העצים נודדים למען הפרפרים

הזרה 111

New member
העצים נודדים למען הפרפרים


https://davidson.weizmann.ac.il/online/sciencenews/העצים-נודדים-למען-הפרפרים

ספר: 'פרפר' - מיריק שניר.
"
סיפור מחורז. על אהבה פיוטית בשפה יפה ונשגבת. לא רק על פרפרים.
"בן פרפר ובת פרפר נפגשו בשדה הבר" סיפור על זוג פרפרים, סיפור על מעגל החיים. "רק נותרה ביצת פרפר על עלה בשדה הבר" סיפור על צמיחה, "נשך, משך, נגס, לעס, מטרף עד גבעול זלל את הכל." סיפור על התבגרות. "לאה מלעיסה עשה לו עריסה. מקורי שינה דקים, הוא טווה חוטים רכים, ומהם בשתי וערב, שק שינה ארג עד ערב" סיפור אהבה, "יום אחד בשדה הבר, הוא פגש בבת פרפר, מה היה וכל השאר, כבר סופר פה, כבר סופר." שיר הלל מחורז ליפי הטבע, והחיים, בשפה חגיגית ועשירה מאוד, היוצרת אווירת התעלות."
תמונה: https://www.kibutz-poalim.co.il/media/Uploads/31-1262a3.jpg
וספר נוסף:
פרפרים של תקוה /טליה גנאל
פרפרים של תקווה הוא סיפור על שני ילדים העונים לאותו שם - אמיר. הם יוצרים קשר משני עברי החומה. יחד, הם מגדלים זחלים של פרפרים, אשר בבוא העת בוקעים מהגלמים וחוצים במעופם את החומה המפרידה.
תמונה: https://www.obook.co.il/imgs/site/prod/0770000152476.jpg
 

הזרה 111

New member
פרפר לבן / אניה בוקשטיין

פרפר לבן
אניה בוקשטיין
מילים ולחן: אניה בוקשטיין
&nbsp
>>> השיר: https://www.youtube.com/watch?v=cWSywqp3Cro
&nbsp
"שמש זהרה
ואני קטנה
הפרפר חמק
והלב איתו
סבא אז אמר
ונשא עיניו
שיעוף רחוק
ננסה מחר
אז ישב בצל
לגלגל טבק
וחייך אליי
ואני אליו
והלב שלי
התעופף חופשי
כמו פרפר לבן
&nbsp
&nbsp
התחלפו ימים
גם העננים
עץ אחד נשכב
השני נרקב
הפנס בחוץ
מיילל באור
הטבק נשכח
בנרתיק שחור
והבנתי אז
שהכל עובר
והוא לא חוזר
ובסוף נגמר
והלב שלי
התכווץ כמו מי
שתפס פרפר
פרפר לבן
&nbsp
&nbsp
לילה בדירה
שקט מסביב
אני והפסנתר
נזכרים בך
אצבעות דקות
הגבות עבות
שנתת לי בירושה
ואני גדולה
לא יותר מדי
עוד בא לי לפעמים
לאסוף עלים
ולמצוא אותך
כשבכף ידך
יש פרפר לבן..."
 

יעלקר

Well-known member
מנהל
ארמון הפרפרים/ כהן-אסיף שלומית /פועלים

ארמון הפרפרים / כהן-אסיף שלומית
הספר "ארמון הפרפרים" הוא עוד ספר נפלא פרי ידיה של סופרת הילדים - שלומית כהן אסיף. בספר מתואר ארמון הפרפרים שבו התגוררו המלכים לבית קזואר, ולא רחוק משם, באמצע העולם שמאלה, נמצא הכפר הקטן זמביל. הספר מתאר את המתרחש בשש עשרה אגדות ושיר אחד.
&nbsp
ספר מקסים.
&nbsp

 

יעלקר

Well-known member
מנהל
נערת הפרפרים והליצן /רוני גבעתי/הקיבוץ המאוחד

&nbsp
אִילאִיל בת ה- 16 שומעת שאמה חלתה במחלה קשה. אילאיל גוֹלָה מעולמה, עולם של נערה מתבגרת אוהבת פרפרים שנפשה ענוגה וסוערת גם יחד, ועוברת בבת אחת לעולם בית החולים. חיי המשפחה משתנים. מעתה יש לחיות במחיצת הסרטן, צריך לעזור, להיות מועילים, להשגיח על העירוי, לקוות. בבית החולים אילאיל פוגשת אנשים אחרים, חולים ובריאים. היא מגלה שקל יותר לחמול על פעוט חולה זר מאשר על אֵם קֵרחת, היא מבינה שאפשר לאבד אמהות בכל מיני דרכים: יש אמהות שאפשר להחזיר, יש אמהות שהן זיכרון רחוק, ויש אמהות חולות.
גם דברים טובים קורים בבית החולים, ונולדת אהבה חדשה וגדולה.
&nbsp
הסיפור הוא אישי מאוד, לירי, עשוי מהחומר שממנו עשויים ההרהורים.
&nbsp
לנערים ונערות מגיל 13.
&nbsp

 

יעלקר

Well-known member
מנהל
רציתי לעוף כמו פרפר /נעמי מורגנשטרן /הוצאת יד ושם



 

יעלקר

Well-known member
מנהל
סיפורה העצוב של יה-יה חלק ראשון: פרפר טוואי המשי /אמיר פולק/

&nbsp
YaYa’s Sad StoryPart one: Silkworm of the Mulberry Tree
יצא לאור ע"י הוצאת מרום תרבות ישראלית
&nbsp
הנובלה הגרפית "סיפורה העצוב של יה-יה" היא סיפור הרפתקאותיהם של ילדה, שלד וארנב; סיפור על מקריות ועל גורל ועל משהו שמאוד, אבל מאוד, משתבש בדרך. יום אחד, בזמן שיה-יה מנסה לתפוס פרפר, מבלי משים מוליכות אותה רגליה אל מַעֲבֶה היער. נרגשת, היא אינה מבחינה, נתקלת ומועדת על גולגולת המסתתרת בעשב הרך. כשהיא מתרוממת לבדוק את רגלה החבולה היא רואה לפניה ארנב גדול ממדים הנושא על גבו שלד. יחדיו יוצאים השלושה למסע הרפתקאות מלא מסתורין ואימה: היער שומר על סוד עתיק ואפל; מישהו שם הופך את כולם לצעצועים.

 

יעלקר

Well-known member
מנהל
פרפר במתנה /לאה בנימיני /הוצאת כתר

&nbsp
סיגל רוצה פרפר, והוריה מתרוצצים מחנות לחנות ומגלים כי פרפרים אינם מוצעים למכירה. בינתיים סיגל יוצאת לחצר ביתה ומגלה... אורחת יפהפיה, נקבת זנב הסנונית, הפרפר היפה ביותר בישראל.
&nbsp
בהמשך הסיפור עוקבת סיגל, ואיתה הקוראים, אחרי שלבי גילגולו של הפרפר; ובסופו - הפתעה לסיגל והצעה לקוראים.
&nbsp
סיפור לילדים החושף בחיוך את אחד מפלאי הטבע המתרחשים בסביבתנו הק

 

יעלקר

Well-known member
מנהל
מות הפרפר/אהוד מנור

בתוך עלי הפרח
לבן חיוור כקרח
נולד פרפר ממשי רך
חי לבטח
בוקר בחרצית
בערב כלנית
וכל חייו רק יום אחד
רק יום אחד של משי
בתוך עלי הפרח
לבן חיוור כקרח
ריחף פרפר ממשי כמו
חי לבטח
בתוך עלי הפרח
לבן חיוור כקרח
פרפר פרפר ממשי כבר
סב כתרח
שמש כה אהב
ירח לו כאב
וכל חייו רק יום אחד
רק יום אחד של משי
בתוך עלי הפרח
לבן חיוור כקרח
פרפר בן יום ממשי רך
עף לנצח נצח של פרפר
&nbsp
https://www.youtube.com/watch?v=5cuJQvuIV5Y
 

יעלקר

Well-known member
מנהל
אין פרפרים פה/חנה וולקוב/המוזיאון היהודי הממלכתי של

צ'כוסלובקיה בפראג
&nbsp
אין פרפרים פה: ציורים ושירים של ילדי גיטו טרזינשטדט 1942–1944 (במקורו הצ'כי: Dětské kresby na zastávce k smrti, Terezín 1942–1944, ציורי ילדים בתחנה שלפני המוות, טרזין 1942–1944) הוא קובץ ציורים ושירים של ילדי גטו טרזיינשטט מן השנים 1942–1944 בעריכת חנה וולאווקובה (וולקוב) (Volavková) שראה אור בשנת 1959 בהוצאת המוזיאון היהודי הממלכתי של צ'כוסלובקיה בפראג. במקביל למהדורה המקורית בצ'כית ראו אור גם תרגומים לאנגלית, גרמנית וצרפתית, ובשנת 1963 ראתה אור גם מהדורה עברית, שאת שיריה תרגמה לאה גולדברג.
&nbsp
בספר נחשף הווי החיים בגטו מבעד לעיני הילדים שיצרו את הציורים או את השירים. רבים מן הילדים שיצירותיהם מופיעות בספר, ואף רבים מכלל תושבי הגטו, נספו בגטו או במחנות ההשמדה, ועל כן הספר מהווה גלעד לזכרם.

 

יעלקר

Well-known member
מנהל
מדוע מת הפרפר / הנרי מילר

&nbsp
&nbsp
&nbsp
זהו סיפור אודות ילד קטן בהודו,
שהלך לבקר גורו, (איש זקן וחכם).
הגורו ישב והתבונן במשהו שהחזיק בידו.
הילד ניגש והסתכל גם הוא, אלא שלא
בדיוק הבין מהו הדבר שביד הזקן,
ושאל את הגורו -"מה זה?"
"זה גולם" השיב הגורו "בתוך הגולם נמצא פרפר.
בקרוב הגולם יתבקע והפרפר יצא"
"האם אני אוכל לקבל אותו?" שאל הילד.
"כן" השיב הגורו, "אבל עליך להבטיח לי שכאשר
הגולם יתבקע והפרפר יתחיל לצאת ויכה בכנפיו
כדי להשתחרר מהקליפה - אתה לא תעזור לו.
חלילה לך לסייע לפרפר על ידי כך שתשבור
את קליפת הגולם. עליך להניח לו לעשות זאת בעצמו."
&nbsp
הילד הבטיח, לקח את הגולם והלך לביתו.
בבית ישב והמשיך להתבונן בגולם. לאחר משך
זמן ארוך ראה שמתחילה תנועה, הגולם נע
וכאילו רעד, והנה נבקע בקצהו. בפנים היה פרפר
עדין ויפה שניסה להיחלץ מתוך קליפת הגולם תוך
שהוא מכה בכנפיו כנגד הגולם. התנועות שלו היו
חלשות ולא נראה שמכות הכנפיים הללו יוכלו
לעשות את המלאכה הזו.
&nbsp
הילד הקטן רצה נואשות לעזור לפרפר הסובל.
לבסוף, כשלא יכול היה לשאת עוד את המתח,
הפר את הוראת הגורו. הילד הסיט את שני חצאי
קליפת הגולם לצדדים ועזר לפרפר להיחלץ.
משיצא הפרפר החל לעוף באוויר, אך לפתע נפל
מטה אל האדמה ונשאר שוכב ללא תנועה.
הילד הרים את הפרפר בזהירות וראה שהפרפר מת.
שטוף דמעות הלך הילד לביתו של הגורו והראה
לו את הפרפר המת שבידו.
&nbsp
"אתה רואה, ילד" אמר הגורו "מיהרת לשבור לו את
קליפת הגולם, האין זאת?"
"כן" אמר הילד, "זאת עשיתי".
והגורו אמר - "אינך מבין. לא יכולת לדעת מה שעוללת.
כאשר הפרפר מתחיל לצאת מהגולם, הדרך היחידה
שבה הוא יכול לחזק את כנפיו היא בכך שמכה בהם
לעבר הקליפה. הוא מכה לעבר הקליפה ומכה שוב
ושוב ואז מצמיח ומחזק את שרירי הכנפיים שלו.
כאשר אתה עזרת לו בכך שעשית זאת במקומו,
מנעת ממנו לגדול ולפתח שרירי כנפיים.
זו הסיבה שהפרפר נפל לאדמה ומת.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
זהו סיפור שכל הורה ומחנך צריך לזכור.
&nbsp
להגיש לילד או לילדה את כל צורכיהם,
לעשות במקומם, למלא אחר תשוקותיהם - אלו
דברים שעלולים להחליש את יכולת ההתפתחות
של אותם "שרירים". בבוא העת לא תעמוד להם
היכולת לפעול נכון לכשיצטרכו להשתמש
בחשיבה משלהם, במעוף, בלקיחת אחריות
על עצמם כפי שיידרש מהם כאנשים וכבוגרים.
&nbsp
&nbsp

&nbsp
 
למעלה