זה בדיוק הרעיון בו:
בתכנות מונחה עצמים יש רעיון של "incapsulation":
המחלקה מכילה את כל הלוגיקה של טיפול בנתונים שלה, והמשתמש של המחלקה לא אמור לדעת איך הנתונים מאוחסנים או מטופלים, רק לקרוא למתודות של המחלקה.
למשל, תמיד נהוג להשתמש במתודות get ו-set במקום להפוך את המשתנים ל-public.
כך, כותב המחלקה יכול תמיד לשנות איך היא עובדת מבפנים או מאחסנת את הנתונים, אבל הקוד שמשתמש במחלקה לא יצטרך לעבור שום שינוי.
הרעיון מאחורי ה-HANDLE של MS הוא אותו רעיון בדיוק, רק שה-API נועד לתכנות פרוצדורלי ולא OOP:
אתה מצידך יכול לעבוד עם HANDLE בלי לדעת איך הוא ממומש בפנים, ו-MS מצידם יכולים לשנות את המימוש בלי לשבור את הקוד שלך.
כמובן, כשאתה מפתח על פלטפורמה מסוימת לאורך זמן, זה טבעי וטוב להתעניין כיצד הקרביים שלה עובדים.
לצערנו, WIndows לא ממש בנויה לעזור למפתחים בחקירות כאלה, והיות ואני כבר מזמן לא מתעסק איתה, אין לי מקור ממש טוב להמליץ לך.
אבל אני יודע שקיימים מקומות כאלה בחוץ.
נקודת התחלה שיכולה להיות מעניינת לך היא פרויקט
WINE ו-
ReactOS.
הראשון הוא שכבת תאימות שממשת Win32 API ומאפשרת הרצת יישומי Windows ע"ג Linux ו-Mac OS, והשנייה היא מערכת הפעלה בקוד פתוח, מפותחת מ-0 אבל תואמת ב-100% (או לפחות הם משתדלים) ל-Windows.
מי שמפתח את שני אלה וודאי יש להם תובנות רבות ועמוקות לגבי אופן פעולה של Windows שתוכל ללמוד מהן.
בהצלחה!