות) של חצוצרה בצד של שחלה שממנה יצאה הביצית. זה מסביר את ההגעה המהירה של זרעונים למרחק עצום מבחינת גודל הזרע- מצוור הרחם לאמפולה(מקום המפגש בין זרע לביצית בקצה הרחוק של החצוצרה).תאוריה נוספת היא thermotaxis- תנועה של זרעונים לכיוון החום. היא מסבירה את ההכוונה של זרע למרחקים קטנים- באיזור האמפולה.
מה קורה באמת- אלוהים יודע.
3.לא יכול. זה סיפור למספר עמודים. מצטער.
4. נצמדים לביצית המון זרעונים. עובר פנימה רק אחד. לביצית יש מנגנון חכם -ברגע שממברנה של זרעון אחד עוברת איחוי עם ממברנת הביצית המעטפת השקופה של הביצית עוברת סוג של "נעילה" ביוכימית וחוץ מאחד אף אחד לא עובר. על המשך התהליך אפשר מקלות למצוע מידה בויקיפדיה. זה לא לפורום הזה, סליחה.
 
תודה רבה!! אכן, אימתת את השערותיי. אבל

לא הסברת איך הזירמה עוברת את הרחם. האם הרחם מתכווץ (תנועה פריסטלטית גם בו, או התכווצויות ושאיבת והכוונת הזירמה). כמו כן לא הסברת אם שתי החצוצרות מוצפות בזירמה (יש בכך הגיון מכאני, אבל לא ביולוגי) ואם לא - למה הזירמה מגיעה לחצוצרה המתאימה. בעצם הסברת שכנראה החצוצרה יש בה תנועה פריסטלטית (גלית), אולי זה משפיע גם על הרחם.
 

שירןג7

New member
התפתחות עוברים

שלום רב,
אני בת 26 (בעלי בן 30) מטופלת פוריות מזה כשנה+ (בגלל שחלות פוליציסטיות) ועברתי IVF אחד עד כה בו בסופו של דבר היו לי 6 עוברים. העוברים הראשונים הוגדרו כמצוינים הם היו בעלי 8 תאים ללא שברים סימטריים וכולי, ההחזרה הזאת לא נתנה הריון. לאחר מכן נקלטתי להריון טבעי שנפל. לאחר מכן עשיתי החזרה של שני עוברים נוספים, אחד מהם היה בעל 8 תאים, גם הפרמטרים האחרים שלו היו טובים ואחד של 6 שגם עליו אמרו שהוא טוב. נקלט עובר אחד וגם הוא נפל.
אני לקראת החזרה של העוברים האחרונים ששניהם בעלי 4 תאים בלבד ביום ה-3. הבנתי מהמעבדה שהפרמטרים האחרים שלהם גם כן טובים.
מה זה אומר? האם בגלל שעברתי שני הריונות הסיכויים של העוברים האלו להשתרש גם טובים? האם העוברים האלו בהכרח לא איכותיים? הרופא שלי אומר שהם מצוינים.. והאם יש איזשהו קשר בין איך שהעובר נראה בהתחלה לבעיות בהמשך, או חלילה לעובר חולה?

תודה רבה, שירן.
 
התפתחות עוברים

שלום, שירן!
אני לא ממש מבין מדוע הקפיאו לך עוברים של 4 תאים ביום 3. אנחנו מקפיאים רק עוברים איכותיים, דהיינו 6-8 תאים ביום 3 בלי שברים. לדעתי, לא נכון להקפיא עוברים כאלה, זה סתם מעכב אתכם. הסיכוי של העוברים האלה לתת הריון הוא מאוד נמוך בלי שום קשר.קצב התפתחות של העובר באינקובטור הוא נתון מאוד חשוב ומעיד על הסיכוים להשרשה. לדעתי, אין טעם להתעכב עם עוברים של 4 תאים ביום 3. שירן, העובדה שהריתם גם בלי שום IVF באופן תבעי לא אורת לך משהו? אולי לא צריך למהר ל-IVF? אישתי גם פוליציסטית. זאת לא מחלה. ואת רק בת 26....
 

שירןג7

New member
תודה על התשובה הכנה

הקפיאו את העוברים האלו כי שאר הפרמטרים שלהם היו טובים. בלי שברים ועוד.. אגב זה בבית חולים הדסה עין כרם אז אין לי מושג למה הם אומרים שהם בסדר. ראיתי בדוח והם מדורגים כדרגה B. אם כך מדוע מבזבזים את הזמן שלנו? אני לא בנויה למפחי נפש אחרי שתי הפלות.
להפרייה הגעתי בטעות כי מינון מאוד נמוך עשה תגובה חזקה מדי, מינון של 100 גונאל הניב 18 ביציות שמתוכן היו 10 בשלות.
וודאי שהריון טבעי אומר משהו. העניין הוא שאני לא מבייצת באופן טבעי, פעם בשלושה חודשים או יותר. מה עושים במקרה כזה? אפשר להמשיך עם זריקות? יש ברירה חוץ מהפריה?
תודה.
 
התפתחות איטית של עוברים

שלום,
אני אחרי 2 סבבי IVF לקראת PGD, כאשר בשתי הפעמים העוברים התחלקו בקצב איטי.
היום- יום 3 להפרייה- יש 3 עוברים בעלי 4 או 5 תאים ולכן לא ניתן לדגום אותם ל-PGD עדיין.
בסבב הקודם הוקפאו 2 עוברים ביום 4 - אחד עם 5 תאים והשני עם 7 תאים.
מה יכולות להיות הסיבות להתפתחות האיטית? האם זה הזרע שמשפיע או הביצית?
אנחנו עם בעיית מורפולוגיה (1) וריכוזיות נמוכה.
אנו לא יודעים אם יש בעייה בביציות או לא (במעבדה לא אמרו משהו מיוחד על איכות הביציות). אשמח לרעיונות מה כדאי לבדוק ומה אפשר לעשות בנידון.
תודה!
&nbsp
 
מידע נוסף

שלום ד"ר פבל,
ברצוני להוסיף מס' פרטים שאולי חסרים:
אני בת 30, מבצעת PGD עקב נשאות BRCA ומטופלת בתל השומר. נוטלת מטפורמין עקב חוסר איזון הורמונלי.
&nbsp
בשני הסבבים נשאבו 3 ביציות:
&nbsp
*סבב קודם: 2 הפריות באיקסי ואחת רגילה. אחת ההפריות באיקסי הפסיקה להתפתח. הוקפאו ביום 4 ההפרייה באיקסי (7 תאים) וההפריה הרגילה (5 תאים).
&nbsp
*סבב נוכחי: 3 הפריות באיקסי, כאשר אחת מתוכן היתה הפרייה מאוחרת (שלדברי המעבדה היא פחות טובה מהשאר).
היום- יום 3, הפריה אחת עם 5 תאים ושתי האחרות עם 4 תאים.
כאמור, לא דגמו ל-PGD ומחכים למחר לראות אם יש התפתחות או לא.
&nbsp
תודה רבה!!
 
מידע נוסף

אין ברירה, חייבים לחכות שהעוברים יתחלקו ל-6-8 תאים לפחות, אפילו באיחור.
אבל, במצב כזה, אם יש עוברים תקינים- מקפיאים אותם ולא מחזירים אותם במחזור הנוכחי.
להבא, אני ממליץ לשנות באופן קרדינלי את הכל. וגם לשנות מזל.
 
למעלה