לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
עדכן
פורום אסטרטגיות והנגשת למידה
בשנים האחרונות מתפתחת המודעות לקשיים הלימודיים של תלמידים לקויי למידה ולצורך שלהם באסטרטגיות למידה שונות וטכנולוגיות הנגשת למידה כדי לממש את יכולתם.מודעות זו מעלה את ההתעניינות באסטרטגיות והנגשת למידה לציבור הרחב ולבעלי לקויות אחרות.נעסוק באסטרטגיות למידה, אבל לא רק, כי אם גם באסטרטגיות חשיבה ושיפור הזיכרון, אסטרטגיות לפתרון בעיות, אסטרטגיות התמודדות עם לקויות קשב וריכוז או לקויות אחרות, אסטרטגיות לשיפור ועיצוב התנהגות, אסטרטגיות לתפקודים ניהוליים וויסות עצמי.בעניין ההנגשה נעסוק רק בהנגשת הלמידה. נדון בטכנולוגיות הנגשה, באכיפת חוקי הנגשה במוסדות חינוך, בהסדרי הנגשה (למשל אפשרות הגשת עבודה כתובה במקום סמינר בעל פה על ידי סטודנטים מגמגמים), באתיקת הנגשה (האם סביר שמוסד חינוכי ידרוש מתלמיד לבקש עזרה באופן קבוע מחבריו לכיתה ולא מפקידי המוסד) וכיוצא בזה.אני, דליה, מורה בכירה ומוסמכת לחינוך מיוחד, בעלת תואר ראשון בחנוך המיוחד וסטודנטית לאבחון דידקטי. עוסקת בחינוך מיוחד כ13 שנים בהם לימדתי ילדים בטווח הגילאים של הגן ועד י"ב. עסקתי בחינוך עם לקויי למידה, בעלי הפרעת קשב וריכוז (ADHD), אוטיסטים, C.P. , פיגור קל ובינוני. הצטרפו אלי לניהול הפורום עדו בן צבי שצבר ניסיון עבודה כמדריך טכנולוגיות לעקיפת ליקויי למידה וכמזכיר תא סטודנטים מוגבלים רפואית ויונה שו שעובדת כמאבחנת דידקטית לליקויי למידה. כולם מוזמנים לבוא, לדון, לקבל עצה טובה ולהשתתף אתנו בקהילה הזו. כמו בכל משחק, גם במשחק הזה יש חוקים: - תקנון תפוז, שמי שעוד לא קרא, זה בדיוק הזמן . - ביקורת בפורום חייבת להינתן בצורה בונה. כשאתם נותנים ביקורת נסו לחשוב איך היא תתרום לאדם שמקבל אותה. - לא מעירים על שגיאות כתיב, ואם כן, רק במסרים. - אוף טופיק מותר, אלא אם כן הוא הופך לדיאלוג בין שניים או מפריע לשאר ההתרחשויות בפורום. אם אתם רואים שעמודים רצים מהר מדי, אנא ותרו על האוף-טופיק. -אסור לפתוח הודעות ראשיות ללא תוכן. הודעות כאלו כמובן אפשר לשרשר. בכלל כדאי לשרשר כמה שאפשר... - אם ייווצר מצב שבו נאלץ למחוק הודעות - נפרסם הודעה על מדיניות מחיקת הודעות, אבל נקווה שלא יקרה מצב כזה. חוצמיזה, כמו בכל משחק, המטרה העיקרית היא שיהיה כייף בברכה! דליה ד.

אודות הפורום אסטרטגיות והנגשת למידה

בשנים האחרונות מתפתחת המודעות לקשיים הלימודיים של תלמידים לקויי למידה ולצורך שלהם באסטרטגיות למידה שונות וטכנולוגיות הנגשת למידה כדי לממש את יכולתם.מודעות זו מעלה את ההתעניינות באסטרטגיות והנגשת למידה לציבור הרחב ולבעלי לקויות אחרות.נעסוק באסטרטגיות למידה, אבל לא רק, כי אם גם באסטרטגיות חשיבה ושיפור הזיכרון, אסטרטגיות לפתרון בעיות, אסטרטגיות התמודדות עם לקויות קשב וריכוז או לקויות אחרות, אסטרטגיות לשיפור ועיצוב התנהגות, אסטרטגיות לתפקודים ניהוליים וויסות עצמי.בעניין ההנגשה נעסוק רק בהנגשת הלמידה. נדון בטכנולוגיות הנגשה, באכיפת חוקי הנגשה במוסדות חינוך, בהסדרי הנגשה (למשל אפשרות הגשת עבודה כתובה במקום סמינר בעל פה על ידי סטודנטים מגמגמים), באתיקת הנגשה (האם סביר שמוסד חינוכי ידרוש מתלמיד לבקש עזרה באופן קבוע מחבריו לכיתה ולא מפקידי המוסד) וכיוצא בזה.אני, דליה, מורה בכירה ומוסמכת לחינוך מיוחד, בעלת תואר ראשון בחנוך המיוחד וסטודנטית לאבחון דידקטי. עוסקת בחינוך מיוחד כ13 שנים בהם לימדתי ילדים בטווח הגילאים של הגן ועד י"ב. עסקתי בחינוך עם לקויי למידה, בעלי הפרעת קשב וריכוז (ADHD), אוטיסטים, C.P. , פיגור קל ובינוני. הצטרפו אלי לניהול הפורום עדו בן צבי שצבר ניסיון עבודה כמדריך טכנולוגיות לעקיפת ליקויי למידה וכמזכיר תא סטודנטים מוגבלים רפואית ויונה שו שעובדת כמאבחנת דידקטית לליקויי למידה. כולם מוזמנים לבוא, לדון, לקבל עצה טובה ולהשתתף אתנו בקהילה הזו. כמו בכל משחק, גם במשחק הזה יש חוקים: - תקנון תפוז, שמי שעוד לא קרא, זה בדיוק הזמן . - ביקורת בפורום חייבת להינתן בצורה בונה. כשאתם נותנים ביקורת נסו לחשוב איך היא תתרום לאדם שמקבל אותה. - לא מעירים על שגיאות כתיב, ואם כן, רק במסרים. - אוף טופיק מותר, אלא אם כן הוא הופך לדיאלוג בין שניים או מפריע לשאר ההתרחשויות בפורום. אם אתם רואים שעמודים רצים מהר מדי, אנא ותרו על האוף-טופיק. -אסור לפתוח הודעות ראשיות ללא תוכן. הודעות כאלו כמובן אפשר לשרשר. בכלל כדאי לשרשר כמה שאפשר... - אם ייווצר מצב שבו נאלץ למחוק הודעות - נפרסם הודעה על מדיניות מחיקת הודעות, אבל נקווה שלא יקרה מצב כזה. חוצמיזה, כמו בכל משחק, המטרה העיקרית היא שיהיה כייף בברכה! דליה ד.
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לא לפרסם מספרי טלפון בפורום, תודה!
המשך >>

עזרה - קשיי שליפה
03/11/2004 | 15:32
7
17
אני זקוקה לשיטות \ אסטרטגיות שאוכל להקנות לילדים שיש להם קושי בשליפה, כלומר למרות שהם מבינים הם מתקשים לומר את מה שהם יודעים, כי קשה להם לשלוף את המילים המתאימות ברגע שהם זקוקים להם (ברגע אחר הם עשויים לזכור את המילה \ התשובה לתרגיל), ובעקבות כך גם קשיים בהבעה בע"פ ובכתב.
מדובר בילדים בכיתה ד'.
אסטרטגיות והנגשת למידה >>
קשיי שליפה
04/11/2004 | 23:51
2
45
יש כמה דברים חשובים :

קושי בשליפה - כדאי לבדוק אצל קלינאית תקשורת - היא גם נותנת דרכים מתאימות לילדים.

משחקים שבהם הם נדרשים לשלוף במהירות - כדי לנצח, השליפה עובדת טוב יותר.

ללמד אותם שכאשר יש קושי לשלוף - מתחילים להגיד את התכונות של המלה שרוצים להגיד - לפעמים תוך כדי אמירת התכונות היא נשלפת ממקומה..

בעניין של כתיבה - יש צורך להתארגן בכתיבה לאט לאט, תוך מתן נקודות לפני כתיבה, בערך מה שעניתי לעניין של חיבור, אך ברמה הנדרשת בכיתה ד'.

אם צריך משחקים - נמצא אותם..
אסטרטגיות והנגשת למידה >>
יונה תודה! אשמח למשחקים. {לת}
05/11/2004 | 05:26
1
13
סולמות וחבלים
05/11/2004 | 16:02
19
אפשר לשחק את המשחק הזה בלי סוף.

כל פעם כשיש סולם או חבל- צריך להרים קלף מערמה מוכנה מראש - (בערמה יהיו המושגים שרוצים, כל פעם אחרים...כלומר, ההסבר של המושג, והם צריכים להגיד את המושג עצמו).

אם כשצריך לעלות בסולם - יודעים את המושג - עולים. אם לא יודעים - בשליפה מהירה... אז לא עולים.
בחבלים - אם יודעים את המושג - בשליפה מהירה - לא יורדים - לא יודעים ? יורדים.
אסטרטגיות והנגשת למידה >>
שמחה המקורי...ת
06/11/2004 | 01:17
3
14
תוכלי לתת דוגמאות לשליפות שיש להם בעיה ?
אולי כך אפשר יהיה לעזור יותר.
אסטרטגיות והנגשת למידה >>
יונה, תודה! רעיונות נהדרים! דוגמא
07/11/2004 | 06:59
2
21
דוגמא: כשאומרים להגיד רשימה של בעלי חיים תוך זמן של דקה נניח, אז אומרים מעט ואח"כ נתקעים...
זה לא שלא יודעים וצריך ללמד על בעלי חיים אלא, באותו הרגע, זה לא נשלף.
או מבקשים חרוז, ולא עולה להם רעיון. עכשיו, אם אני נותנת רמז אחר, יכול להיות שהמילה תשלף. נניח אם אבקש חרוז למילה בלון ולא יעלה שום רעיון אני אתן רמז למילה עיפרון או ירון. למשל: שם של ילד (זה לא תמיד עוזר), דבר שכותבים בו - כמעט תמיד עוזר. (כנראה בשל שתי עובדות:
1. במילה עיפרון משתמשים הרבה.
2. שמות של ילדים יש הרבה, ודבר שכותבים בו, רשימת הדברים שכותבים בהם יותר מוגבלת, ישר עולה עט או עיפרון).
אגב, לפעמים הילדים יגידו חרוז שאינו מילה אמיתית. זה משום שהם יודעים מה זה חרוז, ומה מבוקש מהם לעשות, רק שלא עולה להם מילה בראש. במקרה כזה אני באמת מתייחסת בחיוב לכך שהם נתנו חרוז אפילו שזה לא מילה אמיתית. כי לפחות הם הצליחו להראות שיש להם הבנה לנושא המבוקש.
דרך נוספת לראות הבנה היא שנותנים להם כמה אפשרויות והם בוחרים בנכונה.
אסטרטגיות והנגשת למידה >>
יש בעברית מילון של חרוזים
<< ההודעה הנוכחית
07/11/2004 | 15:28
1
298
פעם היה רק בערבית, נדמה לי שהיום יש גם בעברית - מילון של סופי המילים.
אולי שיהיה כזה בכיתה, או בספריה, וילמדו להשתמש בו - זה יקל עליהם להתאמן. כשמאמנים את המוח - הוא יודע מהר יותר לשלוף..

שיטה נוספת היא - להחזיק את רשימת ה-א'ב' מול העיניים, ולנסות להגיד את החרוז עם אחת האותיות והחרוז... כך אולי יגיעו מהר יותר.

קשה באימונים קל בקרב -עאלק...
אסטרטגיות והנגשת למידה >>
תודה!!! [לת]
07/11/2004 | 19:02
10
הודעות אחרונות
09:11 | 05.06.12 אורחים בפורום
18:54 | 14.05.12 אורחים בפורום
23:10 | 09.05.12 אורחים בפורום
17:41 | 12.06.07 יונה שורק
17:14 | 12.06.07 shaniky
13:29 | 11.06.07 מושלמת4
18:20 | 08.06.07 deja vu 23
00:15 | 07.06.07 sl8s
16:56 | 05.06.07 ROIARBEL
13:40 | 05.06.07 יוסי מכון טלי
21:17 | 04.06.07 כדורי אש
חם בפורומים של תפוז
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ