הידעת?

יעלקר

Well-known member
מנהל
הידעת?

היום לפני 187 שנים, ב-29 בנובמבר 1832, נולדה לואיזה מיי אלקוט (באנגלית: Louisa May Alcott‏ ), סופרת אמריקאית הידועה בעיקר בזכות ספרה "נשים קטנות" שהתבסס על זיכרונותיה משנות ילדותה.
הספר מגולל את קורותיה של משפחה בקונקורד, עיירה סמוכה לבוסטון שבמסצ'וסטס בארצות הברית. הסיפור מתרחש בזמן מלחמת האזרחים האמריקנית ולאחריה. גיבורותיו הן ארבע האחיות - מרגרט (מג) הבכורה, שחלומה הוא להקים משפחה ובתחילה משתוקקת לחיות חיי מותרות. ג'וזפין (ג'ו) המרדנית והפרועה, שחלומה הוא להיות סופרת עצמאית וחופשייה, אליזבת' (בת') הצייתנית וטובת הלב, ואיימי הצעירה ביותר והמפונקת ביותר, שחלומה להיות ציירת ולחיות חיי מותרות.



 

יעלקר

Well-known member
מנהל
הגרסה המודרנית של הספר-קומיקס

מג, ג'ו, בת' ואיימי /ריי טרסיירו, ברה אינדיגו/כתר
&nbsp
אף אחת מארבע בנות מארץ' אינה דומה לאחותה. מֶג חולמת על חיים נוחים ומפנקים, ג'וֹ מרגישה שרק כשהיא כותבת היא באמת היא עצמה, בֶּת' הביישנית מסתתרת מאחורי הגיטרה ואֵיימי אוהבת לריב, אבל עמוק בלב אוהבת את האחיות שלה יותר מכול.
&nbsp
שנה קשה עוברת על האחיות לבית מארץ': האב, איש צבא, מוצב מעבר לים, האם עובדת קשה כדי לפרנס את משפחתה, וכל אחת מהבנות מתמודדת עם בעיות משלה. לאחת יש קשיים בבית הספר, השנייה מתמודדת עם בעיות בריאות, השלישית מסתבכת עם הלב, והרביעית מחפשת את עצמה ואת קולה האמיתי. אבל דבר אחד הן יודעות: יחד ימצאו כוחות להתמודד, להבין מי הן, ולאחד את התא המשפחתי המיוחד שלהן.
&nbsp
&nbsp
מג, ג'ו, בת ואיימי הוא רומן גרפי המבוסס על הספר הקלאסי 'נשים קטנות'. הוא רענן, חדש, מצחיק, אנושי ומאויר - וייגע לעומק ליבם של קוראים עכשוויים.
&nbsp
&nbsp



 

יעלקר

Well-known member
מנהל
נשים קטנות (סרט, 2019)

&nbsp
נשים קטנות (באנגלית: Little Women) הוא סרט דרמה אמריקאי שנכתב ובוים על ידי הבמאית גרטה גרוויג על בסיס הספר באותו השם מאת לואיזה מיי אלקוט שיצא לאור לראשונה בשנת 1868. בסרט מככבות סירשה רונן, אמה ווטסון, פלורנס פו ואליזה סקנלן בתור ארבע האחיות ולצידן מככבים מריל סטריפ, טימותי שאלאמה, ג'יימס נורטון, לורה דרן, לואי גארל, בוב אודנקירק, כריס קופר ואבי קווין. הסרט נחשב לעיבודו השמיני במספר של הספר אל המסכים, אחרי העיבודים האילמים משנת 1917 ומשנת 1918, הסרט משנת 1933, הסרט משנת 1949, הסרט משנת 1978, הסרט משנת 1994, והסרט המודרני משנת 2018.
&nbsp
הסרט עתיד לעלות לאקרנים ב-25 בדצמבר 2019.
&nbsp
&nbsp

 
למעלה