בינג' בספרייה: 5 המלצות על סדרות של ספרי ילדים בעברית

יעלקר

Well-known member
מנהל
בינג' בספרייה: 5 המלצות על סדרות של ספרי ילדים בעברית

הסיפור של הילדה עם הפרעת הקשב שהולכת לאיבוד בים, הספרון שיעודד את הקטנטנים לשתף אחרים במשחק והסדרה (הספרותית) של גיורא חמיצר: החגים הם הזמן המושלם לקרוא עם הילדים ספרי מקור. מאיפה כדאי להתחיל?

מיה מיטב

לכבוד השנה החדשה, ובעיצומה של תקופת החגים, הסקירה הזו מוקדשת לספרות מקור ישראלית, שנכתבת כאן ועכשיו - ספרות בלתי מהוססת, ישירה וטיפה חצופה, שנמצאת כאן בשביל להישאר - תוך התמקדות בספרים שנכתבו מראש כסדרה. כתיבת ספר היא מלאכת אמנות שנכתבת מילה אחר מילה: את מפתחת מערכת יחסים שלמה ואינטימית למדי עם הגיבורים שלך. אתה מתאהב בגיבורה או בגיבור ומתגעגע אליהם כשהספר נגמר. את רוצה עוד. אתה סקרן לדעת מה יקרה בהמשך. לפעמים ספר אחד לא מספיק בשביל להכיל את כל העולם שנברא עבור הדמויות, יש לדמויות עוד מה לספר. כל החיים לפניהן.

סדרות זוכות להצלחה בקרב הקהל הצעיר, וזהו לא סוד שגם מבחינה מסחרית ישנם אי אלו יתרונות. מי לא הייתה רוצה להיות ג'יי. קיי הבאה? גם לנו בארצנו הקטנטונת בהחלט יש במה להתגאות - סדרת "הרפתקאות הדוד אריה" מאת ינץ לוי, "הסיפור המושלם" מאת אלדד אילני, "שליחות חשאית" מאת דנה אלעזר-הלוי, "כראמל" מאת מאירה ברנע-גולדברג, "סדרת ינשופות" מאת נטעלי גבירץ ובר בן-יוסף, וכמובן הסדרות האינסופיות והמצליחות מאת גלילה רון-פדר עמית.

להמשך קריאת הכתבה https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5604667,00.html

אני שמחה לראות שאת רוב הספרים המלצנו בפורום
 
למעלה