'הארץ' - - ספרי ינואר החדשים

הזרה 111

New member
'הארץ' - - ספרי ינואר החדשים


"סמי כלב הים יוצא להרפתקה בעיר הגדולה
וגם: ספר ילדים שונה המתמקד בתקשורת ישירה עם ילדים, אסטרונאוטית בשם ג'ני שמתקנת רובוט בחלל והמלצת העורכת כמובן .....
דלית כהן ל'הארץ':

יש מפלצת בספר הזה/טום פלטצ'ר
נכון יש הנחה שאומרת שילדים מפחדים ממפלצות? אז הרי לכם ספר עם מפלצת בלתי רגילה שדווקא היינו רוצים לאמץ.
אין לנו מילים לתאר את הצחוק שהתגלגל מפינו בזמן שקראנו את הספר. אכן יש מפלצת בספר והיא תזמין אתכם לשחק עם הילדים בזמן הקריאה - אתם מוזמנים לנער, לסובב, לנענע, לדגדג ולנסות ביחד להוציא את המפלצת מהספר. בהחלט מדובר בחוויה שהיא מעבר לקריאה, כזאת שכיף לחכות לה ולהתבאס כשהיא נגמרת. אם אתם מחפשים דרך לרענן את ספרית הילדים שלכם, אל תוותרו על הספר הזה.
הוצאה לאור: ידיעות ספרים
איורים: גרג אבוט
אין לנו מילים לתאר את הצחוק שהתגלגל מפינו בזמן שקראנו את הספר. יש מפלצות בספר הזה: https://images.haarets.co.il/image/...ive:none/v1548058817/1.6855531.4058998068.jpg
יחיאל שתיל התאנה/דרור מל
כמו ילדים צעירים, גם גיבור הספר הנוכחי, יחיאל שתיל תאנה צעיר, נמצא בראשית חייו ותוהה על מהותו ומקומו בעולם. יום אחד יחיאל מתעורר ותוהה מה יש מעבר למה שהוא רואה ומכיר. כדי לקבל תשובה השתיל הצעיר פונה לכל מי שנמצא סביבו: לפרה הנוהגת לבקר וללחך את העשב סביבו, לכוכב הצפון הנמצא בשמים מדי לילה, ואת כולם הוא שואל מה טעם החיים. מאחר וכל אחד מעניק לו תשובה המתאימה לעולם שלו, יחיאל הקטן ממשיך לחפש.
בסופו של דבר יחיאל מקבל תשובה ומבין כי המטרה היא ליהנות מהחיים, לאהוב אותם ואת עצמנו - אם נעשה את כל זה, התשובה שלנו כבר תגיע. יחיאל הקטן גדל עם השנים והופך לעץ תאנה גדול וחזק. יום אחד ציפור צעירה מתיישבת בין ענפיו ופונה אליו בשאלה "מה טעם החיים?", וליחיאל יש תשובה ארוכה להשיב. אנחנו מודים שהספר ריגש אותנו.
הוצאה לאור: אוריון
איורים: אינה קצב
מסר הספר: ליהנות מהחיים ולאהוב את עצמנו. יחיאל שתיל התאנה: https://images.haarets.co.il/image/...ive:none/v1548059303/1.6855554.1766071269.jpg
הבית הגבוה והבית הנמוך/נורית זרחי
הספר מספר על ילדה העוברת עם אמה מבניין רב קומות בעיר לבית קטן צמוד קרקע ביישוב כפרי, ממש כמו כותרת הספר - מבית גבוה לבית נמוך.
העלילה מסופרת מפי הילדה ובשפתה כאשר בדרך היא מראה לנו את הניגודים, ללא שיפוט, בין מגורים בעיר בבית קומות, לבין החיים בכפר, בצמידות לטבע הסובב.
בבוקר הראשון גיבורת הסיפור הקטנה יוצאת החוצה לראשונה והיא מאוכזבת - היא רגילה לעמוד באחת הקומות הגבוהות בביתה שבעיר ולהתבונן ברחוב השוקק הנמצא למטה. היא ממהרת להחליט כי בבית הנמוך אין כלום. אבל לאט לאט היא מגלה את פלאי הטבע - לפתע היא נחשפת לציפורים, גוזלים וחלזונות ואף מאכילה את משפחת הקיפודים שהמגיעה לבקרה מידי יום. לפני שהילדה חוזרת לבית הגבוה, היא מתאהבת בחיי הכפר, לומדת לאהוב בעלי חיים והכי חשוב - לומדת לא לשפוט מצבים חדשים מהר מידי.
הוצאה לאור: הקיבוץ המאוחד
איורים: הלה חבקין
ללמוד לאהוב את הטבע. הבית הגבוה והבית הנמוך: https://images.haarets.co.il/image/...ive:none/v1548059581/1.6855586.3534766331.jpg
סמי כלב הים/סיד הוף
סמי הוא כלב ים קטן שגר עם חבריו ומשפחתו בגן החיות, אבל הוא רוצה לדעת איך החיים מחוץ לגן. מאחר וסמי הוא כלב ים טוב, מר ג'ונסון מרשה לו לצאת ליום שלם. הוא מסתובב בעיר ורואה את הבניינים הגבוהים, עובר מחוץ למסעדות ואפילו פוגש באישה ששואלת אותו מאיפה הוא השיג את מעיל הפרווה שהוא לובש. סמי הולך ברחובות, מרחרח אוכל, מחפש מקום, ובסוף מוצא תור של ילדים. הילדים מחכים להיכנס לבית הספר, וסמי נכנס איתם. מה עכשיו? קריאה, כתיבה, חשבון - סמי מצליח ללמוד הכול. עד שהוא פותח פה ומשמיע קול.
בסופו של דבר, סמי עובר חוויות מרתקות ולוקח אותנו יחד אתו ליום שכולו כיף. סיד הוף כתב ספר מצחיק, כזה שכיף לספר לאחרים, גם אם הם לא ילדים.
הוצאה לאור: כתר
איורים: סיד הוף
אחד הספרים האהובים עלינו החודש. סמי כלב הים: https://images.haarets.co.il/image/...sive:none/v1548058465/1.6855522.948259442.jpg
המשך >>>>
 

הזרה 111

New member
המשך-'הארץ' - - ספרי ינואר החדשים


האריה והעכבר/יעל שכנאי

יש סיפורים שהזמן לא חל עליהם. כזה הוא המשל אודות האריה והעכבר - הסיפור הידוע הוא משל יווני המופיע בגרסאות שונות. בספר הזה, האריה וגברת לביאה גרים בקרחת היער ואוכלים מידי בוקר חביתה, ירקות ולחם חיטה. הייתם מאמינים לדבר שכזה? אריה שאוכל לחם וחביתה?

גם בגרסה הנוכחית, האריה כמובן שולט ביער והעכבר הקטן הוא חיה קטנה וצנועה. כאשר האריה תופס את העכבר גונב ממנו אוכל, הוא מאיים עליו. העכבר הקטן מבטיח שאם האריה יתן לו לחיות, הוא יחזיר לו טובה ביום מן הימים. נכון שזה מוזר לחשוב שחיה כה קטנה יכולה לעזור למלך הג'ונגל? את הסוף אתם בטח מנחשים - אכן יום אחד האריה נכנס למלכודת ומסתבך ברשת. והפלא ופלא, עכברוני הקטן מגיע לעזרה ובעזרת כרסום החבלים, מצליח לשחרר את האריה. מאז הפכו השניים לחברים. המסקנה לילדים? אתה לא יכול להיות קטן מידי מבלי שיהיו לך יתרונות משלך. לכולם יש משהו לתרום, וגם אם אתה חושב שאתה הכי חזק בסביבה, להפגין רחמים ולבקש עזרה - זאת לא בושה.
הוצאה לאור: קוראים
איורים: דיויד הול
עיבוד למשל המוכר. האריה והעכבר: https://images.haarets.co.il/image/...ssive:none/v1548059988/1.6855603.77408538.jpg

גופי הוא שלי/נילי זליקובסקי

ספר ילדים שונה המתמקד בתקשורת ישירה לילדים ופחות בעלילה סיפורית. מטרת הספר היא להדגיש את זכותם של הילדים לפרטיות ולהימנעות מאי נוחות או מגע בלתי רצוי המתבצע על ידי קרוב, מכר או זר. הספר מסביר את הנושא בהדרגתיות וברגישות, מדגיש לילדים כי מה שקרה להם אינו אשמתם, ומעודד אותם לשתף את הוריהם, מוריהם או אדם קרוב אחר במחשבותיהם וחוויותיהם.
הספר כתוב בגובה העיניים עם חרוזים נחמדים שיקלו על הילדים לזכור את הדברים החשובים:
"כולנו, כל ילד וכל ילדה,
צריכים לדעת
כי איש אינו רשאי לגופנו להרע.
אסור לאיש בנו לגעת
ללא הסכמתנו,
לא בצחוק ולא במשחק,
לא בליטוף ולא במכה,
אפילו לא קטנה".
הוצאה לאור: אוריון
איורים: רמי מאיקס
מתמקד בתקשורת ישירה לילדים. גופי הוא שלי: https://images.haarets.co.il/image/...ive:none/v1548060190/1.6855617.1625560599.jpg

אני רוצה להיות כבאי/אנדו טווין, לוסי מ. ג'ורג'

זהו ספר לילדים מתוך סדרת הספרים "אני רוצה להיות", בה תמצאו גם את הספר "אני רוצה להיות אסטרונאוט" שנכתב בידי אנדו טווין ולוסי מ. ג'ורג'. לפני שנספר לכם על עלילת כל ספר אנחנו רוצים לציין כי אהבנו את העובדה שבשני הספרים יש גיוון מגדרי וגזעי - הספרים מסבירים לילדים באופן פשוט אודות תפקידו של כבאי ושל אסטרונאוט ומעבירים תוך כדי גם ערכים על דאגה ואיכפתיות השזורים בטקסט.

"אני רוצה להיות כבאי" מספר על קריאת חירום שהגיעה לתחנת הכבאים לאחר ששריפה פרצה בבית ספר. פרנק הכבאי יוצא עם הצוות שלו למשימת ההצלה. כל הילדים פונו בבטחה, אבל ג'רלד השרקן נותר מאחור. מאחר ולא משאירים אף אחד מאחור, אנו לומדים על גבורה וזהירות - פרנק הכבאי מחלץ את ג'רלד השרקן וכולם שמחים.

בספר "אני רוצה להיות אסטרונאוט" תפגשו את ג'ני, אסטרונאוטית היוצאת למשימה בתחנת חלל יחד עם צ'ן וקים. צוות התחנה כבר ממתין להם, ואיתו גם רובי הרובוט. אבל לפתע מתקלקל הרובוט ומתחיל לעשות בלגן ברחבי התחנה. האם ג'ני תצליח לתקן אותו? כמובן שכן!
הוצאה לאור: דני ספרים
סדרת ספרים המעבירה מסרים חשובים לקטנים: https://images.haarets.co.il/image/...sive:none/v1548060433/1.6855627.620245010.jpg

לפיד השלום/דורון ארז

יותם הוא ילד חמוד שמשחק עם חבריו בחצר ביתם בזמן שהם משחקים כבנאים, בונים מבנים מלבנים שהם מוצאים ברחוב, למורת רוחו של בעל הבניין. רפאל, הבעלים, דורש מהם לפרק את מה שבנו וללכת לשחק במקום אחר. יותם עושה את הדבר היחיד שהוא מאמין שיסייע לו להתמודד עם הסיטואציה ומספר את מה שאירע לאביו.

אביו של יותם מקריא לו סיפור על שני שבטים המגיעים לפשרה באמצעות לפיד השלום. מטרתו של האב הייתה כמובן להעביר מסר ליותם כיצד ליישב סוגיות עם אנשים ולגשר על פערים. אכן, יותם ניגש לרפאל ומחליט לספר לו מדוע הוא חבריו בונים וכי הם מעוניינים לגדול ולהיות בנאים כמו רפאל ולבנות בתים לאנשים אחרים. הפנייה הכנה לרפאל מעוררת בו זיכרונות ילדות בהם פעל בדיוק כמותם, זיכרונות אלה גורמים לו לשנות את דעתו ולהתיר להם להמשיך לשחק עם הלבנים. אנחנו תמיד חושבים שזה חשוב להקריא לילדים ספרים עם מסרים העוסקים בפתרון בעיה באמצעות גישה חיובית ומשתפת.
הוצאה לאור: ספרית דורון עפרון
איורים: אבירה דאס
ללמוד לפתור בעיות באמצעות גישור ותקשורת. לפיד השלום: https://images.haarets.co.il/image/...ive:none/v1548060712/1.6855632.1779084766.jpg
 

הזרה 111

New member
המשך


איפה הביצה?/רות אורן
&nbsp
"הכירו את שחורת נוצה,
תרנגולת חרוצה!
כל יום היא מטילה ביצה,
אך היכן היא? מי ימצא?".
&nbsp
יונתן גר בבית עם חצר, גינה גדולה ובוסתן. כל בוקר התרנגולת שלו מטיילת בחצר ומטילה ביצה במקום אחר. את הסוד היא לא מספרת, ויונתן יוצא למסע חיפוש. ביחד איתו, תעברו בגינת הדחליל, במלונה של הכלבה ואפילו אצל החתול בערסל. אתם רוצים לדעת איפה יונתן מצא את הביצה? הוא ביקש מאיתנו לא לספר - את התשובה תמצאו בספר.
הוצאה לאור: הקיבוץ המאוחד
איורים: אביאל בסיל
בואו לעזור ליונתן. איפה הביצה: https://images.haarets.co.il/image/...sive:none/v1548060939/1.6855635.964387000.jpg
לילדים טוב/ יפעת וינשטיין-זהר, ירון קולטון
&nbsp
"ניסיתם פעם לעשות צלליות על הקיר? כל מה שצריך לעשות זה לכוון את מנורת הלילה כך שתאיר את הקיר שממול... אפשר להרים את אחת הידיים אל מול הקיר, ולגלות את הצללית של היד כשהיא מתחילה להשתנות עם תנועת האצבעות".
&nbsp
כך מתחיל הסיפור "צלליות" - אחד מ-20 הסיפורים הארוכים והקצרים שמרכיבים את הספר "לילדים טוב". מחברי הספר הם מטפלים בשיטת NLP אשר בחרו כל מילה בקפידה במטרה להוביל לרגיעה ולשנת לילה נינוחה כשמקביל, הספר גם מחזק ומעצים את הילדים לקראת אתגרי המחר.
&nbsp
בספר שני חלקים: בחלק הראשון תמצאו 10 סיפורים קצרים וחווייתיים, המאפשרים לילדים (וגם להורים) להשאיר מאחור את רעשי היומיום ולעבור למצב שקט ורגוע. בחלק השני יש 10 סיפורים ארוכים מלאי השראה, המחזקים את המשאבים, היכולות והכוחות הפנימיים. ניתן לשלב סיפור קצר וסיפור ארוך בכל פעם והנה לכם 100 צירופים של סיפורים.
הוצאה לאור: מטר
איורים: אביאל בסיל
ספר המוביל לרגיעה ולשנת לילה נינוחה. לילדים טוב: https://images.haarets.co.il/image/...ive:none/v1548061272/1.6855645.3095747286.jpg
אוצר אגדות לכל המשפחה/רוזי דיקינס
&nbsp
באוגוסט 2018 יצא הספר "אוצר אגדות לפני השינה" ובו אתם יכולים למצוא אגדות מוכרות ועל זמניות כמו "סינדרלה ונעל הזכוכית". כעת יוצא ספר נוסף בסדרה תחת השם "אוצר אגדות לכל המשפחה", המכיל גם כן ארבע אגדות אהובות וחסרות גיל. בספר שוכנים גיבורים עשויים ללא חת, נסיכות אמיצות, ענקים מטילי אימה ופיות טובות. מי מחכה לכם שם? היפה והחיה, מלכת השלג, הנסיך והצפרדע והפיה בבאר. אנחנו מודים ומתוודים שאכן היה נחמד כמבוגרים לקרוא את הסיפורים שגדלנו עליהם, במיוחד כשהכל מאוגד תחת ספר אחד.
הוצאה לאור: דני ספרים
איורים: אלן מארקס
4 סיפורים בספר אחד. אוצר האגדות לכל המשפחה: https://images.haarets.co.il/image/...ive:none/v1548061494/1.6855657.3054552808.jpg
המלצת העורכת - אספן המילים/פיטר ה' רינולדס
&nbsp
יש ספרים שאני קוראת ונהנית מהם עד כדי כך, שהרגע בו אני מסיימת את הספר הופך להיות רגע חמוץ מתוק. מתוק כי אני מרגישה שאני כבר לא יכולה לחכות ולספר לכם עליו וחמוץ כי זה הקושי בלקרוא טקסטים של אחרים - אתה מתבאס שלא אתה כתבת אותם והנה הם כבר קיימים בעולם. כזה הוא הספר "אספן המילים".
&nbsp
הספר מספר לנו על ג'ים, ילד המסתובב מבוקר עד ערב עם פנקס ועט, מלקט מילים שהוא רואה ושומע, ומגלה בעצמו וגם לנו, שמילים הן אוצר שאפשר לשחק איתו. ניתן להעניק מילים לחבר, ללחוש אותן בלב או לצעוק אותן שכל העולם ישמע:
&nbsp
"הוא אסף מילים שראה.
הוא אסף מילים שקרא.
מילים מסוימות זינקו מהעמוד.
לפעמים המילים הכי פשוטות שלו היו הכי עצמתיות: "אני מבין", "אני מצטער", "תודה".
&nbsp
אחרי שג'ים אוסף מילים למכביר הוא מחליט לפזר אותן ברוח לשאר הילדים. הסופר, פיטר ה' רינולדס כתב ספר אהבה למילים במלוא מובן המילה. מבטיחה לכם, המבוגרים, שתיהנו להקריא אותו.
הוצאת לאור: כנרת
איורים: פיטר ה' רינולדס
ספר אהבה למילה הכתובה. אספן המילים: https://images.haarets.co.il/image/...ive:none/v1548061947/1.6855674.2709335435.jpg
 
למעלה