לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום אסטרטגיות והנגשת למידה

בשנים האחרונות מתפתחת המודעות לקשיים הלימודיים של תלמידים לקויי למידה ולצורך שלהם באסטרטגיות למידה שונות וטכנולוגיות הנגשת למידה כדי לממש את יכולתם.מודעות זו מעלה את ההתעניינות באסטרטגיות והנגשת למידה לציבור הרחב ולבעלי לקויות אחרות.נעסוק באסטרטגיות למידה, אבל לא רק, כי אם גם באסטרטגיות חשיבה ושיפור הזיכרון, אסטרטגיות לפתרון בעיות, אסטרטגיות התמודדות עם לקויות קשב וריכוז או לקויות אחרות, אסטרטגיות לשיפור ועיצוב התנהגות, אסטרטגיות לתפקודים ניהוליים וויסות עצמי.בעניין ההנגשה נעסוק רק בהנגשת הלמידה. נדון בטכנולוגיות הנגשה, באכיפת חוקי הנגשה במוסדות חינוך, בהסדרי הנגשה (למשל אפשרות הגשת עבודה כתובה במקום סמינר בעל פה על ידי סטודנטים מגמגמים), באתיקת הנגשה (האם סביר שמוסד חינוכי ידרוש מתלמיד לבקש עזרה באופן קבוע מחבריו לכיתה ולא מפקידי המוסד) וכיוצא בזה.אני, דליה, מורה בכירה ומוסמכת לחינוך מיוחד, בעלת תואר ראשון בחנוך המיוחד וסטודנטית לאבחון דידקטי. עוסקת בחינוך מיוחד כ13 שנים בהם לימדתי ילדים בטווח הגילאים של הגן ועד י"ב. עסקתי בחינוך עם לקויי למידה, בעלי הפרעת קשב וריכוז (ADHD), אוטיסטים, C.P. , פיגור קל ובינוני. הצטרפו אלי לניהול הפורום עדו בן צבי שצבר ניסיון עבודה כמדריך טכנולוגיות לעקיפת ליקויי למידה וכמזכיר תא סטודנטים מוגבלים רפואית ויונה שו שעובדת כמאבחנת דידקטית לליקויי למידה. כולם מוזמנים לבוא, לדון, לקבל עצה טובה ולהשתתף אתנו בקהילה הזו. כמו בכל משחק, גם במשחק הזה יש חוקים: - תקנון תפוז, שמי שעוד לא קרא, זה בדיוק הזמן . - ביקורת בפורום חייבת להינתן בצורה בונה. כשאתם נותנים ביקורת נסו לחשוב איך היא תתרום לאדם שמקבל אותה. - לא מעירים על שגיאות כתיב, ואם כן, רק במסרים. - אוף טופיק מותר, אלא אם כן הוא הופך לדיאלוג בין שניים או מפריע לשאר ההתרחשויות בפורום. אם אתם רואים שעמודים רצים מהר מדי, אנא ותרו על האוף-טופיק. -אסור לפתוח הודעות ראשיות ללא תוכן. הודעות כאלו כמובן אפשר לשרשר. בכלל כדאי לשרשר כמה שאפשר... - אם ייווצר מצב שבו נאלץ למחוק הודעות - נפרסם הודעה על מדיניות מחיקת הודעות, אבל נקווה שלא יקרה מצב כזה. חוצמיזה, כמו בכל משחק, המטרה העיקרית היא שיהיה כייף בברכה! דליה ד.

אודות הפורום אסטרטגיות והנגשת למידה

בשנים האחרונות מתפתחת המודעות לקשיים הלימודיים של תלמידים לקויי למידה ולצורך שלהם באסטרטגיות למידה שונות וטכנולוגיות הנגשת למידה כדי לממש את יכולתם.מודעות זו מעלה את ההתעניינות באסטרטגיות והנגשת למידה לציבור הרחב ולבעלי לקויות אחרות.נעסוק באסטרטגיות למידה, אבל לא רק, כי אם גם באסטרטגיות חשיבה ושיפור הזיכרון, אסטרטגיות לפתרון בעיות, אסטרטגיות התמודדות עם לקויות קשב וריכוז או לקויות אחרות, אסטרטגיות לשיפור ועיצוב התנהגות, אסטרטגיות לתפקודים ניהוליים וויסות עצמי.בעניין ההנגשה נעסוק רק בהנגשת הלמידה. נדון בטכנולוגיות הנגשה, באכיפת חוקי הנגשה במוסדות חינוך, בהסדרי הנגשה (למשל אפשרות הגשת עבודה כתובה במקום סמינר בעל פה על ידי סטודנטים מגמגמים), באתיקת הנגשה (האם סביר שמוסד חינוכי ידרוש מתלמיד לבקש עזרה באופן קבוע מחבריו לכיתה ולא מפקידי המוסד) וכיוצא בזה.אני, דליה, מורה בכירה ומוסמכת לחינוך מיוחד, בעלת תואר ראשון בחנוך המיוחד וסטודנטית לאבחון דידקטי. עוסקת בחינוך מיוחד כ13 שנים בהם לימדתי ילדים בטווח הגילאים של הגן ועד י"ב. עסקתי בחינוך עם לקויי למידה, בעלי הפרעת קשב וריכוז (ADHD), אוטיסטים, C.P. , פיגור קל ובינוני. הצטרפו אלי לניהול הפורום עדו בן צבי שצבר ניסיון עבודה כמדריך טכנולוגיות לעקיפת ליקויי למידה וכמזכיר תא סטודנטים מוגבלים רפואית ויונה שו שעובדת כמאבחנת דידקטית לליקויי למידה. כולם מוזמנים לבוא, לדון, לקבל עצה טובה ולהשתתף אתנו בקהילה הזו. כמו בכל משחק, גם במשחק הזה יש חוקים: - תקנון תפוז, שמי שעוד לא קרא, זה בדיוק הזמן . - ביקורת בפורום חייבת להינתן בצורה בונה. כשאתם נותנים ביקורת נסו לחשוב איך היא תתרום לאדם שמקבל אותה. - לא מעירים על שגיאות כתיב, ואם כן, רק במסרים. - אוף טופיק מותר, אלא אם כן הוא הופך לדיאלוג בין שניים או מפריע לשאר ההתרחשויות בפורום. אם אתם רואים שעמודים רצים מהר מדי, אנא ותרו על האוף-טופיק. -אסור לפתוח הודעות ראשיות ללא תוכן. הודעות כאלו כמובן אפשר לשרשר. בכלל כדאי לשרשר כמה שאפשר... - אם ייווצר מצב שבו נאלץ למחוק הודעות - נפרסם הודעה על מדיניות מחיקת הודעות, אבל נקווה שלא יקרה מצב כזה. חוצמיזה, כמו בכל משחק, המטרה העיקרית היא שיהיה כייף בברכה! דליה ד.
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לא לפרסם מספרי טלפון בפורום, תודה!
המשך >>

לצפיה ב-'איך זוכרים את כפולות 7,8,9 מלוח הכפ'
איך זוכרים את כפולות 7,8,9 מלוח הכפ
<< ההודעה הנוכחית
19/10/2005 | 16:50
24
2518
ל ?

הילדה שלי (וגם אני ) לא זוכרת חלק מכפולות אלה: 6X9, 7X8,7X9,8X9

אולי למישהו יש רעיון ?
אסטרטגיות והנגשת למידה >>
לצפיה ב-'בתור ילדה'
בתור ילדה
19/10/2005 | 19:21
2
334
אני השתמשתי בשיטת ה-10... להחליף כל פעם את כפולת ה-9 ב-10 ולהוריד מהתוצאה את המספר המוכפל.
למשל 9*9 זה כמו 9*10 ומורידים 9 = 81
9*8 זה כמו 80 פחות 8 = 72
9*7 זה כמו 70 פחות 7 = 63
9*6 זה כמו 60 פחות 6 =54

וכן הלאה... פשוט בגלל שכפולות 10 זה מאוד קל ל"מתחילים" ורק צריך להוריד את המספר בו הכפלנו...

איך נראית לך השיטה?
אסטרטגיות והנגשת למידה >>
לצפיה ב-'כמובן, גם אני עשיתי כך אבל זה'
כמובן, גם אני עשיתי כך אבל זה
19/10/2005 | 21:44
1
192
זה לא כמו לשלוף 2X2 = 4. זה לוקח יותר זמן. לא ?  

אסטרטגיות והנגשת למידה >>
לצפיה ב-'לחלק מהאנשים, כמו לי זו האופציה'
לחלק מהאנשים, כמו לי זו האופציה
20/10/2005 | 05:22
171
היחידה. אני לא זוכר את לוח הכפל בעל פה אלא מחשב אותו מהר (יחסית).
אסטרטגיות והנגשת למידה >>
לצפיה ב-'לוחות הכפל - לוח הכפל של 9'
לוחות הכפל - לוח הכפל של 9
22/10/2005 | 01:17
254
לוח כפל של 9 :

פחות אחד משלים לעשר . מה הכוונה -
2X9= מורידים מהשתיים -1 מקבלים 1. משלימים את 2 לעשר - מקבלים -8 = 18
3X9 = מורידים מהשלוש - 1 מקבלים 2, משלימים את ה-3 לעשר - מקבלים 7 = 27


יש אפשרות אחרת - מורידים אחד ומשלימים ל-9 את הספרה שקיבלנו, אבל.... עדיף להשלים לעשר, כי ההשלמה לעשר אמורה להיות אוטומטית הרבה יותר.

האם הובנתי ?
אסטרטגיות והנגשת למידה >>
לצפיה ב-'המספרים הקשים של לוחות הכפל'
המספרים הקשים של לוחות הכפל
22/10/2005 | 01:22
8
244
בדרך כלל יודעים את כפולות של - 1, 2, 3, 4, 5, 10, 9.
אם יודעים נשארים רק קצת שלא יודעים.

6X4=24
6X8=48
את אלו אני מלמדת ברצף, כמו שמלמדים שיר, לומדים בעל פה, זה יוצא חרוז, נוח לזכור.

נשארים קשים אחרים, ובדרך כלל אני אומרת, שהם הכי קשים וצריך לנסות לזכור אותם, ואם יש אפשרות כל לילה לפני שהולכים לישון, להגיד אותם כמו מנטרה. אולי לשים במקומות שונים בבית, בסה"כ לא הרבה לזכור.
הרי את ה-9 כבר יש לנו שיטה.
כמעט כל השאר אנחנו יודעים.
נשארו רק - 7X8=56 אני מראה את הרעיון של - שבע שמונה, חמש שש... כמו הרצף של 5678 נכון ? וזה מזכיר לילדים את הכפל הקשה הזה.
גם 6X7 הוא קשה, וגם אותו צריך לשים על פתק ולזכור כל יום.


אני בעד אימונים ותרגולים במשחקים.
אפשר גם בקלפים רגילים לשחק בכפל. אם תרצו הוראות, אכתוב אותן.
אסטרטגיות והנגשת למידה >>
לצפיה ב-'מישהו מפורום מתמטיקה העביר לי'
מישהו מפורום מתמטיקה העביר לי
22/10/2005 | 08:24
7
235
הסבר. הקלדתי אותו ב-WORD. הילדה תוך יום זוכרת את כפולות 7X8 ואת 9 מוצאת בשניה. אז הינה:
אסטרטגיות והנגשת למידה >>
לצפיה ב-'את ה"אצבע" היורדת סימנתי'
את ה"אצבע" היורדת סימנתי
22/10/2005 | 08:27
6
149
בעט אחרי ההדפסה והיא למעשה משמשת כחוצץ בין העשרות לאחידות. מאוד נוח הבנתי בשניה וגם הילדה קלטה  בעצמה שהאצבע היורדת היא למעשה חוצץ. אפילו הילד בן ה-7 שעוד לא צריך לדעת את לוח הכפל כבר יודע איך עושים.

תודה
אסטרטגיות והנגשת למידה >>
לצפיה ב-'לא רואה את הפטנט של האצבע'
לא רואה את הפטנט של האצבע
22/10/2005 | 12:19
5
107
את הפטנט של 5,6,7,8 כמו שאמרנו ידענו..
את הפטנט של אצבעות - לא רואים הבדל בידיים.. אפשר לקבל הסבר כתוב ?
אסטרטגיות והנגשת למידה >>
לצפיה ב-'הנה תנסי עכשיו.'
הנה תנסי עכשיו.
22/10/2005 | 12:36
4
125
סימנתי בחץ את האצבע שיורדת. כאשר מכפילים נניח משהו כפול 9 אז מורידים את האצבע שאותה כופלים נניח 6X9 מורידים את האצבע השישית.

כאשר את מושיטה את שתי הידיים קדימה את סופרת כמו בחשבון משמאל לימין אז האבצע השישית למשל יוצאת האגודל של יד ימין.

עכשיו התשובה יוצאת 54. כאשר יד שמאל מייצגת את העשרות (כמו שרושמים בחשבון) ויד ימין היא האחדות.
אסטרטגיות והנגשת למידה >>
לצפיה ב-'הנה הצרופה:'
הנה הצרופה:
22/10/2005 | 12:37
3
112
לצפיה ב-'כפל מעצבן - ריכוז ההוראות שלך'
כפל מעצבן - ריכוז ההוראות שלך
22/10/2005 | 12:50
2
121
תודה אלפי החדשה !!

ריכזתי בקובץ את ההוראות שלך כולל הדוגמא.
אסטרטגיות והנגשת למידה >>
לצפיה ב-'אני תודה'
אני תודה
22/10/2005 | 13:15
43
לצפיה ב-'כמובן שהמקור לא שלי אלא מפורום'
כמובן שהמקור לא שלי אלא מפורום
22/10/2005 | 13:16
36
מתמטיקה. רק החלק של הגימטריה "שלי".
אסטרטגיות והנגשת למידה >>
לצפיה ב-'יש שיטה - קשה לי להסביר אותה דרך פה'
יש שיטה - קשה לי להסביר אותה דרך פה
22/10/2005 | 19:44
1
124
לצפיה ב-'באמת קצת קשה להסביר פה,'
באמת קצת קשה להסביר פה,
22/10/2005 | 20:17
80
יחד עם זאת, אולי תנסי בכל זאת ?
אסטרטגיות והנגשת למידה >>
לצפיה ב-'משחק הזיכרון'
משחק הזיכרון
22/10/2005 | 22:40
8
139
עושים כרטיסיות זהות כשלשכל כרטיסיה שאלה בצד אחד ותשובה בצד השני (כבר עדיף את כל לוח הכפל כדי לשפר באותה הזדמנות את מהירות השליפה של מה שיודעים).
מערבבים את הכרטיסיות ומשחקים במשחק זיכרון עם הילדה שלך- כל אחד שואל את השאלה על הכרטיסיה והשני עונה.
כרטיסיה שעונים עליה נכון- שמים בצד.
די מהר לא נשארות כרטיסיות.
מי שיש לו יותר כרטיסיות בצד- מפסיד (כי זה אומר שהשני ענה נכון).
אסטרטגיות והנגשת למידה >>
לצפיה ב-'תודה רועי !'
תודה רועי !
22/10/2005 | 22:54
7
49
ואם מדובר על שליפה, שאלה לגבי העניין :
אם שמים את הכרטיסיות בצד, אלו שנשלפו לאט לאט..... האם זה נחשב בסדר ? ולהשאיר בצד ? ואיך יודעים אם במקרה ענו נכון או במכוון ?
זה לא כל כך מהר נשארים הכרטיסים בצד..
אלא אם לא הבנתי.

חוצמזה, משחק עם כל לוח הכפל אפשר רק בתנאי שהילד יודע את כל הלוח, או לפחות למד את כולו, וצריך רק אימון.

אסטרטגיות והנגשת למידה >>
לצפיה ב-'בגלל שזה משחק, צריך לציית לכללים'
בגלל שזה משחק, צריך לציית לכללים
22/10/2005 | 23:09
6
77
ראשית- ניתן פשוט מאד לשחק שוב ושוב וכך הסיכוי שיענו במקרה פוחת.
שנית- אפשר גם לעשות ערמת כרטיסיות "איטיות" ולא להחשיב אותן. וכשנגמרות הכרטיסיות האחרות- להמשיך את המשחק עם ה"איטיות".
שלישית- אפשר גם לחלק את הכרטיסיות לכפולות שונות ולשחק כמה משחקים, ואז ניתן לזכור אותן בלי ידיעה מוקדמת. ורק אחר כך לאחד אותן כדי להשתעשע בתחום רחב יותר של פרטים.
אסטרטגיות והנגשת למידה >>
לצפיה ב-'זו יעילות !!! כל הכבוד !'
זו יעילות !!! כל הכבוד !
22/10/2005 | 23:26
5
48
לצפיה ב-'על הכפולות של 9 הבנתי אבל איך זה'
על הכפולות של 9 הבנתי אבל איך זה
23/10/2005 | 23:50
4
62
עובד על כפולות אחרות? כמו 8 למשל לא בדיוק הצליח לי
אסטרטגיות והנגשת למידה >>
לצפיה ב-'זה לא זה רק לכפולות של 9'
זה לא זה רק לכפולות של 9
26/10/2005 | 09:30
3
58
לצפיה ב-'אין שיטה דומה לכפולות האחרות?'
אין שיטה דומה לכפולות האחרות?
26/10/2005 | 11:52
2
49
השיטה הזאת על ה-9 מאוד נחמדה. בכל אופן תודה
אסטרטגיות והנגשת למידה >>
לצפיה ב-'לא...'
לא...
26/10/2005 | 12:32
1
32
לצפיה ב-'מאוד חבל.'
מאוד חבל.
26/10/2005 | 13:50
33
הבת שלי בכיתה ג' וקשה לה עם הכפל. בכלל יש לה בעיה אם המקצוע הנקרא חשבון. אבל אני חושבת שהבעיה העיקרית היא שהיא לא כל כך רוצה להשקיע. היא מרימה מאוד מהר ידים. לא הולך, לא מבינה אז לא צריך. מאוד קשה לה עם הכפל והיא פשוט לא מוכנה לשמוע שום דבר. ניסתי כל מיני שיטות והיא פשוט בסירוב מה שהיא זוכרת טוב מה שלא היא לא מוכנה בכלל להתקרב.
לפעמים אני לא יודעת למי יותר קשה לה או לי
אסטרטגיות והנגשת למידה >>

הודעות אחרונות

09:11 | 05.06.12 אורחים בפורום
18:54 | 14.05.12 אורחים בפורום
23:10 | 09.05.12 אורחים בפורום
17:41 | 12.06.07 יונה שורק
17:14 | 12.06.07 shaniky
13:29 | 11.06.07 מושלמת4
18:20 | 08.06.07 deja vu 23
00:15 | 07.06.07 sl8s
16:56 | 05.06.07 ROIARBEL
13:40 | 05.06.07 יוסי מכון טלי
21:17 | 04.06.07 כדורי אש

חם בפורומים של תפוז

בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ