היום לפני 11 שנה

flearule

New member
היום לפני 11 שנה

ממש היום לפני 11 שנה, ממש בשעה הזאת שאני כותב את ההודעה היו אמורים לעמוד על במה בפארק הירקון ארבעה גברים מיוזעים מול קהל של עשרות אלפים (גם הם מיוזעים) ולתת הופעה היסטורית בישראל.
הארבעה הם לא אחרים מאשר אנתוני קידיס, פלי, צ'אד סמית וג'ון פרושיאנטה.

ב-2001 אני כבר הייתי "ותיק" בצ'ילי פפרז וכבר חרשתי למוות את קליפורניקיישן (האלבום החדש שלהם) ואת בלאד שוגר (היה לי אותו על קסטה). באותה תקופה הייתי רואה קליפים שלהם ב"צפייה ישירה" דרך האתר שלהם. תופס לאמא את הקו טלפון בשביל אינטרנט וצופה בריבוע פצפון מלא פיקסלים במהירות 56K ושמעתי את מיי פרינדס וחושב שזה השיר הכי יפה שאי פעם נכתב. אני זוכר פעם אחת באותה תקופה שנכנסתי לחנות דיסקים (גורר אחרי את אבא שישלם לי על הדיסק שאני "חייב חייב חייב!") וקנה את וואט היטס. אבא משלם ואני משום מה לא בטוח כי אני זוכר שלשיר קראו My Friends ואני קניתי דיסק שכתוב עליו Me&My Friends וחשבתי שאולי זאת טעות שלי.. אז אחרי כמה דקות חזרנו לחנות דיסקים וביקשתי לשמוע את הדיסק... וככה החלפתי את וואט היטס בוואן הוט מינייט :)

כשהם הכריזו על ההופעה ישר היה לי ברור שאני קונה כרטיסים והתכוונתי ללכת עם השכן שהיה בגילי ואבא שלו שכבר הספיק למות מאז.
חודש אחרי ההכרזה פתחתי את המוסף 7 לילות של ידיעות ובאחד העמודים היתה המודעה הראשונה! תלשתי אותה מהעיתון ותליתי (עם מגנטים) על הדלת של החדר שלי.

באותו זמן היה הייפ מטורף בישראל אחרי הצ'ילי פפרז! באותה תקופה הם באמת באמת באמת היו ה-להקה הכי גדולה בעולם. לא יכלת לפתוח MTV (כשהערוץ הזה עוד היה רלוונטי) בלי להתקל בקליפ שלהם. היתה תכנית שקראו לה "המצעד" ואני חושב שאיזה 5 שבועות השיר קליפורניקיישן היה מקום ראשון, היו ראיונות איתם בעיתונות- היסטריה!! באותה תקופה כווווולם אהבו את הצ'ילי פפרז וזה היה הדבר הכי מגניב לעשות! אני לא יכול להסביר את זה היום ולא יכול להשוות את זה לשום דבר שקורה היום במוסיקה- אבל זה היה שונה. ברי סחרוף היה אמור לחמם, כולם היו אמורים לבוא לראות את הנס הזה שהלהקה הכי גדולה בעולם מגיעה לישראל להופעה "אמיתית כמו בחו"ל!"

כמה חודשים מאוחר יותר, שבועיים לפני ההודעה אבא שלי אמר לי "שמעת שהם ביטלו את ההופעה?", "לא נכון!! אין סיכוי!". בערב פתחתי חדשות ובמהדורה של שמונה היתה כתבה והראו תמונות מההופעה בכיכר האדומה ואמרו שהם ביטלו בגלל המצב הבטחוני.. ככה זה נגמר.

מאז הספקתי להכנס עמוק לתוך כל העניין הזה של הצ'ילי פפרז. חרשתי את כל חנויות הדיסקים בארץ. כל חנות דיסקים שאני נכנס אליה - מאז ועד היום- אני ישר ניגש לאות R לבדוק אם במקרה יש שם משהו שחסר לי כי אולי אולי פעם אני אתקל שוב באיזה סינגל כמו שפעם מצאתי את הסינגלים של קליפורניקיישן ואדרסייד בחנות טאוור רקורדס בכרמיאל... אז לכו תדעו מה יהיה (למרות שאני יודע שכבר ש-נ-י-ם לא מביאים סינגלים לארץ...).

אז האוסף גדל (ואני איתו) והפוסטר נשאר על הדלת של החדר. כשהיו שואלים אותי עליו הייתי אומר "הוא עדיין מחכה להם שיבואו...". 11 שנה עברו מאז שתליתי אותו את כל גיל התבגרות שלי העברתי עם הפוסטר הזה בכניסה לחדר. הספקתי לעזוב את החדר ואת הבית של ההורים ולהוריד את כל הפוסטרים שהיו לי בחדר (והיו לי די הרבה...) אבל רק אותו דף מהעיתון נשאר תלוי בכניסה לחדר. מחכה לרד הוט שיבואו.

חברים- בעוד שבועיים פחות יום, ממש בשעה הזאת, ארבעה גברים מיוזעים יעמדו על במה על פארק הירקון ויתנו את ההופעה של החיים שלנו. אני אהיה שם איפהשהוא בין השורות הראשונות, יתפוס את הראש בהתרגשות עם צמרמורת בכל הגוף ולא אאמין למה שאני רואה. כמו ילד בן 13 שלא מאמין שהוא רואה מול העיניים שלו את הלהקה הכי גדולה בעולם.
 

chadsmith4ever

New member
ואוו!

אני את הרבעייה הפותחת (איאמאי) וואן הוט מינט קניתי בחנות דיסקים של פאקינג 5 קומות עם מדף באור מטר רק אם כל מה שקשור לפפרס , כל ויניל , כל אי.פי,כל אלבום ואפילו סינגלים
 

Dobida

New member
ריגשת


ואני מרגיש בדיוק אותו דבר.. אני מפחד לחשוב על התחושה שתעבור לי בגוף שהם יעלו
 

ofir1080

New member
אתה פשוט מרגש אותי כל פעם מחדש..

חשבת להיות משורר?
 

flearule

New member
כן. אבל היו אמורים להיות עוד

כנס למודעה ותראה שהם עשו את זה חצי פסטיבל Big Day Out (כמו באוסטרליה...)
 

chadsmith4ever

New member
כאילו הבנאדם כרגע יצר מחדש את סקיני סוויטי מן

אופק - משורר העם , יונה ואפילו לא מדרבנת לידו , ללא ספק אופק הוא האווז , והשאר זקנות שנותנות לו לחם
 

Musicbyori

New member
אני מקווה

שהלהקה הזאת מבינה כמה לבבות שבורים היא השאירה לפני 11 שנה..
אופק כפרה עליך,אני התחלתי להעריץ אותם שנה אחרי ואני עד היום שמח שאני לא לקחתי חלק בסיפור הביטול! אני חושב שגם אם הייתי רואה אותם 30 פעם עד היום,הופעה בישראל זאת מן סגירת מעגל לא סגורה שלנו עם הלהקה ואולי גם עם הלל.. כמה שורכטר היה מדהים וראינו את רד הוט פעם ראשונה,שזה דבר גדול,דבר עצום! אני חושב שההופעה בארץ,תהיה דבר אחר.. כמה קטן ככה גדול.
חבר'ה..12 יום. לכל האנשים פה שחולמים על הלהקה,מדמיינים אותם במהלך היום,שרים את ריינדנס מגי בעל פה מהשניה שהוא יצא,מכירים את כל הביסיידס שלהם,אלה שהלהקה הזאת שינתה להם משהו בחיים,משהו בהם ומשהו בהסתכלות שלהם על מוזיקה..אתם פה,אתםקולטים שעוד 12 יום אתם הולכים לראות את היהלום הגדול ביותר שידע עולם המוזיקה?אנחנו הולכים לראות את רד הוט פה בישראל,מטר וחצי מהבית.מי היה מאמין?
 

non forever

New member
מישהו זוכר כמה עלה אז כרטיס?

הייתי אז בן 13, והייתי צריך ללכת עם אחי וחברים שלו
לצערי את ההופעה הנוכחית אני מפספס
 

tony flow

New member
100 כרטיס רגיל

150 VIP

או 150 ו300

אבל אני יותר בכיוון של הראשון
 

litaloh

New member
אתה כותב ממש יפה

אתה צריך באמת להוציא איזה ספר סיפורים קצרים או משהו כזה . אתה יכול לקרוא לו " חוויותי עם הצ'ילי פפרס, שלדים ושאפלינג " .
גרמת לי ממש להיכנס לסיפור הזה, ולהתאכזב עם אופק הקטן .
תחשוב איזה סגירת מעגל נהדרת זו. מלבד העובדה שכולנו גדלנו . המוזיקה המעולה עדיין נשארה, הם עדיין אותה להקה מדהימה שהייתה שיודעת לעשות הופעות כמו שרק הצ'ילי פפרס יודעים. אנתוני עדיין כריזמטי בטירוף, פלי עדיין פלי, צ'אד עדיין מתופף גאוני וחובש כובע, ופרושיאנטה עדיין מושלם, אהה בעצם לא הכול נשאר אותו דבר . אבל ג'וש גיטריסט מצויין וזה מספיק כדי להפוך את ההופעה הזו לבלתי נשכחת .
 
שאלה על כרטיסים

זה אמין לקנות כרטיסים דרך enventim?
https://secure.eventim.co.il/רד-הוט-צילי-פפרס-כרטיסים-כרטיסים.html?affiliate=EIL&doc=artistPages%2Ftickets&fun=artist&action=tickets&erid=700011

אני צפונית ואין לי אפשרות לאסוף את הכרטיסים אם אני אקנה דרך קסטל נגיד...
בENVENITIM ראיתי שיש אפשרות לקבל את הכרטיסים דרך דואר רשום, מישהו ניסה?
 
למעלה