כמה שאלות לבירור

shai45

New member
כמה שאלות לבירור

שלום רב, אני חייל שמשרת כ-7 חודשים בצה"ל..לצערי אינני יכול להמשיך יותר במסגרת הזאת וכנראה ישוחרר מטעמי בריאות. בלי שום קשר לא מצאתי את מסופק מהשירות שלי. ותמיד רציתי לתרום יותר, ותמיד חלמתי לעזור לנוער במצוקה, אנשים עם מגבליות ואולי להקים אפילו קבוצת תיאטרון לנוער במצוקה (אני בוגר מגמת תיאטרון , השתתפתי בהמון סדנאות והשתתפתי בהצגות מחוץ לבית הספר, ואני בדעה שתיאטרון יכול לרפא הכל :) )..אז במידה ואכן אני אשתחרר מצה"ל אני מעוניין להתנדב ולעשות שירות לאומי. יש לי כמה שאלות . א. הבנתי שברגע שאני משתחרר מהצבא ואני עושה שירות לאומי, אז החודשים בצבא מצטברים לשירות לאומי? (בלי שום קשר מעוניין לעשות שנה- שנתיים) ב. האם אפשר בכל רגע נתון להתחיל שירות לאומי? ומה התהליך? ג. האם אני אקבל תעודת שיחרור מהצבא אם אני יוצא אחרי חצי שנה..? ד. איך זה הולך עם הפקדון והמענק? אני אקבל את המענק והפיקדון מהצבא...ואז אקבל את המענק והפיקדון מהשירות לאומי? או שזה יצטבר גם כן? וזהו בעקרון מצטער אם חפרתי :)
 
היי

אתה צריך למצוא עמותה שיש לה תקנים עם נוער בסיכון ולגבי שאר השאלות התקופה שלך בצבא נחשבת כתקופה ולא תצטרך לשרת יותר בשירות לאומי אפשר בכול רגע נתון אבל יש פחות מבחר בישבילך ואתה מקבל פשוט פטור ועליו רשום התקופה שעשית והפיקדון והמענק זה מצטבר מהשירות הצבאי שלך והלאומי בהצלחה :)
 
שלום שי

ראשית, לפני כל תהליך הקבלה לשירות הלאומי עליך להיות פטור משירות צבאי. אם ובמידה ואתה באמת מקבל פטור אז כמובן שאתה מוזמן להתחיל את תהליך ההרשמה לשירות לאומי ואנו באגודה להתנדבות - ש.ל.מ נשמח לשלב אותך. לגבי השאלות ששאלת: א. החודשים שעשית בצבא נספרים לך ואתה יכול להשלים עם חודשי שירות לאומי עד 24 חודשים סה"כ בשתי המסגרות. ב. ניתן בכל רגע נתון להתחיל שירות לאומי, רק צריך לקחת בחשבון שישנם שלבים במהלך השנה בהם מרבית התפקידים מלאים ויש פחות מבחר בניגוד לתחילת השנה. התהליך ההתחלתי כולל מפגש עם הרכז/ת באזורך ומשם אתה מתמיין לתפקידים השונים. ג. אתה מקבל תעודת שחרור מהצבא בכל מקרה. ד. הפקדון והמענק גם כן מצטברים. בהצלחה!!!
 
תשובות

היי שי,
גם אני השתחררתי מטעמי בריאות מהצבא לאחר תקופה של 10 חודשים.
והחלטתי שבכל זאת אני רוצה לתרום למדינה.
לאחר שבוע התנדבתי לשירות לאומי, פניתי לעמותת ש"ל, שתוך יומיים מצאה לי מקום שירות נפלא!
עברו כבר 3 חודשים ואני מאוד מאוד מרוצה.

קיבלתי תעודת שחרור מהצבא על סך 10 חודשי שירות, וכרגע אני משלימה עוד שנה וחודשיים, כך שבסך הכול שרתתי שנתיים.
בסופו של דבר מקבלים תעודה ממשרד הביטחון של שירות מלא.

אני קיבלתי את המענק שחרור מהצבא עכשיו.
את הפיקדון שתהיה לי סיבה טובה, כמו לימודים או נישואין, או בעוד 7 שנים.

בהצלחה
 
למעלה