מחפשת עזרה לחבר.

מחפשת עזרה לחבר.

עצמאי בן 52 בעל תואר שני שנאלץ לסגור את המשרד, מאחר ועצמאי, לא זכאי לקבל אבטחת הכנסה. מוכן להיות שכיר , כל פניה נענית, השכלתך גבוהה מידי, איננו יכולים לשלם אלא פחות משכר המינימום למרות שיש חוק. כנראה שהנ"ל יאלץ למכור גם את דירתו כי אין לו ממה לחיות. לא מבינה כיצד הגענו למצב שעצמאיים משלמים ביטוח לאומי וכאשר הם זקוקים כי חלו או נפגעו או אחרים, זורקים אותם לכלבים? אני מאמינה שקיימת עמותה או אחר שמנסה לשנות את המצב כדי שגם עצמאיים יוכלו לקבל זכויות כאשר אינם יכולים לעבוד? מה עושים? תודה לתשובתכם אתי מנהלת פורום זכויות ומוגבלות(נכים)286
 

זמי

New member
הבהרה נוספת

לא אבטחת הכנסה אלא דמי אבטלה. הבטחות לתשלום שכר לא הגיעו לידי מימוש כי אין עבודה מוצעת. תמיד, המשכורת היא לא יותר משכר מינימום והתחרות עם המגזר ה"צעיר" קשה מאד.
 
קרה לי דבר דומה +עצה

בעבדתי בהיטק חצי משרה, ובחצי השני למדתי לתואר שני בכלכלה. כבמוןם שבתור עובד תוכנה המשכורת לא היתה רעה, ומכאן ששילמתי ביטוח לאומי ומס הכנסה. לאחר שהעוזבתי עקב קיצוצים נרחבים בפירמה, התבשרתי על ידי ביטוח לאומי שאיני זכאי לדמי אבטלה - היות ועבדתי "פחות מידי" שעות. כלומר לקחת כסף הם לקחו לפי משכורת חודשית, ואילו לתת כסף הם נזקקו למספר השעות. אז אם אתם נותנים כסף על פי היקף השעות שלי - לפחות אל תקחו ממני כסף. עוד שני דברים: 1. מובן שהתקרה על השעות קוצצה על ידי נתניהו, ככה שאם הייתי מפוטר קודם, הייתי זוכה לדמי אבטלה. 2. באופן כללי יש הסכמה כמעט גורפת שהמוסד לביטוח לאומי הוא אחד המוסדות הממשלתיים שמתנהל רע. הוא לא ממש מבצע את הפעולה של ביטוח לאומי- פונקציה שחשוב מאוד שהוא יעשה, וגם בכל הקשור לתשלומי העברה יותר מידי אנשים נופלים בין הכסאות. בעד רפרומה שם - אבל לא על ידי התצ'אריסטים של ענרי האוצר וביבי. 3. למי שחושב שלא צריך ביטוח לאומי בכלל - כדאי שיתעדכן קצת את הידע הכלכלי שלו. כרגע השם הלוהט הוא דיוויד לייבסון ומודל גולדן אגס שלו עם פונקייצת היוון היפרבולית. (אני מעדיף 100 ש"ח היום על 100 ש"ח מחר, אבל העדפה הזאת חזקה (מקדם בטע גדול יותר) יותר בכל הנוגע להבדל בין היום ומחר לבין לדוגמא 100 ש"ח עוד שנה או 100 ש"ח עוד שנה ויום). במקום קו יישר של הייון מקבלים היפרובולה יורדת. בסוף המאמר לייבסון מסביר למה לדעתו מכאן צריך גם ביטוח לאומי. 4. עצה - לא למכור את הדירה! כרגע מחיר הדירות נמוך (עקב המשבר הסקולטיבי בשוק הנדל"ן), והוא יעלה בעתיד (היות וכמות האכולסיה גדלה, וכמות הקרקע לא משתנה). עדיף בהרבה - להשכיר את הדירה, להנות מהכנסה של השכירות, ולעבור לדירה מושכרת , קטנה יותר, יותר בפריפרייה (אם יש אפשרות) ובאזור פחות טוב - עד שמוצאים עבודה. חוק חשוב בכלכלה - לקנות בזול ולמכור ביוקר. 5. עוד עצה - אפשר להתאים את קורות החיים למשרה. המעסיקים משקרים כל הזמן לנו (לדוגמא באשר ליציבות העסק שלהם, או לאפשריות קידום, או לסיבבה מדוע הם מסתירים את המשכורת של שאר העובדים), אין שום סיבה לתת להם יותר מידי מידע : אם הוא הולך למשרה שהוא חושד שידחו אותו בשל הכשרת יתר (איפה הלכלכלנים שצריך אותם, מי שמע על הון יתר?) שיוריד קצת פרופיל וקצת ניסיון. פחות רושם, אבל יותר כסף מזומן.
 

זמי

New member
תגובה

לפעמים צריך למכור דירה כי אין ממה לשלם את המשכנתא או חובות בבנק או אפילו לחיות. לגבי קורות החיים, איך אפשר להעלים 17 שנים שבנאדם עובד כעצמאי בעל משרד ? ובתחום כזה שברור כי העיסוק דורש תואר אקדמאי.הרי לא ימציא עבודה דימיונית או מפוברקת.
 

דור לוי

New member
המלצות:

1. נסה לפנות לעמותת 50+- העוסקת בסיוע למחפשי עבודה בגילאים אלו. 2. בדוק בקישורי הפורום בקטגורית "רפורמה אישית" לגבי עזרה בהלוואות ללא ריבית וכד'.
 

דור לוי

New member
נ.ב. לגבי עצמאיים

לגבי השאלה לגבי שינוי החוק בנוגע לעצמאיים: נסה לבדוק בארגוני העצמאיים וכד'. לא זוכר כרגע פרטים וקישורים.
 
למעלה