שרשור צורות

  • פותח הנושא maore
  • פורסם בתאריך

maore

New member
שרשור צורות../images/Emo18.gif../images/Emo132.gif../images/Emo180.gif

שרשור צורות על אותו העיקרון של שרשור הצבעים.
ספרים שעוסקים בצורות.
הפעלות סביב צורות. בפורום גננות התחילו שרשור כזה. אז רצוי להסתכל גם בשרשור ההוא.
 

maore

New member
../images/Emo70.gif../images/Emo79.gifקווים: אהרון והעפרון הסגול

 

maore

New member
../images/Emo180.gif../images/Emo80.gifשלל הפעלות על צורות

הפעילויות הללו נכתבו על ידי במקור עבור גננת של גילאי 4. אבל חלקן מתאימות גם לקטנים יותר ולגדולים יותר, וחלקן גם למבוגרים...
לכתוב סיפור על משולש וריבוע. דברים מסביבנו שמכילים מרובעים ומשולשים. אפשר להמציא את הסיפור יחד עם הילדים. כמה ימים לאחר מכן אפשר להוסיף ציורים או הדבקה של החפתים וןלהקריא להם ככל סיפור אחר... רק שאותו הם כתבו.
לשאול את הילדים איזה חפצים הם מכירים שהם עגולים, או יש בהם עיגול, כנ"ל כל קו.
יצירה: ציורים עם קווים ועיגולים – עיגולים גזורים, מקלות ארטיק. עיגולים תלת-מימד: פקקים, חרוזים...
לצייר ציורים סטייל "מר קו" או אהרון והעיפרון הסגול.
לצייר פרצופים רק עם עיגולים וקווים.
יצירה: לצייר רק בעיגולים. עם מדבקות קטנות, ניירות גזורים, או פשוט לצייר עיגולים.
ללמד את מילון 5 הסימנים. להתשמש בציורים בסימנים האלו: נקודה, קו, קשת, עיגול, זוית. אפשר גם ציור רק עם שני סימנים. ציור רק עם נקודות (להביא דוגמאות מהאימפרסיוניסטים). זו שיטה שפיתחה דליה אגמון ז"ל. מי שרוצה עליה עוד פרטים מוזמן לפנות אלי (השיטה מיועדת לשליטה גפומוטורית לפני קריאה וכתיבה, כך שהיא מיועדת לילדי גנים וכן לילדים עם ליקויים למיניהם, שעבורם פותחה במקור).
יצירה: חותכים עיגול גדול לפרוסות לפי מספר המשתתפים. אפשר גם לקחת 4 עיגולים ולחתוך כל אחד ל-5-6 פרוסות. כל ילד מצייר על פרוסה אחת, בסוף מחברים את כל הפרוסות לעיגול אחד (או כמה עיגולים). אפשר לצייר על נושא משותף (לילה, שמש, עונת השנה, מאכלים, משפחה וכו') בצבע משותף (כולם מציירים רק בכחול, או שכל אחד מצייר בשני צבעים שאחד מהם הוא צבע משותף לכולם – סגול). (מתאים לשימוש יחד עם נושא נוסף או בכלל לאורך השנה גם כל מיני נושאים – כל אחד עובד לבד, אבל נוצרת יצירה משותפת, ומאוד יפה לתלייה על לוחות הגן..). עובד מעולה גם עם גדולים כמעיין מנדלה קבוצתית סביב נושא שנקבע מראש.
יצירה: פעילות מקסימה עם עיגולים. יוצרים טביעות אצבעות (הידיים שלהם קטנות, אז אולי רק אגודל) על דף בכל מיני צבעים. אז מוסיפים עם טוש/עפרון/גיר קווים כך שיוצא יצור/אדם/חיה. (מתאים גם לגוף האדם)
צלילים: איזה צליל מתאים לכל צורה (רך, חד, מתגלגל – שהילדים ישמיעו קולות, לחישות, צלילים עם הלשון, דפיקות/תפיחות על הרצפה ועל הגוף).
תנועה: לעשות מעגלים עם הגוף – עם האצבעות, עם שתי הידיים ביחד, עם כל הגוף עם הרגליים. שני ילדים ביחד, כולם ביחד יוצרים מעגל – בישיבה, בשכיבה, בעמידה... אותו הדבר אפשר גם עם משולשים...
פאזל צורות: לחתוך בריסטול לצורות ואותן לחתוך לפאזל.
מבנה הצורה: ריבוע בנוי מכמה ריבועים – עם כמה לבנים/ניירות גזורים אפשר ליצור ריבוע גדול יותר. כנ"ל לגבי משולש. עיגול אינו מורכב ממספר עיגולים.....
להכין דפים עם פתח pop-up (הקו הכהה הוא חריץ) ושהילדים יציירו מסביב – פה של חיה או כל דבר שהוא מרובע ונפתח... (חלון, מתנה, פה של אריה, חתוך, כלב, מקור ציפור).
לעבור על הקווים: דפים משוכפלים עם תמונות – לגלות ריבועים, עיגולים ומשולשים בתוך הציורים. לעבור על הקווים של הצורה בצבע (אפשר צבע שונה לכל צורה).
 

maore

New member
קלטות ודיסקים

ל"דו רה מי" doremi.co.il יש קלטת על ארץ הצורות וקלטת בשם עיגולילים על... עיגולים.
 

maore

New member
לנוער: שטוחלנדיה

ספר נפלא. לפני כשנתיים קראתי אותו שוב ונהנתי מחדש. כל כך שונה וייחודי
 
מעשה בעיגול שחיפש חבר

כתבו רמי רחמים ונואית אלמוזנינו . ספר מקסים .
 
למעלה