ספרי ילדים החדשים ששווה להכיר 'הארץ':

הזרה 111

New member
ספרי ילדים החדשים ששווה להכיר 'הארץ':

מה עושה פוזי כשהיא שוכחת את הדובי שלה בבית?
וגם: שמעתם פעם על מועדון לחיות מחמד כמו פיל או ג'ירפה? ואיפה פינוקי הכלב מסתתר הפעם? כל ספרי פברואר החדשים ששווה להכיר...
דלית כהן ל'הארץ

יום הולדת לאילנה\ לאה גולדברג
זהו ספר ילדים מאוד מיוחד, מאחר והוא נכתב לפני כ-70 שנה על ידי לאה גולדברג אך מעולם לא יצא לאור. גולדברג כתבה אותו עבור יום הולדתה של אילנה, ילדה שהכירה היטב. הספר נשמר במשפחה וכעת, כשאילנה כבר סבתא, היא החליטה להוציא את הספר לאור. מה שמגניב בספר הזה הוא שהעמוד האחרון הוא עמוד מתוך הספר המקורי הכולל את כתב ידה ואיוריה של גולדברג עצמה.
עלילת הספר היא על אילנה, שבילדותה היו לה חיות מחמד על גג הבית בו היא גרה, והיא כל כך אהבה חיות שמנהל גן החיות היה מביא לה ארנבים, קיפודים, צבים ועוד. מרוב אהבתה לבעלי חיים, גולדברג שילבה את כל החיות בספר וכתבה כיצד כולן מגיעות לביתה של אילנה לחוגג לה יום הולדת, וכמובן שהכל בחרוזים.
הוצאה לאור: ספרית הפועלים
איורים: גיל-לי אלון קוריאל
אחרי 70 שנים, הספר של לאה גולדברג רואה אור. יום הולדת לאילנה: https://images.haarets.co.il/image/...ive:none/v1549793915/1.6918958.2571622461.jpg
צפור דמיון/גיא מרגלית
"כשני נשאר לבד בגן
אחרי שאבא כבר צחה
לי את התיק,
ואחרי שהוא נתן לי נשיקה,
ואחרי שהוא נתן לי חיבוק אחרון,
ואחרי שהוא נופף לי לשלום מהדלת
ואחרי שהוא נופף לי
לשלום מהשער של הגן
אני לא בוכה"
אנחנו מכירים המון ילדים שקשה להם עם הרגעים הראשונים בגן. הספר סובב סביב ילד חמוד שמחליט שהוא אינו בוכה, לאחר שאביו הולך כי הוא בעצם פוגש בציפור הדמיון שלו. השניים יוצאים להרפתקה בגן ומחליטים שהם חווים את כל היום מהסוף להתחלה. למשל, הם קודם כל צובעים ואחר כך מציירים, הם קודם כל מעניקים תשובות לגננת ורק אחר כך היא שואלת שאלות. אפילו קיפוד הפוך יותר נחמד, כי אפשר ללטף אותו. והנה הפתעה - גילינו שאפילו את העמוד האחרון בספר אפשר לקרוא כאילו הוא הראשון.
הוצאה לאור: אוריון
איורים: גיא מרגלית
הרפתקה בגן עם צפור דמיון: https://images.haarets.co.il/image/...ive:none/v1549791631/1.6918753.1483984963.jpg
פינוקי מסתתר בספריה\אריק היל
ספר נוסף בסדרת "פינוקי" של הסופר האנגלי אריק היל, שלוקח אותנו הפעם לחפש את פינוקי בספריה. מדובר בספר לגיל הרך ועל כן הוא מודפס על דפים קשיחים. פינוקי הולך עם אביו לספריה לשעת סיפור, אך לא מדובר בשעת סיפור רגילה, אלא שעת סיפור ומסיבת תחפושות' ממש כמו בחג הפורים שלנו. פינוקי מחפש בארגז התחפושות רעיון מעניין לתחפושת. לבסוף, הוא מתחפש כל כך טוב, שאנחנו צריכים לחפש אותו בין שאר המשתתפים.
לאורך הספר, מחכים חלונות ההצצה האהובים, ועליכם לבדוק האם פינוקי מסתתר באחד מהם. מי שעוקב אחר סדרת הספרים כבר יזהה את חבריו של פינוקי: טום הקרוקודיל הירוק שאוהב לשחק עם העפיפון שלו בפארק, סטיב הקופיף השובב שאוהב לטפס על כל דבר והלן, היפופוטם ממין נקבה שאוהבת בלט ועוגיות. כולם מחכים לכם במסיבת התחפושות.
הוצאה לאור: שוקן
איורים: אריק היל
ספר נוסף בסדרה האהובה. פינוקי מסתתר בספריה: https://images.haarets.co.il/image/...ive:none/v1550405270/1.6940493.4017155107.jpg
חבילה עוברת/שירלי יובל-יאיר
"באמצע הדרך - פתאום חבילה
של קש? או של תבן?
קטנה או גדולה?
ולמה היא נועדה?
תלוי את מי אתה שואל, תלוי בעיניים של מי שמסתכל.
עוברי אורח חולפים על פני החבילה המוזרה, וכל אחד מהם רואה בה משהו אחר:
בשביל הארנבת היא נשנוש, לכלב - בית שימוש, לנמוך היא עוד קומה, לכוכבת - במה!"
צחקנו מכל עמוד בספר ואהבנו את העובדה שבאמת מדובר בחבילה פשוטה המופיעה לפתע באמצע הרחוב אך מקבלת משמעות אחרת עבור כל אחד. זהו ספר מקסים עם המון חרוזים, איורים נהדרים ורעיון נפלא. אנחנו מזמינים אתכם לחשוב על עוד רעיונות - מה עוד יכולה החבילה יכולה להיות?
הוצאה לאור: כנרת
איורים: אביאל בסיל
צחקנו מכל עמוד. חבילה עוברת: https://images.haarets.co.il/image/...ive:none/v1550405634/1.6940505.2894127860.jpg
המשך
 

הזרה 111

New member
המשך-ספרי ילדים החדשים ששווה להכיר 'הארץ':

איך לקשור שרוכים\תרגום מאנגלית: מאיה שהם פלאי
זה נכון שילדים מאוד אוהבים ספרים, אבל יש גם כאלה שקצת מאבדים עניין כשהם נכנסים למסגרת של בית ספר כי זה מרגיש כמו עוד עבודה או שאין להם מספיק בטחון. הספר הזה הוא דוגמה טובה לספרים שיכולים לעזור בנושא.
לפני שנגמר החורף ועוברים לנעליים ללא שרוכים, זה לגמרי הזמן ללמוד עם הילדים והדובים הנחמדים המלווים את הספר כיצד לקשור שרוכים. מדובר בספר הפעלה הכולל שרוכים אמתיים ודגם של נעל עליו ניתן להתאמן. מדובר בהפעלה יחד עם מבוגר וכזאת שבהחלט הופכת את שעת הסיפור למשהו כיפי. זה גם אחלה טריק עבור ילדים שיודעים ששעת סיפור מעידה על כך שהולכים לישון אבל ברגע שעושים מזה משחק קטן - כל העניין הופך לשעשוע.
הוצאה לאור: שוקן
איורים: מייקל בקסטון
שעת סיפור שהופכת למשחק: https://images.haarets.co.il/image/...sive:none/v1550405864/1.6940512.488399409.jpg

ג'יין גודול\איסבל סנצ'ס וגארה
ספר מתוך סדרת הספרים על חייהן של נשים גדולות שהגיעו להישגים אדירים, כשהמשותף לכולן הוא שהן החלו את חייהן כילדות עם חלום. הפעם אנחנו יוצאים למסע עם ג'ין גודול, שבעודה ילדה קטנה שחקה עם הבובה האהובה עליה בצורת קופיף. היה לה חלום להיות חוקרת בעלי חיים, ובכל לילה ביקשה מאימה לספר לה את אותו הסיפור על טרזן שחי בג'ונגל. למרות שלא היה לה כסף ללמוד באוניברסיטה, היא יצאה לאפריקה ומצאה דרך להגשים את חלומה, חקרה במשך 40 שנים שימפנזים ואף הגיעה לתגליות חדשות ומרעישות.
הדבר הקנה לה תהילת עולם והיא החלה לפעול למען בעלי חיים נוספים. את הספר מלווים איורים לקטנים ומסר חשוב לגדולים - "גם אנחנו כמו השימפנזים, יכולים לחיות בכבוד, בצניעות ובהרמוניה עם הסביבה". זהו ספר על חלומות שיכולים להתגשם, רק צריך לרדוף אחריהם ולא לוותר.
הוצאה לאור: צלטנר ספרים
איורים: ביאטריצ'ה צ'רוקי
ספר על חלומות שיכולים להתגשם. ג'יין גודול: https://images.haarets.co.il/image/...ive:none/v1550406193/1.6940521.1470921360.jpg
ז'קלין כהנוב/אבירמה גולן
ספר נוסף בסדרת הספרים על חייהן של נשים גדולות, אך הפעם מתוך הסדרה ההיסטורית הנשית - "הישראליות". כהנוב נולדה בקהיר שבמצרים, ובילדותה דברה אנגלית, צרפתית וערבית. הייתה לה חיבה מיוחדת לסיפורי התנ"ך, ולאור חומרי הקריאה שעברו תחת ידיה, היא תמיד קידמה את הרעיון שיהיה אלוהים אחד לכולם וכך אנשים לא יריבו.
בתקופה בה גדלה, החברה ציפתה מנשים להיות עקרות בית - "אם תהיי משכילה מידי, אף אחד לא ירצה להתחתן איתך", הייתה אומרת אימה. אבל ז'קלין התבגרה, עברה לגור בארצות הברית והפכה להיות סופרת ידועה שפרסמה המון מאמרים וספרים. הרבה אנשי רוח הושפעו מכתביה, וכיום גם ניתן למצוא ציטוטים שלה אשר בזמנו קידמו רעיונות שלא היו מדברים עליהם - "בקטנותי נדמה היה לי כי טבעי הוא הדבר שיהיו בני־אדם מבינים איש את רעהו אף שהם מדברים לשונות שונות." הילדה הקטנה שנולדה על גדות הנילוס, הייתה להוגת דעות דגולה. ללא ספק, ספר שכל ילדה בדרכה להפוך לאישה צריכה על המדף.
הוצאה לאור: צלטנר ספרים
איורים: רוני פחימה
מילדה קטנה להוגת דעות דגולה. ז'קלין כהנוב: https://images.haarets.co.il/image/...ive:none/v1550406503/1.6940529.4293996434.jpg
פילים לא מתקבלים/ליזה מנטצ'ב
לנו יש כלב בבית ולשכנים שלנו יש חתול, השניים מסתדרים מצוין וכל מי שמגיע לביקור מתאהב בהם ישר. אבל מה עושה גיבור הספר שלנו עם חיית מחמד שהיא פילון? כמובן שהשניים יוצאים לטייל ואפילו הולכים למועדון למפגש חיות מחמד. אבל המועדון לא מרשה לפילים להיכנס. הרי הם שונים, מי שמע על פיל כחיית מחמד?
במקום להתייאש, גיבור הספר שלנו חובר לילדים אחרים שמגדלים חיות קצת שונות מהמקובל, כמו הילדה עם הבואש שבכלל אין לו ריח ויד שמגדל בבית קיפוד. יחד הם פותחים מועדון ומעניקים לכולם שיעור על טוב לב וקבלת האחר.
הוצאת ספרים: אגם ילדות
איורים: טאי-יון
שמעתם פעם על פיל כחית מחמד? פילים לא מתקבלים: https://images.haarets.co.il/image/...ive:none/v1550406762/1.6940536.2187015218.jpg
האם את אמא שלי?/פ.ד.איסטמן
"אמא ציפור התעופפה לחפש אוכל.
בדיוק אז בקע האפרוח מן הביצה.
איפה אמא שלי? הוא שאל, והלך לחפש אותה"
זהו ספר קלאסי לפעוטות שמציג בפשטות נפלאה את הקשר בין ילד לאמו. זהו ספר מצוין גם לילדים יותר בוגרים, בסביבות גיל 3, שתוך כדי קריאה עוברים יחד עם האפרוח הקטן בין חתולים, תרנגולים, כלבים ופרות, וכך מזהים מי זה מי.
הוצאה לאור: ספרית פועלים
איורים: פ.ד.איסטמן
ספר קלאסי לפעוטות. האם את אמא שלי?: https://images.haarets.co.il/image/...ive:none/v1550407026/1.6940555.1256046804.jpg
המשך
 

הזרה 111

New member
המשך-ספרי ילדים החדשים



דרקונית הלילה/נעמי הווארת
חשבתם פעם מאיפה מגיע הלילה? לפי הספר הזה, דרקוני הלילה מתעוררים משנתם לקראת סוף היום, נושפים להבות אש עצומות המכסות את השמים ואת השמש בענני עשן אפורים וכך החשכה יורדת והיום הופך ללילה. אבל ימימה הדרקונית לא עפה ולא נושפת ואחיה דרקוני הלילה היו צוחקים עליה - למרות שהיא רצתה מאוד, הפחד הקשה עליה. החבר היחיד של ימימה היה עכבר קטן שגרם לה להאמין בעצמה - "את לא צריכה מוכרחה להיות מפלצת גדולה ומפחידה כדי להיות דרקונית לילה. את רק צריכה להיות את עצמך".
ואכן, ימימה אוזרת אומץ ועפה לשמיים ונושפת צבעים יפים בזמן שקיעת השמש - היא זו שמביאה את שעת הדמדומים. אז כשאתם רואים שקיעה עם המון צבעים יפים, דעו לכם שימימה והעכבר מטיילים בשמיים וצובעים אותם - בשבילכם, ללמד גם אתכם לא לפחד להיות עצמכם.
הוצאה לאור: אגם ילדות
איורים: נעמי הווארת
מאיפה מגיע הלילה? דרקונית הלילה: https://images.haarets.co.il/image/...ive:none/v1550407304/1.6940561.1302690174.jpg

יום ארוך מאוד/נועה קלנר
כשילד אמיץ יוצא יום אחד לחקור ארצות ולחפש את האריה הצהוב, לא בטוח שהוא רוצה שותפה. גם אנחנו לפעמים רוצים לצאת להרפתקאות לבד, כדי שנוכל לספר כמה אמיצים היינו מבלי שעזרו לנו. אבל במקרה של הספר שלנו - אין ברירה. גיבור הספר מוצא את עצמו יוצא להרפתקה עם אחותו הקטנה שעוקבת אחריו לכל מקום.
בהתחלה רק נדמה לו שהיא לא תעמוד בקצב, אבל בסופו של דבר, השניים יוצאים ליום מסעות ארוך במיוחד בין פילים בהודו, ג'ונגל פראי, הר געש ואפילו ים גדול מאוד.
הוצאה לאור: אגם ילדות
איורים: נועה קלנר
לצאת להרפתקה עם שני אחים. יום ארוך מאוד: https://images.haarets.co.il/image/...ive:none/v1550407505/1.6940569.3209664382.jpg

ביצה לשבת/מיריק שניר
בכל יום בשבוע, אמא של יהושע מבקשת ממנו ללכת לקנות ביצה. יהושע יוצא ובכל יום הביצה נשברת עוד לפני שהוא מגיע הביתה. פעם הוא תופס אותה חזק מידי, פעם הוא מנסה לשים אותה על הראש, וגם כשהוא אוחז בה ברכות ורץ הביתה - הביצה מתנפצת. אבל יום אחד, יהושע חושב על הדרכים בהן הוא ניסה להביא את הביצה והיא התפוצצה, ומבין שהוא צריך ללמוד ממעשיו וכך הוא מוצא דרך להביא את הביצה הביתה.
הוצאה לאור: אגם ילדות
איורים: אליאור שניר
סיפור מצחיק איך ללמוד מטעויות. ביצה לשבת: https://images.haarets.co.il/image/...ive:none/v1550409033/1.6940631.3784440545.jpg

הפרשה/אמילי עמרוסי
כשהיינו קטנים אהבנו את סיפורי התנ"ך, כי אחרי הכל היו שם דברים שגירו את הדמיון: דמויות מסתוריות, מקל שהופך לנחש, עמודי אש, אוקיינוסים שנחצים לשניים ועוד כל מיני ניסים. אז למה לא לעשות מהם ספר לילדים?
פרשת השבוע לילדים מאגד בתוכו את סיפורי החומשים בשפה לילדים ומלווה באיורים. בפנים אפשר למצוא את העולמות העתיקים ואפילו את פרעה והמצרים.
הוצאה לאור: ידיעות ספרים
איורים: מנחם הלברשטט
סיפורי התנ"ך מתעוררים. הפרשה: https://images.haarets.co.il/image/...sive:none/v1550407867/1.6940586.937642508.jpg

בחירת העורכת: פיפ ופוזי לילה בלי צפרדי\אקסל שפלר
פיפ הוא ארנב ופוזי היא עכבר. מה הקשר בין השניים? הם חברים טובים החווים יחדיו המון הרפתקאות, והפעם הם קבעו מסיבת פיג'מות בבית של פיפ.
"פיפ ופוזי עשו כיף חיים.
הם שחקו במכוניות של פיפ.
הם שחקו בחווה.
הם אכלו ספגטי".
לפני השינה הם קראו סיפור מצחיק. כשהגיע הזמן להיכנס למיטה, פיפ הלך לישון עם בובת פיגי החזרזירונת שלו, אבל פוזי גילתה שהיא שכחה את בובת הצפרדע שלה צפרדי בביתה. כשפוזי מתחילה לבכות, פיפ עושה מעשה המעיד על חברות אמיתית - הוא מלווה לפוזי את פיגי כדי שהיא תוכל לישון. השניים שוקעים בשינה עמוקה ולמחרת פוזי חוזרת הביתה ומוצאת את צפרדי.
הספר הזה לקח אותי למסע בזמן, בו נזכרתי בבובת הדובי שהייתה איתי כל לילה מגיל שנתיים. האמת היא שהדובי נמצא ברשותי עד היום והפך לנכס של ממש. המעשה של פיפ לא היה פשוט עבורו אבל לראות את חברתו כואבת, היה קשה אף יותר - ללא ספק מסר מקסים במיוחד. אני מזמינה אתכם לשמור את הספר אפילו לאחר שילדכם יגדלו - תגידו להם שישמרו אותו ויעבירו אותו הלאה לילדם שלהם. על בובות קשה לשמור, אבל ספרים נשארים לנצח.
הוצאה לאור: ידיעות ספרים
איורים: אקסל שפלר
ספרים טובים ששווה לשמור לנצח. פיפ ופוזי: https://images.haarets.co.il/image/...ive:none/v1550404265/1.6940471.1723990047.jpg
 
למעלה