לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
עדכן
פורום שירה ופרוזה חברתי
שלום לכל המבקריםהפורום נסגר מחוסר פעילות. אם בעתיד, נחליט לחדש את הסדנא, הפורום יחזור לפעילותו הסדירה. בינתיים ניתן להיכנס לארכיון, ולקרוא חומרים מעניינים ומלמדים (דיונים, נתוח שירים ועוד). קסנדרה

אודות הפורום שירה ופרוזה חברתי

שלום לכל המבקריםהפורום נסגר מחוסר פעילות. אם בעתיד, נחליט לחדש את הסדנא, הפורום יחזור לפעילותו הסדירה. בינתיים ניתן להיכנס לארכיון, ולקרוא חומרים מעניינים ומלמדים (דיונים, נתוח שירים ועוד). קסנדרה
x
הודעה מהנהלת הפורום

מהי מטאפורה ודוגמאות - 30.11.2003
<< ההודעה הנוכחית
30/11/2003 | 12:03
100
5990

מהי מטאפורה            

מטאפורה, הינה סוג של דימוי, השאלה משני עולמות שאנו מצליחים להכניס משמעות ממנה משתמעת משמעות שלישית.במטאפורה אנו לוקחים שני "ציורים" מחברים אותם ויוצרים זהות אחרת שמשתמעת (השאלה מתחום אחד לתחום שני) או, משאילים תכונה מתחום אחד ומעבירים לתחום אחר ללא כף הדימוי {כף הדימוי הינה האות כ´(כמו, כפי, כך)}.

דוגמאות למטאפורה              

"טרק את דלתו בפניי" - אין המשמעות שאכן טרק את דלתו, אלא חסם את את עצמו בפניי.
"יד הגורל" - מטאפורה.

דוגמאות מעולם הספרות:

"מרוץ גזרתך מפונק ומהיר.." - אלתרמן
"גרזן הפחד האילם.." - שלונסקי


שירה ופרוזה חברתי >>
היצירה לדיון - ארון הספרים שלי
30/11/2003 | 12:04
50
115

אָרוֹן הַסְּפָרִים שֶׁלִי

אָרוֹן הַסְּפָרִים שֶׁלִי אֵינוֹ
עָשׂוּי מְעֵץ כָּבֵד,
וְדַלְתּוֹת זְכֻכִית מְעֻטָּרוֹת
אֵינָן אוֹצְרוֹת תַּחַת כַּנְפֵיהֶן
רֵיחוֹת שָׁרָשִׁים וּמִלִּים שֶׁל
שְׁכִינָה.

אָרוֹן הַסְּפָרִים שֶׁלִי עָמוּס
לַעַיֵּפָה בִּסְפָרִים שֶׁכְּרִיכַתָם
רַכָּה, שֶׁאֵין מְעַיְּנִים בָּהֶם
פַּעַם שְׁנִיָּה.

מִלּוֹתַּי פּוֹרְחוֹת לָרוּחַ
וְאֲחַרִיתָּן כַּחֹמֶּר.
לִכְשֶׁאֱסְתַּלֵק מִכָּאן,
לֹא אוֹתִּיר אַחֲרַי
דָּבָר

שירה ופרוזה חברתי >>
דוגמאות להגשמה ביצירה:
30/11/2003 | 12:07
46
129

וְדַלְתּוֹת זְכֻכִית מְעֻטָּרוֹת
אֵינָן אוֹצְרוֹת תַּחַת כַּנְפֵיהֶן - הגשמה - הדלתות (אינן) אוצרות

מִלּוֹתַּי פּוֹרְחוֹת לָרוּחַ -הגשמה - המלים פורחות

מהי הגשמה - הפיכתו של המופשט לגשמי.

כדוגמא: "הצער שוב מקיש בדלת". - הצער מקיש

שירה ופרוזה חברתי >>
אני בעבודה... עד מאד מאוחר...
30/11/2003 | 20:20
45
59
מתלותי כשק אבנים כבד
כובלות אותי לכסאי,
והוא בשימחה לאיד
אוחז ולא מרפה
ואין מרפא למחלתי זו...

Sorry, Work Work Work

מר (ע)בד.
שירה ופרוזה חברתי >>
חבל
30/11/2003 | 20:27
12
21
קאיה בשרשור הקודם - האם כל השיר
30/11/2003 | 20:28
11
33

הוא מטאפורה ?

זו שאלה בשם קאיה.
שירה ופרוזה חברתי >>
יש משהו בבית?
30/11/2003 | 20:32
2
29
אני פה
30/11/2003 | 20:34
25
גמ'ני פה (הנני כאן, כמו צמח השדה..)
30/11/2003 | 20:35
23
אני כאן..
30/11/2003 | 20:33
2
21
ומצפה לשמוע את התשובה... לדעתי השיר כולו הוא מטאפורה... ארון הםפרים הוא מטפורה לדוברת...
שירה ופרוזה חברתי >>
העניין הוא שארון הספרים הוא עולם
30/11/2003 | 20:35
1
28
אחד ואיפה העולם השני ? ואיך נוצר לנו ביטוי חדש השאול משני עולמות?
קצת לא מסתדר לי כמטאפורה
שירה ופרוזה חברתי >>
סנדרלין כי זו לא מטאפורה !!!!!!!!!!
30/11/2003 | 20:54
25
לא קאיה, השיר כולו אינו יכול להיות
30/11/2003 | 20:35
4
19

מטאפורה. קראי בתחילת השרשור מהי מטאפורה ותעני לנו את, למה היצירה הזו אינה שיר ולמה אינה כולה מטאפורה.
שירה ופרוזה חברתי >>
אז האם הוא דימוי? היא מדמה עצמה
30/11/2003 | 20:37
2
21
לארון? כך נראה לי בכל אופן
שירה ופרוזה חברתי >>
אין פה את כּ' הדימוי אז זה לא דימוי
30/11/2003 | 20:40
1
17

יש רעיון ביצירה. אנו מנתחים ומנסים להבין את "כוונת המשורר" את הלך רוחו בתקופה שכתה. נכון שבעיני רוחו הוא מדמה את עצמו אבל אין זה הדימוי המובהק מהבחינה הספרותית.
שירה ופרוזה חברתי >>
אז מה זה כן?
30/11/2003 | 20:41
10
סנדרלין ענתה לפני...
30/11/2003 | 20:38
13
אין חיבור בין שני עולמות... ארון הספרים הוא אולי משל לדוברת אבל זו אינה מטאפורה...
שירה ופרוזה חברתי >>
30/11/2003 | 20:31
2
4
נר בד
ובל(בד) שלא ע(בד) כי ימלוך.
תחזיק מע(ב)מד
שירה ופרוזה חברתי >>
אני כאן , תתחילו
30/11/2003 | 20:34
12
ערב טוב. אני פה
30/11/2003 | 20:37
14
חבל מאד
30/11/2003 | 20:34
28
11
הכבדות, העמוס לעייפה העץ והזכוכית
30/11/2003 | 20:38
27
22

אָרוֹן הַסְּפָרִים שֶׁלִי

אָרוֹן הַסְּפָרִים שֶׁלִי אֵינוֹ
עָשׂוּי מְעֵץ כָּבֵד,

האם ארון הספרים שלי עשוי עץ כבד מסמל את משהו ? כן.

וְדַלְתּוֹת זְכֻכִית מְעֻטָּרוֹת
אֵינָן אוֹצְרוֹת תַּחַת כַּנְפֵיהֶן
רֵיחוֹת שָׁרָשִׁים וּמִלִּים שֶׁל
שְׁכִינָה.

ויש שקיפות לארון הזה, דלתות זכוכית הנותנות לנו את האפשרות להציץ פנימה.

אָרוֹן הַסְּפָרִים שֶׁלִי עָמוּס - וכאן שוב הוא עמוס לעייפה , חזרה על הכבד והעמוס, הרגשה מאד כבדה.

לַעַיֵּפָה בִּסְפָרִים שֶׁכְּרִיכַתָם
רַכָּה, שֶׁאֵין מְעַיְּנִים בָּהֶם
פַּעַם שְׁנִיָּה.

מִלּוֹתַּי פּוֹרְחוֹת לָרוּחַ
וְאֲחַרִיתָּן כַּחֹמֶּר.
לִכְשֶׁאֱסְתַּלֵק מִכָּאן,
לֹא אוֹתִּיר אַחֲרַי
דָּבָר

שירה ופרוזה חברתי >>
עכשיו אני בטוחה כי
30/11/2003 | 20:40
9
אני משתדלת לשמור על איפוק
30/11/2003 | 20:40
6
9
האם כדאי להתערב כמי שקוראת יצירה של מישהו אחר?
שירה ופרוזה חברתי >>
רצוי פרח את הרי יכולה לשפוך אור
30/11/2003 | 20:41
4
11
אני מסתכלת על עצמי מהצד, אוקיי?
30/11/2003 | 20:44
3
6
אני חושבת שיש פה מטאפורה בכל זאת -
יש את "ארון הספרים היהודי" - על כל מה שהביטוי הזה אומר,
והדוברת מתארת את העולם התרבותי/רוחני שלה כמו ארון ספרים -
שיש בו ספרים עם כריכה רכה ושאין מעיינים בהם פעם שנייה.
האין זו מטאפורה?
שירה ופרוזה חברתי >>
אולי זה משל...?
30/11/2003 | 20:46
2
5
מה זה אם כן, משל?
30/11/2003 | 20:48
1
5
טוב עכשיו זה כבר עניין של סמנטיקה
30/11/2003 | 20:56
5

ההשאלה היא מהעולם הדמיוני או מהעולם התרבותי - אבל מטאפורה היא יותר מדוייקת ולא כיצירה שלמה, יותר ממוקדת.
שירה ופרוזה חברתי >>
פרח תתחילי להסביר את ההשאלה שלך
30/11/2003 | 20:42
4
ארון הספרים אינו..
30/11/2003 | 20:40
18
7
נכון קאיה אוף טעיתי
30/11/2003 | 20:44
17
3

ובכל זאת גם אם אינו עשוי עץ כבד עדיין יש בו את העמוס לעייפה. ואולי דווקא זה נותן את התחושה שהכותבת חושבת שהארון שלה לוקה בחוסר "מכובדות" פחות רוחניות כיאה לארונות העמוסים בספרי קודש ולא בספרים עם כריכה רכה.
שירה ופרוזה חברתי >>
זאת אומרת
30/11/2003 | 20:45
16
1
שהיא מתארת את עולמה התרבותי במלים ששאולות מעולם אחר (ספריות, נגרים, ספרים)
שירה ופרוזה חברתי >>
זה גם יכול להיות שאול מעולמה הדמיונ
30/11/2003 | 20:47
2
נראה לי
30/11/2003 | 20:47
1
1
שכל השיר חוץ מהבית האחרון הוא מטפורה לעולם הרוחני של הדוברת.


תכלת
שירה ופרוזה חברתי >>
מסכימה עם תכלת
30/11/2003 | 20:50
ואולי זו מטאפורה על מטאפורה
תרבות -> ארון ספרים יהודי
ארון ספרים -> העולם התרבותי של הדוברת
שירה ופרוזה חברתי >>
כלומר אם הבנתי נכון
30/11/2003 | 20:48
12
1
לא צריך ביטוי חדש אלא מספיק רעיון חדש לפי מה שפרח מסבירה היא לקחה שני עולמות עולמה הרוחני ועולם ההעץ הספרים על כל צורותיו
ושילבה בינהם רעיון חדש אך מה הוא הרעיון הכולל החדש? פרח את יכולה להגיד לי אותו בכמה מילים?
שירה ופרוזה חברתי >>
ככה אני הגבתי בפורום בזמנו ופרח
30/11/2003 | 20:51
6
3

אישרה


התאורים מעניינים ובעלי משמעות  אני מקווה שאני אצליח להסביר את שהבנתי, אם הבנתי את כוונתך נכון.

נדמה לי שהלך רוח נכאים היה בך עת כתבת וזה מורגש ביצירה.
ארון הספרים שלך מתואר כמו אינו מכיל בחובו אלא מן המעט, לא ריחות שורשים ומלים של שכינה (כגון ספרי קודש) אלא רק ספרים בכריכה רכה שאין מעיינים בהם פעם שנייה (תאור יפהפה לכשעצמו).
ובעניין הסֵיפָא - כשתסתלקי לא תותירי אחרייך דבר כי מילותייך פרחו לרוח ואחריתן כחומר - כאן אני כבר מצאתי את ההשאלה לגבייך. החשש שמא לא הספקנו ומה נותיר אחרינו, זה הספק המנקר בנו ובכל אחת מהתחנות בדרך.
ואיך מצאתי זאת קשור לארון הספרים ?
אנחנו יודעים שספרים היא אחת מנכסי צאן הברזל, המורשת היותר נחשבת של אנשי הרוח - ואת מוצאת את ארון הספרים שלך "ריק" ממאותה מורשת ואז מה ייותר ? רק החומר.


יצירה משובחת לדעתי ומכילה הרגשת פספוס, עצב וכאב מודחק.


שירה ופרוזה חברתי >>
אז מה שאת אומרת זה שאין שם
30/11/2003 | 20:53
5
2
מטאפורה אלא השאלה?
שירה ופרוזה חברתי >>
ההגדרות האלה...
30/11/2003 | 20:57
1
2
מתקשה לסייג את ההגדרות:
מטאפורה / השאלה / (ואפילו מישהי הציעה משל)
שירה ופרוזה חברתי >>
משל, אלגוריה זה כבא ענין אחר
30/11/2003 | 20:58
כן, נראה לי שזו השאלה
30/11/2003 | 20:58
2
3
השאלה = העברה

הכותבת "משאילה" את העולם הרוחני לעולמה...


משהו כזה
שירה ופרוזה חברתי >>
יפההההההההה פו נכון ונכון
30/11/2003 | 20:59
1
3
30/11/2003 | 21:00
אני מנסה...
30/11/2003 | 20:52
4
2
לקחתי "תרבות יהודית"
+ "ארון ספרים"
=> העולם התרבותי שלי.
האם זה נחשב?
שירה ופרוזה חברתי >>
העולם התרבותי אינו רעיון חדש
30/11/2003 | 20:53
2
חוזרת שוב לרעיון של...
30/11/2003 | 20:54
2
3
מטאפורה על מטאפורה:
"ארון הספרים היהודי" הוא בעצמו מטאפורה.
ארון ספרים "רגיל" הוא עולם 2.
והדוברת חיברה את שניהם כדי לתאר את העולם התרבותי שלה.
שירה ופרוזה חברתי >>
אז חיברת רעיון משני עולמות שלך
30/11/2003 | 21:00
1
2

האחד רוחני והשני חומרי וראי מה קיבלנו ?
שירה ופרוזה חברתי >>
את אומרת שקיבלנו השאלה
30/11/2003 | 21:04
1
ואו- ארון הספרים!
30/11/2003 | 21:01
2
5
יש לנו בבית כמה
שירה ופרוזה חברתי >>
אביב יש לכם ספרי קודש או ספרים
30/11/2003 | 21:03
1
4
גם וגם
30/11/2003 | 21:06
2
אני שומר כמה ספרים נדירים
יש לי הגדת פסח של ארגון ההגנה ערב קום המדינה
יש לי אטלס מערב מלחמת העולם השנייה עם מפות של הסכמי מינכן 38...

יש ספרים שקוראים פעם אחת ולא קוראים יותר (ספרי קריאה) ויש ספרי עיון שתמיד שמישים כמו ספרי טבע ומילונים ולקסיקונים.

מכל המתנות שהביאו לי לבר מצווה -המזכרות היחידות שנשארו היו הספרים.
שירה ופרוזה חברתי >>
תפוח ליבך הנמסך בדבש
30/11/2003 | 20:57
5
10
תופי לבי הרועמים בהדהוד גבורה
שירה ופרוזה חברתי >>
ברוך בואך, אביב
30/11/2003 | 21:00
1
3
המועדון פתוח לרווחה ,אני רואה...
30/11/2003 | 21:02
7
הנה מטאפורה
30/11/2003 | 21:00
2
24
תפוח= עולם הפירות
ליבך= גוף האדם
הנמסך בדבש
כל המשפט מראה רעיון חדש
של רגשות אהבה עזים
שירה ופרוזה חברתי >>
חחחח סינדרלין, אין כמוך
30/11/2003 | 21:01
4
ועוד אחד
30/11/2003 | 21:03
6
עת בירה נמזגת כמים
ניגרת אל הגרון הצמא
אפצח פי בשירה
ברון פלגי זמרה
עלי שיכר ברוח
שירה ופרוזה חברתי >>
לא מבינה!
30/11/2003 | 21:01
42
12
אני מקשה:
אם "גרזן הפחד האילם" הוא מטאפורה,
מדוע "ארון הספרים שלי" - לא?
שירה ופרוזה חברתי >>
אנסה להסביר
30/11/2003 | 21:03
6
8
גרזן = עולם החומר
פחד עולם הרגשות
ביחד עם המילה אילם נותן רעיון חדש
כמו קיפאון מתוך חרדה
שירה ופרוזה חברתי >>
סנדרלין, לבורים כמוני...
30/11/2003 | 21:07
5
2
האם תוכלי לתת דוגמא עם ארון הספרים שלי?
מה היה הופך את השימוש ברעיון הזה, בהקשר של השיר,
למטאפורה?
שירה ופרוזה חברתי >>
בורים? נו פרח באמת
30/11/2003 | 21:10
2
4
הלואי עלי בורות כזו
אני מנסה רגע חושבת......
זה יקח קצת זמן אבל אני ממש אשתדל
שירה ופרוזה חברתי >>
וארון ימיי יספר
30/11/2003 | 21:19
1
3
מקווה שלא עשיתי בושות
אורן =עולם העץ
ימיי = מניין חייהה
יספר הרי הארון לא יכול לספר
אבל כל הסיפור מתגלה לנו כרעיון חדש מתוך הארון שלה. נו מקווה
שירה ופרוזה חברתי >>
סנדרליןןןןןןןןןןןןןןן
30/11/2003 | 21:27
3

ארון הספרים שלי
מניין ימיי יספר

וחשבי על זה
שירה ופרוזה חברתי >>
הנה לך דוגמא פרח.....
30/11/2003 | 21:10
1
8

אָרוֹן הַסְּפָרִים שֶׁלִי אֵינוֹ
אלא השקט העומד בפינת חדרי,
וְדַלְתּוֹת זְכֻכִית מְעֻטָּרוֹת


וזו סתם דוגמא שלא השקעתי בה יותר מידי מחשבה....

אבל הארון מתואר כשקט....
שירה ופרוזה חברתי >>
אוקיי..
30/11/2003 | 21:13
1
האם, למשל:

ארון הספרים שלי ניצב,
מבויש, בפינת חדרי

זה מטאפורה?
שירה ופרוזה חברתי >>
פרח בואי ננתח ביחד
30/11/2003 | 21:05
34
7

גרזן הפחד האילם - האם את מכירה גרזן אילם ?

הפחד מתואר כגרזן והפחד גם אילם.

ארון הספרים שלך מתואר כארון שאינו עשוי עץ כבד ויש לו דלתות זכוכית וכן הלאה ואז מתחיל רעיון שלכאורה הפשט אומר - תאור של ארון ומהי תכולתו ואז מהשורות שבאות אחרי אנחנו מבינים שאת מנסה להעביר לנו משהו......
שירה ופרוזה חברתי >>
בעצם מטאפורה היא דימוי ללא כ' הדימו
30/11/2003 | 21:07
5

ולך אין דימוי בארון הספרים.
שירה ופרוזה חברתי >>
אוקיי, אני עדיין איתך...
30/11/2003 | 21:08
32
3
ושוב - שאלה
30/11/2003 | 21:11
2
1
מה היה הופך את השימוש ברעיון שבשיר, למטאפורה?
שירה ופרוזה חברתי >>
רעיון אינו צריך להפוך למטאפורה אסבי
30/11/2003 | 21:16
1
5

מטאפורה היא כלי שבא לעזרתנו כמו גם הדימוי.

כי בשירה אנחנו (אמנם למדנו מהיוצרים הקודמים מתקופת ימי הבינים והלאה) יודעים שאין די להשתמש בשפה, תהא עשירה ככל שתהו והדימויים והמטאפורות, הן אלו שהעלו אותה לרמה של יצירה ספרותית ולר רק ולא כתנאי יחידי.

הרי יש שירים שפשטותם כה נוגעת וכה עמוקה, חודרת כל שריון.

כמו:

אלי
אלי
שלא יגמר לעולם
החול והים
שכשוך של המים
ברק השמים
תפילת האדם

יש יפה מזה ?
שירה ופרוזה חברתי >>
באמת יפה,
30/11/2003 | 21:18
אבל כבר ענית - פשוט בקשתי דוגמא קונקרטית לשימוש בארון הספרים כמטאפורה
שירה ופרוזה חברתי >>
מטאפורה לארון הספרים
30/11/2003 | 21:13
28
8

ארון הספרים שלי אינו אלא
ארון קבורה לכל כתבי חולין
וכנפי הזכוכית יגנו עליהם
כמלאכים.....


שוב סתם שרבוט ובלבד שנעלה מטאפורה.
שירה ופרוזה חברתי >>
אני חושבת שאני מתחילה...
30/11/2003 | 21:14
27
3
להבין!
(בורים ועמי ארצות, סנדרלין)
שירה ופרוזה חברתי >>
אסור לאכול בורים אלו דגי בריכה
30/11/2003 | 21:17
10
1
קאיה את כאן ??????????????
30/11/2003 | 21:18
7
מי נמצא כאן עדיין ??????????
30/11/2003 | 21:20
6
אני
30/11/2003 | 21:21
3
פו חביבתי והיתר התייאשו??????????
30/11/2003 | 21:23
2
תראי גם פרח וסינדרלין פה
30/11/2003 | 21:26
1
1
ישששששש נעבור ליצירה של קאיה
30/11/2003 | 21:28
1
אני עוד פה..
30/11/2003 | 21:24
1
פשוט המחשב נתקע מדי פעם...
שירה ופרוזה חברתי >>
קאיה תעלי את שירך כהודעה חדשה
30/11/2003 | 21:26
2
ומה בקשר לעמי ארצות?
30/11/2003 | 21:22
1
חחחחחחחחח עמי מאיזה ארץ בא?
30/11/2003 | 21:25
האם אפשר לומר ש...
30/11/2003 | 21:20
15
5
ותסלחו שאני חוזרת לעולם של לוגיקה אנלוגיות וכו,
שאלה:
השאלה זה לקחת מעולם אחד לעולם אחר.
מטאפורה זה כמו השאלה כפולה...?
שירה ופרוזה חברתי >>
נראה שכך פרח
30/11/2003 | 21:23
1
שני עולמות ההופכים לעולם שלישי...
שירה ופרוזה חברתי >>
מטאפורה היא יותר מוגבלת לביטוי, שור
30/11/2003 | 21:23
12
3

שורה. השאלה היא העברה וניתן להעביר רעיון שלם. זו "כוונת המשורר"

כמו שביאליק כתב שיריאהבה למולדת וכתב כמו לאהובה.
שירה ופרוזה חברתי >>
קסנדרה הביטי בביטוי שכתבתי
30/11/2003 | 21:25
5
האם הוא מטאפורה? בעדינות
למעלה
שירה ופרוזה חברתי >>
קסנדרה הביטי בביטוי שכתבתי
30/11/2003 | 21:25
2
האם הוא מטאפורה? בעדינות
למעלה
שירה ופרוזה חברתי >>
הבנתי ושוב שאלת תם
30/11/2003 | 21:27
2
3
שאלת תם:
האם יש סולם ערכי של: השאלה זה יותר מדימוי אבל מטאפורה שווה משניהם?
סתם, כי כך נדמה היה לי..
שירה ופרוזה חברתי >>
פרח ותשובת שאינה יודעת לענות
30/11/2003 | 21:30
3

איני יודעת אם יש סולם כזה אבל האמת ?????

אני חושבת שערך היצירה ניחן או נבחן באיכויות הכלליות המועברות ויש שילב של כמה וכמה והם:

עושר השפה, תחביר נכון,עימוד נכון , סיום מעניין,  שילוב של דימוי/מטאפורה - לא בהכרח בסדר הזה.
שירה ופרוזה חברתי >>
את השאלה הזו אהבתי
30/11/2003 | 21:31
2
כמה רואים שאת אישה שכלתנית חחחחחח
לוגית שכמוך יאלה בואו נעשה חשבון...  חביבה לי נראה כי כל הקישוטים נאים
אך הכי קשה להרכיב מטאפורה
שירה ופרוזה חברתי >>
משהו
30/11/2003 | 21:30
6
5
שהצעתי קודם:
"ארון הספרים שלי ניצב מבויש בפינת חדרי"
זה מטאפורה (לכל השדים והרוחות)?
שירה ופרוזה חברתי >>
זה נראה לי האנשה...
30/11/2003 | 21:31
6
ארון אינו מבויש אז זו גם האנשה
30/11/2003 | 21:32
4
4

הקניית תכונה אנושית לארון - ביישנות
שירה ופרוזה חברתי >>
לא!!!
30/11/2003 | 21:35
3
5
אבל זה לא הארון,
זה "ארון הספרים שלי", אם נחזור לרגע ליצירה שדיברנו בה.
נניח,
ארון הספרים שלי ניצב מבויש,
(ליד ארון הספרים היהודי)
שירה ופרוזה חברתי >>
בתוך היצירה זו האנשה
30/11/2003 | 21:38
7
כשכל השיר הוא השאלה...
שירה ופרוזה חברתי >>
נו אז מה אם הארון הוא שלך ?
30/11/2003 | 21:38
1
6

האנשה היא הקניית תכונה אנושית לצומח, דומם , בעל חיים או אפילו להבדיל לאלוהים .
שירה ופרוזה חברתי >>
פרח יש לך גם הגשמה ביצירה
30/11/2003 | 21:40
7

וְדַלְתּוֹת זְכֻכִית מְעֻטָּרוֹת
אֵינָן אוֹצְרוֹת תַּחַת כַּנְפֵיהֶן - הגשמה - הדלתות (אינן) אוצרות

מִלּוֹתַּי פּוֹרְחוֹת לָרוּחַ -הגשמה - המלים פורחות

מהי הגשמה - הפיכתו של המופשט לגשמי.

כדוגמא: "הצער שוב מקיש בדלת". - הצער מקיש

שירה ופרוזה חברתי >>
תגובות? מישהו??
30/11/2003 | 21:23
הודעות אחרונות
14:23 | 02.07.12 אורחים בפורום
10:42 | 18.12.07 פרח תרבותי
08:08 | 15.12.07 Pessoa
21:19 | 13.12.07 Yishai A
10:23 | 11.12.07 פרח תרבותי
18:20 | 10.12.07 ליל11
15:31 | 10.12.07 אורי375
14:14 | 10.12.07 0Pandemonium0
16:47 | 08.12.07 מולוקו
09:26 | 05.12.07 אורי375
21:07 | 04.12.07 0Pandemonium0
חם בפורומים של תפוז
מסגרת החינוך שמתאימה לילדיך
מסגרת החינוך שמתאימה...
אז איך עושים את זה בצורה נכונה? ועל מה חשוב לשים...
מסגרת החינוך שמתאימה לילדיך
מסגרת החינוך שמתאימה...
אז איך עושים את זה בצורה נכונה? ועל מה חשוב לשים...
אירוח בנושא חיסכון פנסיוני
אירוח בנושא חיסכון...
מה אנחנו יכולים לעשות כבר עכשיו כדי לשפר את מצבנו...
אירוח בנושא חיסכון פנסיוני
אירוח בנושא חיסכון...
מה אנחנו יכולים לעשות כבר עכשיו כדי לשפר את מצבנו...
הקשר בין טראומה והתמכרות למין
הקשר בין טראומה...
איך טראומה יכולה ליצור התמכרות? אתם מוזמנים כבר...
הקשר בין טראומה והתמכרות למין
הקשר בין טראומה...
איך טראומה יכולה ליצור התמכרות? אתם מוזמנים כבר...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ