שאלה קטנה לגבי מחשב נייד

pinkys brain1

New member
שאלה קטנה לגבי מחשב נייד

שלום רב.
הסתכלתי קצת באינטרנט על מפרטים של מחשבים ניידים וראיתי שאצל חלק כתוב, תחת "נפח",
כונן קשיח בנפח TB 1, כונן SSD בנפח 256 GB


מה זה אומר מבחינת המשתמש ההדיוט על המחשב / ביצועים? האם זה משהו מורגש (עבור הסטודנט הממוצע, שלא לומד שום תואר הנדסי / צריך תוכנות אדריכלות, עיצוב וכו'..)?

תודה!
 

ירון מקשקש

Well-known member
מנהל
זה אומר משהו פשוט

&nbsp
שיש SSD שהוא דיסק מהיר פי כמה ממגנטי המשמש למערכת ההפעלה עצמה והתוכנות שלך ועידכוני מערכת בלבד. הקשיח המגנטי הנוסף משמש לשמירת מידע . עבודות מסמכים תמונות וכו'. כך אתה נהנה ממהירות הפעלה של המערכת וגם איחסון גדול יותר במחשב.
&nbsp
זה לא יתן יותר מהירות מול מחשב שיש לו רק SSD , אלא רק יותר נפח איחסון.
&nbsp
יתרון אחר שאם צריך להתקין מחדש את ווינדוס מתקינים מחדש רק את הSSD והחומר נשמר בדיסק הנוסף
&nbsp
ביצועים ומהירות תלויים גם במעבד במהירות וכמות זיכרון..וזה סיפור אחר. תלוי בשימוש במחשב.
&nbsp
פה השאלה תלויה בך אם אתה רוצה/ צריך נפח איחסון נוסף.
 

pinkys brain1

New member
תודה רבה. 2 שאלות קטנות נוספות

1. אני לא ממש בקיא בתחום הזה של מעבדים, אז אשמח לדעת, כשאני מסתכל על מהירויות מעבדים (לטובת מחשב סטנדרטי+), איזה מהירות נחשבת טובה? (או לחילופין - החל מאיזה מהירות להתחיל להתסכל?)
ראיתי שבמפרטים שאני עובר עליהם כתוב טווח (לדוגמא, ראיתי מחשב שיש לו במפרט מהירות של 1.0-3.6 גיגה הרץ, לעומת מחשב אחר שכתוב בו 1.6-3.9 גיגה הרץ)
האם זה אומר בהכרח שהשני טוב יותר? מה הטווח הזה מלמד אותי?

2. לגבי סוללה - כאשר אני מסתכל על מפרט אני בודק את ערך הוואט/שעה (הבנתי שזה מדד טוב להסתכל עליו, ובגדול - ככל שהערך הזה גבוה יותר כך הסוללה תחזיק יותר מעמד). עכשיו, ברור לי שאורך חיי הסוללה תלויים בהרבה דברים, אבל השאלה הבסיסית שלי - האם מחשב עם 70 וואט/שעה צפוי להיות עם *הרבה יותר* זמן סוללה גבוה יותר (תחת שימוש סביר ודומה בין 2 המחשבים) למחשב עם, נניח, 52.5? כלומר, האם הקפיצה בערך היא משמעותית (נניח, עוד 1-2 שעות עבודה) או שאנחנו מדברים על סביבות של +/- תוספת 30 דק'??

תודה רבה!
 

ירון מקשקש

Well-known member
מנהל
הכל תלוי פה...

&nbsp
תשמע האמת בדור החדש אינטל סיבכו את כולם עם השמות של הדגמים ומה חזק ממה...השאלה מה אתך צריך בכלל...מה הצרכים? בגדול אם זה בסיסי אופיס גלישה ברשת מוזיקה סרטים דברים כאלה I5 כלשהוא 8 גיגה זיכרון זה הבסיס...ההבדלים לא יהיו משמעותיים כלל . משחקים מחשב זה סיפור אחר למשל...פה יש חשיבות לכל הדברים האלה..ומהירות זיכרון ועוד..
&nbsp
לגבי הסוללה זה מאוד תלוי...רזולוציה של מסך תאורה שימוש ...בעיקרו כן אם זה אותו מחשב אותו שימוש וסוללה גדולה יותר משך זמן העבודה יהיה ארוך יותר...כמה בדיוק צריך לבדוק סקירות שעשו על הדגם הספציפי המדובר..הם בודקים את זמן הסוללה גם.
&nbsp
&nbsp
 

arseny92

Well-known member
מנהל
בדגמי מעבדי i3/i5/i7/i9 הספרה הראשונה לאחר המינוס מציינת דור

כך תמיד היה, למעט הדור הראשון אשר כלל רק שלוש ספרות של הדגם
תדר לא הכי משנה אם יש יותר ליבות וכן אם הדור חדש יותר
השוואות כל דגמי המעבדים של אינטל, כולל ניידים, יש ב-ark.intel.com
 

arseny92

Well-known member
מנהל
הכל דולף מאינטל חחח

לא קשה במיוחד.. דרגת גרפיקה וסיומת





 

ירון מקשקש

Well-known member
מנהל
אכן אבל טבלה זה לא הכל

&nbsp
עם כל האותיות ומספרים גם מקצוענים בתחום זה כאב ראש להם..H Q U דור זה דור זה ננוממטר הרצים תאימות לזיכרון...צ'אנלים בלוח..בחיי שאתה בא להרכיב מחשב אתה צריך לעשות חישובים מה שווה ממה מה חזק ממה..שלא נדבר שלפחות בעולם יש את AMD בתמונה...:)
 

SicTransit

Active member
ואט/שעה

זאת יחידת אנרגיה (עבודה) כך שבאותם תנאים סוללה של 70 ואט/שעה תחזיק מעמד בערך 35% יותר מזאת של ה-52; אם הקטנה תחזיק מעמד 5 שעות, הגדולה תספיק ל-7.
&nbsp
קשה לדעת אם היחס הזה יישמר גם כשהסוללות יתעייפו אחרי הרבה מחזורי טעינה, אבל אין סיבה טובה להניח אחרת. מכל מקום אורך חיי הסוללה גדול יותר כשיש בה יותר תאים (זה אחד הפרמטרים במפרט שלה).
&nbsp
 
למעלה