ספר חדש-מי ראה את הג'ירפה שלי? — מישל רובינסון.

הזרה 111

New member
ספר חדש-מי ראה את הג'ירפה שלי? — מישל רובינסון.

מי ראה את הג'ירפה שלי? — מישל רובינסון. איורים: קלייר פאוול. תירגמה מאנגלית: עטרה אופק. "היום כשהולכים ליריד לא זוכים בבובה או בצעצוע. אם תזכו אתם עלולים למצוא את עצמכם עם ג'ירפה אמיתית. וכשבאים הביתה עם ג'ירפת מחמד נתקלים בבעיות לא צפויות." הוצאת אגם, 32 עמודים.
קישור: https://www.tip.co.il/ספר-חדש-מי-ראה-את-הגירפה-שלי/
 

הזרה 111

New member
ספרי ילדים מומלצים


איורים יפים חמושים בערכים של אומץ, חברות וסובלנות, נשזרים בעמודי הספרים החדשים. הצצה לספרי הפעוטות והילדים המומלצים של החודש: https://baby-land.co.il/consumerism/new-on-shelf/ספרי-ילדים-מומלצים/
 
ועל -אדר ,להזרה שי

אדר-חודש הצחוק והשמחה
אד דר בחודש אדר,
זה אד הצחוק והשמחה
שגורם לדמעה לרדת על לחי ולהרטיבה.
אד מצא משכנו דווקא בחודש אדר
בא לומר מותר ורצוי לצחוק עד דמעה
והדמעה יורדת , מתחממת והופכת לאד
ועולה האד למעלה ומודיע אני בא מהצחוק
ומזמין אתכם להצטרף ואיתי להתגלגל ולצחוק
&nbsp
 

יעלקר

Well-known member
מנהל
אגב, ספרי שאול החתול מבוקשים מאוד בספריה בקרב הילדים

&nbsp
לא פעם מגיע הורה ומבקש את הספר בשביל הילד בגלל המסרים החיוביים שבו.
שאול החתול והריקוד הכי קול ,כפי שהזרה 111 כתבה הוא הספר הרביעי .קדמו לו
&nbsp
1.שאול החתול
שָׁאוּל הֶחָתוּל יוֹצֵא לְטַיֵּל בְּנַעֲלָיו הַלְּבָנוֹת הַחֲדָשׁוֹת.
אֲבָל, אוֹי! בַּדֶּרֶךְ מְחַכִּים לוֹ מִכְשׁוֹלִים וְהַפְתָּעוֹת, וְהַנַּעֲלַיִם שֶׁלּוֹ הוֹפְכוֹת מִלְּבָנוֹת לַאֲדֻמּוֹת, לִכְחֻלּוֹת, לְחוּמוֹת וְלִרְטוּבוֹת!
הַאִם שָׁאוּל מַתְחִיל לִבְכּוֹת?
מָה פִּתְאוֹם!
הוּא מַמְשִׁיךְ בְּדַרְכּוֹ וְשָׁר לוֹ אֶת שִׁירוֹ...
וּמָה אֶפְשָׁר לִלְמֹד מִסִּפּוּרוֹ שֶׁל שָׁאוּל הֶחָתוּל?
צְאוּ אִתּוֹ לַדֶּרֶךְ וּתְגַלּוּ!
שָׁאוּל הֶחָתוּל הוּא סֵפֶר הַיְּלָדִים הָרִאשׁוֹן שֶׁל אֵרִיק לִיטְוִין - גִּיטָרִיסְט, זַמָּר, מוֹרֶה וּמְסַפֵּר סִפּוּרִים יָדוּעַ, שֶׁמֵּבִיא אֶת כִּשּׁוּרָיו הָרַבִּים בִּכְתִיבָתוֹ מְלֵאַת הַהוּמוֹר וְהַקֶּצֶב.
שָׁאוּל הֶחָתוּל כָּבַשׁ אֶת לֵב הַיְּלָדִים מִיָּד עִם צֵאתוֹ לָאוֹר. בְּעִקְבוֹתָיו כָּתַב אֵרִיק לִיטְוִין עוֹד שְׁלוֹשָׁה סְפָרִים עַל שָׁאוּל הֶחָתוּל, שֶׁתָּמִיד מְחַכֶּה לְמַשֶּׁהוּ טוֹב.
&nbsp
2.שאול החתול וארבעה כפתורים מגניבים
שָׁאוּל הֶחָתוּל יוֹצֵא שׁוּב לְטִיּוּל וְהַפַּעַם הוּא לוֹבֵשׁ אֶת הַחֻלְצָה שֶׁהוּא הֲכִי אוֹהֵב, הַחֻלְצָה עִם אַרְבַּעַת הַכַּפְתּוֹרִיםהַגְּדוֹלִים, הַצִּבְעוֹנִיִּים, הָעֲגֻלִּים וְהַמַּגְנִיבִים. אֲבָל בַּדֶּרֶךְ, כְּמוֹ תָּמִיד, מְחַכִּים לוֹ מִכְשׁוֹלִים וְהַפְתָּעוֹת, וּלְאַט־לְאַט
הוּא מְאַבֵּד אֶת כָּל הַכַּפְתּוֹרִים.
הַאִם שָׁאוּל הֶחָתוּל מַתְחִיל לִבְכּוֹת?
מָה פִּתְאוֹם!
כַּפְתּוֹרִים בָּאִים וְכַפְתּוֹרִים הוֹלְכִים.
הָעִקָּר לְהַמְשִׁיךְ לָשִׁיר שִׁירִים!
שָׁאוּל הֶחָתוּל וְאַרְבָּעָה כַּפְתּוֹרִים מַגְנִיבִים הוּא הַסֵּפֶר הַשֵּׁנִי עַל הֶחָתוּל הָאוֹפְּטִימִי .
&nbsp
3.שאול החתול והשכן החדש שממול
שָׁאוּל הֶחָתוּל שׁוּב יוֹצֵא לְטִיּוּל, וְהַפַּעַם עִם הַשָּׁכֵן הֶחָדָשׁ שֶׁמִּמּוּל.
אֲבָל אוֹי! בַּדֶּרֶךְ, כְּמוֹ תָּמִיד, מְחַכִּים לָהֶם מִכְשׁוֹלִים וְהַפְתָּעוֹת,
וְהֵם לֹא מַצְלִיחִים לִמְצֹא שׁוּם דָּבָר נֶחְמָד לַעֲשׂוֹת.
הַאִם שָׁאוּל מִתְיָאֵשׁ? מָה פִּתְאוֹם!
כְּשֶׁיֵּשׁ חֲבֵרִים, כָּל הָעִנְיָנִים מִסְתַּדְּרִים!
&nbsp
שָׁאוּל הֶחָתוּל וְהַשָּׁכֵן הֶחָדָשׁ שֶׁמִּמּוּל הוּא הַסֵּפֶר הַשְּׁלִישִׁי
עַל הֶחָתוּל הָאוֹפְּטִימִי.
&nbsp
&nbsp





 

יעלקר

Well-known member
מנהל
"שאול החתול": אין ייאוש בעולם שאול החתול לא נותן לאכזבות

&nbsp
לחבל לו בחדוות החיים. וזה לקח שאף פעם לא מוקדם ללמוד
&nbsp
שפרה הורן
&nbsp
שאול החתול: אני אוהב לצעוד בנעלים לבנות
אריק ליטוין. איורים: ג’יימס דין. תירגם מאנגלית: להב הלוי. הוצאת כנרת, זמורה־ביתן, עמודים לא ממוספרים, 72 שקלים
&nbsp
שאול החתול, או כפי שהוא ידוע בשמו מבית Pete the Cat שיצא במקור בהוצאת הארפר־קולינס, איננו עוד ספר ילדים, אלא תופעה. הספר הדקיק הזה, שעמודיו המעוטרים בחתול אחד על נעליו, הפך ללהיט היסטרי בארצות הברית, ארץ מוצאו, וכראיה לכך, נוסדה סביבו תעשייה שלמה של להיטים ומוצרי צריכה, ושמו של החתול מופיע בכ–58 מיליון אזכורים בגוגל.
&nbsp
מה עושה את החתול הכחול הזה, ויהא שמו אשר יהא, לכזה להיט? שהרי גופו הנוקשה וחסר הקימורים מצויר כשולחן בעל ארבע רגליים ישרות שאיננו מזמין ליטוף, ועיניו הענבריות העצובות מציצות מפרצוף משופם חסר הבעה.
&nbsp
הספר הזה הוא קודם כל מתנגן ונוח לקריאה בשל מקצבו המהפנט והפזמון החוזר שלו. הוא נעים לעין בגלל הצבעים העזים המרוחים על הדפים, והוא היה ללהיט בעיקר בשל אותו חתול מלבב, שלמרות ארשת פניו העגומה, הוא בעצם חתול עליז המקבל את גורלו בשמחה ובשירה ומלמד אותנו, קטנים כגדולים, תובנות חיים.
נדמה כי המסר של ספר זה מבוסס על משנתו של הגורו והמיסטיקן ההודי ‏(ממוצא פרסי‏) מאהר באבא, שסיכם את החיים בפילוסופיה המכילה ארבע מלים: - Don’t worry, be happy משפט שהפך ללהיט ענק בשנות ה–80 וזומר על ידי זמרים רבים, בהם בובי מקפרין ובוב מארלי. וממש כך גם שאול, החתול שלנו. הוא שמח וטוב לב ללא קשר לנסיבות אשר היו מעציבות כל חתול אחר, וכל שכן ילד קטן.
&nbsp
המסר של הסיפור פשוט. שאול החתול מתהדר בארבע נעליים לבנות חדשות, שאותן הוא מאוד אוהב ועמן הוא יוצא לטייל ושר, ואין כמו שאול החתול מאושר:
&nbsp
“אני אוהב לצעוד
בנעליים לבנות
בנעליים לבנות
אני אוהב לצעוד”.
&nbsp
בדרכו הוא עובר חוויות: “אבל, אוי! / שאול דרך בתוך ערימה ענקית של... / תותים! / באיזה צבע נצבעו נעליו? / אדום!”
&nbsp
והנה, הלקח לא נלמד, ושוב הוא דורך בערימה ענקית של אוכמניות, ותיכף לאחר מכן בבוץ, ולאחר מכן בקערת מים ונעליו שוב לבנות, אך עכשיו הן גם מאוד רטובות ומשמיעות קולות חריקה וציוצים. בכל המקרים האלה רוחו של החתול איננה נופלת. הוא צועד ושר את הפזמון ואף מלווה את שירו בגיטרה “אני אוהב לצעוד בנעליים...” ללא קשר לצבען ולנסיבות צביעתן.
&nbsp
כי שאול החתול לוקח את החיים בסבבה. נעליו היו לבנות, עכשיו אדומות, אחר כך כחולות, או רטובות - אבל מה זה משנה ולמי זה אכפת. העיקר שמצב הרוח משופר והחיים על נסיבותיהם נלקחים בכיף. שהרי “לא חשוב בתוך מה אתה דורך, העיקר שתמשיך בדרכך ותשיר את שירך, כי החיים יפים”. שיעור ראשון לקטנטנים באכזבות החיים.
&nbsp
ובדרך החתחתים של החתול על נעליו יכולים הפעוטות, החוזרים על אותו פזמון לאחר הקראה אחת או שתיים, גם ללמוד על צבעים וצביעה, ואנחנו המבוגרים, נגרגר יחד עמם במשובה ובנחת.
&nbsp
“שאול החתול” נשלח לאבישי בן השנתיים והשמונה חודשים, והדיווח מהשטח מספר שהספר היה לו לאהבה ממבט ראשון. נקרא עבורו אין סוף פעמים עד שהוא כבר מזמר אותו בעל פה ואף דרש גיטרה, ממש כמו זו שיש לשאול החתול.
&nbsp
זהו ספר הילדים הראשון של אריק ליטוין, גיטריסט, מורה ומספר סיפורים אהוב, שאויר על ידי ג’יימס דין, מאייר חתולים ידוע. בעקבות הצלחת ספר זה כתב ליטוין עוד שלושה ספרים על שאול החתול, שכולם בילו ברשימות רבי המכר של “ניו יורק טיימס”.
https://www.haaretz.co.il/literature/youngsters/1.1863612

 

יעלקר

Well-known member
מנהל
זמן שאול: החתול שהילדים שלכם יתאהבו בו

&nbsp
&nbsp
גם הספר השני בסדרת ספרי הילדים "שאול החתול" ילמד את הילדים שלכם להיות אופטמיים ולומר "האם שאול החתול יתחיל לבכות? מה פתאום!". הבעיה: כשתסרבו להקריא את הסיפור בפעם החמישית, הם בהחלט עשויים לבכות
&nbsp
אהוד מקסימוב
&nbsp
כשקראתי את הספר הראשון בסדרת "שאול החתול" חשבתי לעצמי שהוא חמוד, אבל שיש רבים כמוהו. בתי בת השנתיים וחצי חשבה אחרת לגמרי. מרגע שהקראנו לה אותו היא נדלקה קשות והפכה למעריצה גדולה של שאול, החתול הקוּל. מה שתפס אותה במיוחד היה המשפט: "האם שאול החתול יתחיל לבכות? מה פתאום!" ("טאטי טום", בשפתה) - משפט שחזר בכל פעם שנדמה היה ששאול עצוב, לאחר שנעליו התלכלכו ושינו צבע.
&nbsp
הזאטוטה הפרטית שלי, כך מתברר, היא לא היחידה שהתלהבה. הסדרה החתולית, המונה 13 ספרים, זוכה להצלחה רבה בארץ ובחו"ל, ולאחרונה שלושה מהם שהו בו זמנית ברשימת רבי-המכר עטיפת הספר שאול החתול
&nbsp
של הניו-יורק טיימס. שאול החתול (במקור Pete the Cat) קיבל במהלך השנים 14 פרסי ספרות לילדים בעולם, ונבחר למצעד הספרים של משרד החינוך בארץ. נראה שהנימה האופטימית שמלווה את עלילותיו גרמה לכך. שאול לא נותן לאכזבות לנהל לו את החיים ונשאר תמיד שמח.
&nbsp
ב"שאול החתול וארבעה כפתורים מגניבים", הספר השני בסדרה שיצא עתה בארץ, שאול ממשיך לחייך לעולם ולשדר אופטימיות גם כשהכפתורים שהוא אוהב אובדים בזה אחר זה. על כל כפתור שנופל הוא שר בחדווה, וגם המשפט האלמותי "האם שאול החתול יתחיל לבכות? מה פתאום!" עושה קאמבק מפואר. שאול לוקח הכול בכיף ומגלה שגם לאחר שאיבד את כל הכפתורים, עדיין נותר לו כפתור אחד - בגוף.
&nbsp
לבד מהסיפור עצמו יש פה גם ניסיון ללמד את הקטנים מעט מספרים וחשבון, וזה רעיון יפה בפני עצמו, אם כי לא ברור אם הוא מתאים לפעוטות. בכל מקרה, כשהבת שלי הבחינה בספר החדש בידיי היא קפצה בהתלהבות והחלה לדפדף בו במרץ. אחר כך ביקשה שאקריא לה. אחרי פעמיים ששמעה אותו ממני, עברה לאשתי לעוד פעמיים. שאול ניצח.
&nbsp
על סדרת ספרי שאול אחראים ג'יימס דין, שכתב ואייר, ואריק ליטוין שסיפר. דין, יליד 1957, מצייר מכיתה א' בערך, אבל בשנות התיכון המוזיקה הייתה מרכז חייו. כדי לא להיקלע לקשיים כלכליים כמו אביו, הוא החליט לרכוש מקצוע ולמד הנדסת אלקטרוניקה. במהלך הלימודים התעוררה קנאתו בתלמידי האמנות, עד שנשבר ולקח קורס אחד באיור. הוא סיים את התואר באלקטרוניקה ועבד כמהנדס, אבל הדחף הפנימי לאחוז במכחול לא עזב אותו לרגע. בשנת 1997 נטש את עבודתו והחל לצייר במשרה מלאה.
&nbsp
ב-1999 אימץ דין חתול אשפתות שחור וקרא לו פיט (הידוע בשמו העברי שאול). לאחר כמה זמן שהיו ביחד, החליט לצייר אותו כשהוא עושה דברים חתוליים, כלומר, בעיקר ישן בכל מיני מקומות בבית. יום אחד פיט הכניס את כפו לקפה, ודין צייר אותו כחתול שאוהב קפה, אחר כך הוא התיישב על כיסא המכונית וג'יימס צייר אותו נוהג בה. באחד הימים פיט עזב את הבית ולא חזר, אבל ההרפתקאות שלו נמשכות בין דפי הסדרה כבר 13 שנה. סיפורים ושירים עליו ניתן למצוא ביוטיוב.
&nbsp
"שאול החתול וארבעה כפתורים מגניבים", הוצאת כנרת-זמורה-ביתן
&nbsp
https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/55/ART2/531/290.html

 
למעלה