השבוע נחגוג את ל''ג בעומר.

סביון 10

New member
קשתנו על שכמנו. מילים:לוין קיפניס.

קשתנו על שכמנו,
דגלנו רם ביד!
ליער חביבנו
נלך גדול וקט,
היום ל''ג בעומר!
היום ל''ג בעומר!...
 

סביון 10

New member
חג האש. עממי. מילים:דודו ברק.

החג הכי קטן,
היה חגנו הגדול,
יצאנו אל החורש, אז,
בשיר ובמחול.
קשתנו על שכמנו
וחיצינו בחגור,
השמש מעלינו,
שלהבות של אש ואור...
 

סביון 10

New member
ל''ג בעומר. עממי. מילים:ש''ל גורדון.

היערה, היערה! בקשת וחץ
נקומה, נצאה-שם פרח הנץ,
יציצו מעל, מצמרת כל עץ,
שם ירק וזוהר ורוחב אין קץ!
 

הזרה 111

New member
חצים ומטרה מאת: ה'שד מבגדד' (פורום מספרי סיפורים)


"היו היה לפני שנים , מספר סיפורים מופלא, לכל קהל מצא משל, לכל בעיה היתה לו מעשיה. הוא זכה להכרה ולהצלחה גדולה והגיע גם לשיבה טובה. יום אחד , בהיותו כבר בא בימים, כשיצא מביתו, ניגש אליו מספר סיפורים צעיר ונרגש, ואמר לו: הו מורי, האם תוכל לספר לי מהו סודך? וכיצד אתה יודע לספר תמיד את הסיפור הנכון בזמן הנכון? את סודי אתה רוצה לדעת? ענה הזקן, אם כך בוא ואספר לך סיפור, אם תבין אותו, סודי יהיה סודך, פתח הזקן ואמר היו היה פעם מלך, שאהב סיפורים , צחוק ושירה, אבל יותר מכל אהב את קשתו, הוא היה אלוף הקשתים, הטוב בקלעים בממלכה, יום אחד בחזרו ממסע צייד, מוקף בפלייתו, חצה כפר קטן, בכיכר השוק נגלה לפניו מחזה מופלא, על לוח גדול היו מצוירות עשר מטרות. בדיוק במרכז כל מטרה היה נעוץ חץ. המלך כמעט נפל מסוסו מרוב תדהמה וקינאה, לא יאמן, אמר בהתרגשות, התקרב ללוח ובדק בקפידה כל מטרה וחץ, אחר הרים ראשו וצעק: מיהו הקלע המופלא הזה? מתוך הקהל יצא איש זקן ואמר במבוכה: סליחה, ירום הודו, אך זהו נכדי. נכדך? תמה המלך, בן כמה הוא? בן 12, היתה התשובה. .. מטיב לקלוע ממני, מלמל המלך לעצמו, ובקול אמר: להביא מיד את הנער אלי. כעבור דקות מספר חזר האיש כשהוא אוחז את הילד בידיו כשהוא מבוהל, למראה הילד סר המתח מפני המלך ואמר: איך הצלחת לדייק כל כך בקליעה? מלכי, אמר הילד, כבר הרבה זמן אני משחק בחיצים ובקשתות, קשתות זה לא משחק, קטע אותו המלך, זו אומנות גדולה, ספר לי איך אתה מצליח כל כך, מלכי, אמר הנער, בירי חץ וקשת יש לי שיטה הפוכה, מהמקובל, קודם אני יורה את החץ - ורק אחרי זה אני מסמן את המטרה.
כך גם אני, אמר המספר הזקן לצעיר."

 

סביון 10

New member
אוסף החיצים הקטן. מאת: מ' שר-אל.

בין האנשים שברחו להרים ליהודה המכבי היה ילד ושמו נקדימון. על שכמו קשת שקיבל מתנה מיהודה המכבי וכך היה: נקדיחון אסף חיצים. פעם שמע שיחה מאהל יהודה המכבי שליוונים נשק רב ולהם חסר נשק. באותו לילה ראה עגול אור סביב הירח. דקני הכפר סיפרו שזה סימן לערפל שירד על הבקעות עם שחר. הוא רתם סוס לעגלה עמוסת חציר ועטף את פרסות הסוס שלא ישמיע רעש והוביל את הסוס אל בקעה מול מחנה היוונים. התיר את הסוס והתרחק. הוא תקע תקיעה גדולה בשופר. היוונים ראו גוש גדול והתחילו לירות לעברו חיצים רבים. בינתיים התעבה הערפל ואז יצא נקדימון ממחבואו ורתם את הסוס לעגלה. הערפל החל להתפזר והילד התקרב למחנה עם חיצים רבים בעגלה. יהודה המכבי חילק את החיצים לחייליו ונתן מתנה לנקדימון את הקשת כאות הוקרה על אומץ ליבו.
 

סביון 10

New member
מתוך מדורת ל''ג בעומר.עממי. מילים:אוריאל אופק.

למראה להבות המדורה
מיהרה החבריה לגשת.
ילדים, ילדות, חבורה
של נושאי החיצים והקשת...
 

סביון 10

New member
הצמח ששבה את לב הנסיכה/אירית שושני.

נסיכה עדינה וצנועה אהבה מאד צמחים. שלושה אבירים שמרו עליה והם התאהבו בה. המלך רצה שתתחתן עם נסיך. היא אמרל לו שאחד האבירים מוצא חן בעיניה. הנסיכה אמרהלו שתגלה מיהו בעוד יממה. היא שלחה הודעה לכל אביר שיציב בעציץ צמח שישבה את ליבה וישים עציץ על אדן החלון. בבוקר מצאה שני עציצים. אביר ראשון הביא לה את צמח החטמית האביר השני הביא לה יקינתון. היא מצאה מעטפה מהאביר השלישי. במכתב נאמר שתצא לגן בעקבות חיצים מצוירים. היא יצאה בריצה ורצה בעקבות החיצים. היא מצאה צמח בר בעל עלים מארכים ופרחים קטנים ועדינים. היא נשבתה בקסם הפרחים. זה היה צמח הזכריני. כך אמר האביר השלישי. והוא היה חתנה של הנסיכה.
 

סביון 10

New member
קשת הפלאים/מיכאל שיר.

רוני ישב עם חבריו מסביב למדורה. פתאום ראה מאחורי ענן אדום יוצא ארי של אש. על גב הארי רוכב גבור, חרב על מתניו וקשת גדןלה על כתפו. זה בודאי בר-כוכבא אמר בליבו. פתאום רוח חמה הרימה אותו והוא ישב על גב הארי ליד בר-כוכבא. הוא סיפר לרוני את סיפור ל''ג בעומר. הקשת שלו קשת פלאים שיורה חיצים רחוק וכל חץ פוגע במטרה, אבל כאשר לא כל העם היה איתו, קשת הפלאים לא ירתה חיצים למרחוק. הרומאים ניצחו. בר=כוכבא אמר שרק כאשר כולנו יחד, אנחנו מנצחים במלחמה. היה זמן כשהיינו ביחד ואז ניצחנו את הרומאים. לכן חוגגים את ל''ג בעומר. פתאום הרגיש רוני שהרוח החמה נשאה אותו חזרה ליד המדורה. התעורר, אמרו לו הילדים. רוני ידע שחלם חלום.
 
למעלה