נו טוב .... שאספר משהו

ניקו 45

New member
נו טוב .... שאספר משהו


שודדי הקריביים - הנקמה היהודית
לאחר הגירוש האכזרי של היישוב היהודי מספרד, החלו לפעול בים התיכון ובאיים הקריביים פיראטים יהודים שהטילו את אימתם על ציי אירופה.
אחד מהם היה סינאן ראיס או "סינאן היהודי" שנלחם בציים החזקים והגדולים ביותר במזרח התיכון. הוא היה קשוח בצורה יוצאת דופן, חם מזג ולהוט לקרב. שמו הלך לפניו והוא נקרא "היהודי הגדול" במסמכים אנגליים מהתקופה.
יהודים הכירו את הים. רבים מהם עסקו במסחר, הפליגו ושטו בכל רחבי אירופה והמזרח הרחוק. אחדים מהם כמו ר' אברהם זכות (זאקוטו) עסקו באסטרונומיה (חקר הכוכבים) והחלו ליצור כלים לימאים פורטוגלים בעזרתם יכלו הימאים לנווט בים.
ר' זכות היה יועץ למלך פורטוגל עד שהאחרון רצה לנצר בכח את כל יהודי פורטוגל שברחו מספרד. הכלים האסטרונומים של אברהם זכות שימשו גם את כריסטופר קולומבוס במסעותיו אל עבר יבשת אמריקה. יהודים רבים הפכו לנווטים שיכלו לבצע חישובים מורכבים בכדי להצביע על מיקומם בים.
אבל ראיס לא היה נווט, הוא היה לוחם שהפך למפקד הצי העות'מאני העצום.
בשנת 1538 נלחם סינאן יחד עם הצי העות'מאני כנגד צי נוצרי עצום של הוותיקן, ספרד, גנואה, ונציה ומלטה ב-"קרב פרבזה". 122 ספינות עות'מניות נאלצו להילחם נגד 157 ספינות נוצריות בפיקודו של האדמירל המנוסה אנדריאה דוריה הגנואי. הקרבות התרחשו סביב איים יווניים שאתם מכירים, קוס, קורפו וכו'.
האדמירל העות'מני ח'יר א-דין פאשה ("ברברוסה" על שם זקנו האדום) הציע עצות כיצד לנצח בקרב אך סינאן ראיס השיב לו כי "העצות שלך טובות אבל התכניות שלנו טובות יותר*". לבסוף הנחית סינאן ראיס כוחות במערב יוון כפי שתכנן. העות'מאנים ירו בתותחים מהחוף על הספינות הנוצריות ששמרו מרחק ואז יצאו למתקפת פתע. העות'מאנים התקרבו לספינות הנוצריות, ירו בתותחיהם וקפצו על סיפונן. הם הצליחו להטביע 10 ספינות, לשרוף 3 ולתפוס 36! דוריה שפחד לאבד עוד ספינות נטש את שדה הקרב.
בעקבות הקרב נחתם הסכם שלום בין ונציה לעות'מאנים בה קיבלו האחרונים מספר איים ופיצויים נרחבים. סינאן הפך ליד ימינו של "ברברוסה" ופיקד על אלפי חיילים וציים אדירים. הוא נלחם בספרדים, איטלקים וגרמנים וחייליו הלכו אחריו בעיניים עצומות.
בשנת 1540 נחטף בנו של סינאן כשהיה בדרכו לפגוש את אביו, על ידי הקיסר קרל החמישי שליט האימפריה הרומית הקדושה (מרכז אירופה). האדמירל העות'מאני דרש את שחררו אך בנו של סינאן הוטבל ונוצר ובאותם ימים אי אפשר היה למסור נוצרי לידי "לא מאמין". ח'יר א-דין פאשה רתח מזעם ובתגובה החל לשרוף כפרים ולהפציץ מבצרים עד שהילד שוחרר.
אין יודעים בוודאות מתי סינאן הלך לעולמו והיכן הוא קבור.




 
כן כן ספר

סיפור בהחלט מעניין, אני תמיד אהבתי סיפורים של פיראטים ושודדים נה נני נננה נה

רק טוב!!!
 

itaf10

New member
שבת שלום חברים ולכל באי הפורום

מקווה ששלומכם בבריאות אושר ושמחה.
מאחורינו החגים, הקיץ והשרב עדיין לפנינו עד לחג הבא.
נו טוףףףףף נא נני נננה נה
(העתקתי מזוהרת)חחחח
רק טוב!!!!!!


 
איטף, נחמד לראותותך שוב עימנו


איזה בוקר שבתית נהדרת, האויר נעים במיוחד,
 
למעלה