"חצי אח זה פצע פתוח"

יעלקר

Well-known member
מנהל
"חצי אח זה פצע פתוח"

ספרה החדש של מירי רוזובסקי, "כולם פה עכשיו", מוקדש בין היתר לבנו של בעלה לשעבר מאשתו החדשה. בריאיון אישי היא מספרת איך האהבה ניצחה את הסיבוכים המשפחתיים, למה האימהות בספר לא רזות ולמה היא צוחקת כשהיא כותבת ספרי ילדים

מאירה ברנע גולדברג


כל הורה מכיר את הרגע בו הוא מקבל פתק או מייל מהגננת ומתבקש להביא לגן צילום של כל בני המשפחה יחד. גם הספר החדש והנפלא של הסופרת מירי רוזובסקי, "כולם פה עכשיו", מתחיל בדיוק ככה, עם פתק מהגן.

אמא, אבא ושני ילדיהם מתכננים להצטלם יחד עד שהם מבינים שמישהו כאן חסר. ולא, לא רק יוסי האוגר. אז מי בכלל צריך להופיע בתצלום משפחתי כשלאבא יש עוד שני ילדים מאמא אחרת מנישואים קודמים ולאמא האחרת יש בעל עם ילדים משלו? האם יש דבר כזה "חצי אח?" זה בכלל לא הגיוני. ומה אם אוהבים מישהו חזק כל כך וזה מרגיש כמו משפחה, למרות שאין קשר דם?
הספר שרקחה לנו רוזובסקי מכניס אותנו לסיטואציה המשפחתית העדינה כל כך, שלעיתים יכולה להיות מאד מבלבלת למבוגרים וילדים כאחד. היה לי ברור שהסיפור מאחורי כתיבתו, לא פחות מעניין מהספר עצמו.

מירי רוזובסקי, בת 52, אמא לנעה (23), רחלי (21), ויאיר (16), סופרת אהובה למבוגרים וילדים (אותה אהבה כמעט, כמו לשבור אור, סדרת רוני מקרוני ועוד), יודעת לספר לנו דבר או שניים על משפחה מורחבת ומורכבת.

"תמיד הייתה לי פנטזיה של משפחה גדולה. יש לי שני אחים גדולים ובדיוק בימים האלה, כשאמא שלנו בבית חולים, אני מגלה כמה אנחנו צוות מהודק וטוב. אבל אני תמיד חלמתי על שבט! אמא שלי היא בת יחידה אז מהצד שלה לא היו לי בני דודים, ותמיד ייחלתי לעוצמה הזו שיש למשפחה גדולה. הילדים שלי ואני זו יחידה מאד הדוקה. קשה לי להסביר עד כמה הם מקור של תמיכה ואור בשבילי, ועד כמה היחד הזה של ארבעתנו, חמשתנו ליתר דיוק כי בשנתיים האחרונות הצטרף בן נוסף, בן הזוג של נעה, הוא עמוד השדרה של החיים שלי - אבל הפנטזיה על שבט במובן ההמוני של המילה עדיין שם.

"כשהילדים שלי היו קטנים, הנישואים שלי עם אריאל, התפרקו והיה לי ברור שהפרידה הזו תהיה באהבה ובחברות. אף פעם לא העמדנו את הילדים במצב לא נעים. בינתיים אריאל התחתן עם סופי וגם אני הייתי במערכת יחסים דומיננטית עם אבא לשלושה ילדים. כשסופי אשתו של אריאל נכנסה להריון הילדים שלי היו ברגשות מעורבים".

להמשך קריאת הכתבה https://www.mako.co.il/home-family-...dc61027.htm?sCh=13987f9dc85dc410&pId=25483675

 

יעלקר

Well-known member
מנהל
הידעת? היום ה16 בספטמבר הוא "יום המשפחה החורגת"

&nbsp
ספרה החדש של מירי רוזובסקי עוסק בנושא
עם איורים של דניאל פלג
&nbsp
באדיבות ספריית בית אריאלה

 
למעלה