חדש-פעם אחת, לפני הרבה שנים... /רותי יצחקי-ריכטר /

יעלקר

Well-known member
מנהל
חדש-פעם אחת, לפני הרבה שנים... /רותי יצחקי-ריכטר /

הספר כולל מאה אגדות מקוריות שנכתבו על ידי הסופרת רותי יצחקי-ריכטר, והוא מהווה אוצר מרגש ומעניין לכל מי שאוהב לטייל בשבילי הארץ. כל אגדה מלווה בתמונות צבע מרהיבות שצולמו על ידי אריה ריכטר וברקע מדעי קצר העוסק בנושא האגדה, כי הקשר בין מדע לאגדה מגלה נקודות תצפית חדשות, מוסיף ידע, מרחיב את היריעה, ומגדיל את הנאת הקורא.
בעבר התייחס המונח אגדה רק לסיפורים עממיים שעברו מדור לדור, אבל היום הוא מקובל גם כסוגה ספרותית עכשווית, וכולל סיפורים שחוברו על ידי סופרי ההווה. בדומה לספריהם כולל גם ספר זה אגדות מקוריות שחיברה רותי יצחקי-ריכטר, ואינו אסופה של אגדות או מעשיות עממיות המקובלות בעם. האגדות קשורות בחיים בארץ ישראל בתקופות שונות, ויש להן ערך חשוב בטיפוח האהבה לארץ, בחיזוק תחושת השייכות, ובהידוק הקשר בין הקורא למולדתו.
לספר חמישה שערים: שער א' כולל אגדות העוסקות בגילויים טכנולוגיים ובמלאכות עתיקות, שער ב' עוסק בצמחיית הבר של ארץ ישראל, שער ג' כולל אגדות של עמים שונים על צמחי נוי וצמחי פרי נפוצים, שער ד' מביא אגדות על החיים בירושלים לדורותיה, ושער ה' כולל אגדות העוסקות ביחס בין האדם לים בארץ ישראל בתקופות שונות.
ימי האגדה כימי האדם. עוד לפני שהומצא הכתב חיבר האדם אגדות וסיפר אותן לילדיו ולחבריו. כשחיכו השואבות לתורן לשאוב מים מהבאר, כשהשתהו הגברים ליד טחנת הקמח כדי לטחון את החיטה, וכשישבו בני הבית ליד האש הבוערת במערה וחיכו לגמר הצלייה של בשר הציד, חוברו או סופרו אגדות, כי הצימאון לסיפור מאפיין את כל הגילאים.
לאגדה יש לא רק ערך בידורי אלא גם ערך חינוכי ומוסרי. היא מקנה בדרך קלילה ובידורית, ולפעמים גם בהומור, מוסר השכל חשוב הכולל ערכים כלל אנושיים כגון הצורך לקבל את הזר, החריג והשונה, לתמוך בחלש, להאמין בניצחון האהבה, בעיקרון השכר והעונש ועוד.
הספר יהיה לעזר רב ויגרום הנאה לא רק למדריכים, למורים ולתלמידים, אלא לכל מי שאוהב לטייל בשבילי ישראל.



מהספר https://www.e-vrit.co.il/פעם_אחת__לפני_הרבה_שנים-details.aspx

 
למעלה