היום יום פטירתו של עזריה אלון, 19 בינואר 2014

יעלקר

Well-known member
מנהל
נרקיס מלך הביצה/לוין קיפניס /אורנית



 

יעלקר

Well-known member
מנהל
תמר והסביונים/ זאב ציירה תרצה טנאי /הקיבוץ המאוחד

תמר והסביונים מאת זאב
מתוך:גן שלנו חי צומח, מקראה לילדי הגן, עם עובד
&nbsp
תמר ילדה קטנה . בת ארבע שנים.
עיניים לה שחורות,שיער לה שחור, שחור מאד. אחות לא הייתה לה לתמר. גם אח לא היה לה. רק אמא אבא ותמר. הם באו מרחוק רחוק,מעבר לים. הם הלכו לגור לא בעיר ולא בכפר. בחוץ הגדול בנו אבא ואמא צריף, עשו גדר מסביב וגרו שם. בוקר הלך אבא לחרוש,הוא הלך לעשות שדה. אמא הלכה לעדור,הלכה לעשות גן.
תמר נשארה לבדה בבית. מה תעשה תמר לבדה בבית ? עם מי תשחק? אח אין לה, אחות אין לה. יצאה לחצר, הביטה למעלה שמים ושמש. הביטה למטה ,אדמה ואדמה. תרנגולת לא הייתה.חתול קטן לא היה. עם מי תשחק? עצוב היה לה.
פתאום- ציפור. קרבה תמר אל הציפור, חפצה לשחק עימה.פרשה הציפור כנפיים .עפה חגה ואיננה.שוב נשארה תמר לבדה. היה לה עצוב מאד.
והנה בפינה,בין הקיר של הצריף ובין הגינה , פרח קטן מציץ. פרח צהוב, עגול, כשמש קטנה. שמחה תמר.הלכה אל הפרח הקטן,קרבה, הביטה בו, צחקה אליו ואמרה לו: "פרח, פרח, תהייה לי חבר?"
נשא הפרח ראשו למעלה, הרכין הפרח ראשו למטה :"כן, אני רוצה להיות לך חבר!" מאז, היו חברים .תמר הקטנה שחורת השיער והפרח הקטן צהוב העלים.
בבוקר הלך אבא לחרוש, אמא הלכה לעדור ותמר הלכה להשקות את הפרח הקטן.
כך היה יום אחד, כך היה עוד אחד וכך היה עוד יום אחד. שלושה ימים. ביום הרביעי הלכה תמר להשקות את הפרח. הביטה מרחוק והפרח איננו.. אי הפרח? והנה בפינה, במקום אשר הפרח גדל שם, עומד לו סבא קטן. ראשו עגול לבן,יפה, עומד לו על רגל אחת ושותק.
"סב קטן" אמרה תמר " אולי ידעת, איהו הפרח שלי, חברי האחד?" "הפרח?" אמר הסב הקטן: "איננו. האם לא ידעת,לא תמיד יש פרח. היה היה ואיננו עוד." "ואני רוצה פרח," אמרה תמר:" אין לי אח, ואחות אין לי". ודמעות לה תמר בעיניים. האי חפצה לבכות. הביט הסב הקטן אל תמר, הביט ואמר לה:"אל תבכי , ילדה, אל תבכי. פרחים רבים רבים אתן לך."
צחקה תמר:"תן לי."פה בין הצריף והגדר איני יכול ,"אמר הסב הקטן,"רק עם הרוח אני יכול לתת פרחים. הצריף מכאן והגדר מכאן, אין הרוח יכולה לעבור.וללכת אינני יכול. הנך רואה , קשור אני ברגל לאדמה.קחיני, שאיני, הביאי אותי אל הרוח- שם בחוץ הגדול". התכופפה תמר, לקחה בעדנה את הסב הקטן, קטפה אותו מן האדמה. הלכה הרחק –הרחק וקראה "הרוח!" –ז-ז-ז- נשבה הרוח. שבה ונשבה ש-ש-ש,ז-ז,ש-ש-ש – ואיננה.והסב הקטן גם הוא אינו, עם הרוח נעלם.שערותיו הלבנות היפות מעופפות מסביב, אחת בורחת ואחת רודפת, שלוש אוחזות שיער בשעיר ויוצאות במחול. ופתאום הן יורדות, יורדות לאט –לאט , כמו נוצה קטנה הנופלת מקן של ציפור והן מתחבאות בתוך האדמה ואינן. רק גבעול קטן נשאר בידה של תמר."איך הסב הקטן?" קראה תמר,"תן לי את הפרחים אשר הבטחת לי." אין עונה.
"ה-ר-ו-ח!" קראה תמר, "הרוח!" ש-ש-ש – נשבה הרוח, הרימה את השיער השחור מעל לאזנה ולחשה לה":,מה ?" "תני לי את הפרחים , הן הסב הקטן אמר לי: עם הרוח אתן לך פרחים.אין לי חבר, אין אחות, אין לי עם מי לשחק, אני רוצה פרחים." נשבה הרוח פעם, נשבה פעמיים.לטפה את ראשה של תמר, לטפה את הלחיים ואמרה:"ילדה , לדה. איןלי פרחים. אשוב , אביא לך ענן, הו איתן לך פרחים." נשבה הרוח, פרחה, הלכה לה וענן בא.
טיף, טיף- טיפטף הגדם. חלף ואיננו.שוב זרחה השמש ופרחים לא היו עוד והרוח לא הייתה והסב הקטן לא היה.הביטה הילדה למעלה, רק שמים ושמש.הביטה למטה, רק אדמה ואדמה. עצובה הייתה תמר ואמרה:"האדמה, למה אין הרוח נתונת לי פרחים?" נשאה את עיניה לשמש וקראה:"למה אין הרוח נותנת לי פרחים?" צחקה האדמה אל השמש:" האם הרוח נותנת פרחים?" צחקה השמש אל האדמה:" האם הרוח נותנת פרחים?" וכאשר צחקו האדמה והשמש יחדיו, הביטה תמר ותמהה:"מה זאת האם טיפות שמש נוטפות על האדמה? מה זה שם נוצץ על כל הכיכר מסביב כעין הזהב, כמו שמשות קטנות עגולות?"
הביטה, הביטה – והנה כל האדמה הוציאה פרחים רבים-רבים. צהובים, רעננים, יפים.
ועוד טיפות של גשם עליהם והשמש זורחת בטיפות. והרוח נושבת בהם. והפ מניעים ראשיהם אל תמר:"בואי , ילדה, נהיה חברים." הייתה תמר חברה לפרחים הצהובים וקראה להם:"סביונים." היא אמרה: ילדים הם לסב הקטן."
&nbsp
&nbsp
מתוך:גן שלנו חי צומח, מקראה לילדי הגן, עם עובד
 

אשלינג3

New member
רקפת מלכת ההר

הרקפת הבישנית אבל העקשנית מפלסת וצומחת בין הסלעים
אז לה מגיע להיות המלכה
מי כתב?
 

יעלקר

Well-known member
מנהל
החרצית הביישנית /מתוך הספר פרחי אגדה – עמוס בר /ידיעות

אחרונות
&nbsp
היו היה עלם יפה תואר, וראשו עטור תלתלי זהב. היה העלם יוצא עם עדר הכבשים שלו לרעות בגבעות ובגיאיות. כשמצא שדה עשב רענן, היה יושב על סלע, מושיב על ברכיו טלה רך-צמר ומנגן בחלילו. כה יפה הייתה נגינתו, עד כי הכבשים שכחו ללחך עשב והיו מקשיבות לנגינת החליל.
&nbsp
יום אחד, בעברו עם עדרו, ראה לפתע עלמת חן רועה עדר עיזים. יפה הייתה הרועה, ולראשה תלתלי זהב. מיד נמלא ליבו של העלם אהבה חמה וטהורה. ראתה אותו העלמה והפנתה את ראשה. בישן היה הרועה, ולא ידע כיצד יגלה את ליבו לרועה. לו ידע אם היא אוהבת אותו כפי שהוא אותה, היה מעז לספר לה על אהבתו אליה. אך העלם חשש שמא אין העלמה אוהבת אותו, ולא ניגש אליה ולא אמר לה דבר. מאותו יום חדל לנגן בחלילו, הזניח את עדרו והיה מסתובב כסהרורי בין הגבעות, וכל הזמן טרדה את ליבו המחשבה "האם היא אוהבת או לא אוהבת אותי?" פגש העלם בעפרוני וביקש ממנו לגשת לעלמה ולשאול אותה האם גם היא חשה אליו אהבה.. ענה העפרוני: "אני עסוק בהאכלת גוזלי אין לי זמן לבצע שליחויות..."
&nbsp
פנה הרועה אל השושן הצחור. ענה השושן: "אני עסוק באירוח חרקים בתוך פרחי אין לי זמן לבצע שליחויות..." לא ידע הרועה מה לעשות. התיישב בייאוש על הסלע שלו, ובלי משים קטף פרח חרצית צהוב. רצה להתנחם במראהו, אך החרצית הזהובה הזכירה לו את התלתלים הזהובים של העלמה שכה אהב. נעצב הרועה, ובעיצבונו החל למרוט את עליו של פרח החרצית, עלה אחר עלה. בעת תלישת העלה הראשון לחש "אוהבת?" וכשתלש את העלה השני אמר:"לא אוהבת!" וכך הלאה:"אוהבת... לא אוהבת... אוהבת... לא אוהבת..." והנה הגיע לעלה האחרון ותלש אותו, ובדיוק אז קרא "אוהבת!"- עתה היה העלם בטוח, כי העלמה אוהבת אותו, כפי שהוא אוהב אותה. דלג על הגבעות והגיע אל העלמה. והנה ראה אותה יושבת על סלע ותולשת עלה אחר עלה מפרח החרצית. תולשת ולוחשת: "אוהב... לא אוהב... אוהב... לא אוהב" התקרב העלם לעלמה, ובדיוק כאשר עמד לפניה- תלשה את העלה האחרון וקראה: "או-הב!!! גם הוא אוהב אותי!!! העלמה קמה ונפלה לזרועותיו, כשכל אלפי החרציות סביבם זוהרות בזוהר זהב.
&nbsp
ומאז, כאשר נערות או נערים אינם יודעים אם אהובי לבם אוהבים אותם, הם נוטלים פרח חרצית, תולשים עלה אחר עלה ולוחשים:"אוהב... לא אוהב..." "אוהבת... לא אוהבת..." כך עד העלה האחרון, והוא-הוא המגלה את הסוד.
 

יעלקר

Well-known member
מנהל
היום יום פטירתו של עזריה אלון, 19 בינואר 2014

היה ממייסדי החברה להגנת הטבע שפעל רבות לתיעוד טבע הארץ, שמירתו והפצת מורשתו.
בזכותו למדנו מה זה ''פרח מוגן'' והוא שלימד אותנו מהי אהבת הטבע על כל תחומיו.

ולס להגנת הטבע
https://www.youtube.com/watch?v=jSoVv541VvI

לזכרו, נקדיש זר פרחי בר.
ספרים/שירים שבכותרתם שמות פרחי בר

 

אשלינג3

New member
החצב דבןרה עןמר

הספור על הילדה שעברה בטעות את הגבול לארץ אחרת
אך החצב הגבוה המתמר הראה לה את הדרך חזרה
 

יעלקר

Well-known member
מנהל
הסתוונית/ מילים: לוין קיפניס

&nbsp
&nbsp
עֲנָנִים כִּסּוּ שָׁמַיִם,
טִיף-טִיף גֶּשֶׁם סְתָו רִאשׁוֹן.
– סִתְוָנִית, פִּקְחִי עֵינַיִם,
סִתְוָנִית, דַּי-דַּי לִישֹׁן!
&nbsp
סִתְוָנִית חִישׁ מִתְעוֹרֶרֶת
וּפוֹרֶצֶת לָאֲוִיר,
מִתְקַשֶּׁטֶת צִיץ תִּפְאֶרֶת,
פֶּרַח וְרַדְרַד, זָעִיר.
&nbsp
זוּם-זוּם-זוּם – בָּאָה אוֹרַחַת,
הַדְּבוֹרָה הַזַּמְזְמָנִית:
– בְּרוּכָה אַתְּ, הַפּוֹרַחַת,
חֲמוּדֹנֶת סִתְוָנִית!
https://www.zemereshet.co.il/song.asp?id=714
&nbsp
 

יעלקר

Well-known member
מנהל
גבעת האיריסים השחורים / יצחק נוי /כתר

&nbsp
&nbsp
גבעת האיריסים השחורים הוא סיפור אהבתם המיוסרת של יפתח נוילנד, הנער מן המושב, וסוזי אזולאי, הנערה מן המעברה הסמוכה. הסיפור מתרחש בשנותיה הראשונות של המדינה - שנות העלייה ההמונית. עלילותיהם של ילדי המושב ושל ילדי המעברה, וכמובן, המושב ואנשיו, משמשים רקע לאהבתם של סוזי ויפתח. שני האוהבים הצעירים, המסמלים את מפגש התרבויות הגורלי בישראל הצעירה, הם קורבנותיה של תקופה רבת-תלאות, שהמבוכה והניכור שולטים בה.

 

הזרה 111

New member
פרחי ילדות - רן לוי-יממורי

פרחי-ילדות הוא ספר ילדים שיצא בתזמון מצויין לקראת ט"ו בשבט, המציע להורים ולילדים, הכרות עם פרחי הבר בטבע העירוני, באמצעות שירים קצרים ואיורים.
&nbsp
בספר תמצאו שירים ואיורים על פרחי הבר המוכרים לנו מהסביבה העירונית כמו סביונים וחרציות והוא מצטרף לספרים הקודמים בסדרה- בואו נכיר ציפורים והגן הקסום,העוסקים בחיבור של ילדים והורים אל עולם הטבע העירוני.
&nbsp
הספר יצא לאור בשיתוף פעולה עם ברברה אנדרס (האחראית על החינוך הסביבתי בגיל הרך במשרד החינוך) ועםרמת הנדיב שבזכרון יעקב והוא מיועד לילדי גנים ולתלמידי כיתות א-ב ובני משפחתם.
&nbsp
&nbsp

 

הזרה 111

New member
הגן הקסום - סיפור ואיורים: רן לוי-יממורי

הגן הקסום
"הגן הקסום" מבוסס על "בית בטבע" הנמצא בשכונת קריית שלום בתל אביב . בפרוייקט מיוחד במינו יכולים ילדי העיר לגלות את הטבע: צמחים ובעלי חיים התלויים זה בזה לקיומם.
דרך הסיפור המחורז ושופע האיורים לומדים הילדים כיצד ליישם עקרונות אקולוגיים בחצר הבית והגן כבר בגיל צעיר.
&nbsp

 

הזרה 111

New member
"שלג של סביונים" / רינת פרימו.

" בכל יום שישי מגיעים ילדי גן מעין לשדה בקצה השכונה, אבל ביום שישי אחד הם רואים שלט גדול בכניסה לשדה: "כאן ייבנה פרויקט בנייני יהלום". מה יעשו הילדים? ומה יקרה לסביונים שהם כל כך אוהבים?"
&nbsp

 

הזרה 111

New member
חברותא של פרחים / שרה´לה שרון

"שרה´לה שרון ידועה לציבור הרחב כמובילה בתחום השירה בציבור בארץ, אולם רק מעטים יודעים כי ידה של שרה´לה נטויה גם בתחום כתיבת ספורי ילדים. נשמע מוזר? לא כשמדובר בשרה´לה שרון, וכפי שהדברים מובאים בפיה: "את ההשראה לכיתבת ספורי הילדים קבלתי מנכדי. הם האחראים הישירים. כל נכד סייע לי בין אם במישרקיון ובין עם בעקיפין ליצור ספורי ילדים שונים, כאלה עוסקים במגוון נושאים. אולם ההצלחה האמיתית מבחינתי," מוסיפה שרה´לה ואומרת: "הייתה התגובה של הנכדים כאשר שמעו את הספורים, ולא רק הם, אלא גם ילדי השכנים. אז הבנתי כי יש טעם לשתף את הרבים, וגמלה בי ההחלטה להוציא ספר ילדים, וזאת לאחר שנים רבות, בהן לא מצאתי זמן לעשות כן. "בחרתי בהוצאת ´אופיר´ בשל הרעננות, החדשנות ותשומת הלב האישית שהרגשתי כי הם ניתנים לכל כותב הפונה אליה באשר הוא," הוסיפה וציינה שרה´לה שרון בסיפוק. סבתא´לה שרון מספרת ספורים לנכדים ולילדים. בספר זה מביאה סבתא´לה שרון (שרה´לה שרון) סיפור מרגש ובעל מסר ערכי הן להורים והן לילדים. בסיפור מודגשים ערכי יסוד חשובים על חברים וחברות, והיחסים בין גבורי הספור (ובהיבט האלגורי בני האדם משולים לפרחי בר), אשר אותנו מחזקים ומשמחים. סבתא´לה שרון רואה בחברות, באחווה ובשיתוף פעולה בין אדם לחברו ערכים בעלי חשיבות גדולה מאוד, והם המהווים בסיס לחברה תקינה, המאפשרת לחבריה לכבד זה את זה באשר הם."
&nbsp
&nbsp

 

יעלקר

Well-known member
מנהל
אמנם לא לנוער אבל ספר נפלא הצבעוני השחור / אלכסנדר דימא /כתר

&nbsp
סכנת פלישה ותהפוכות פוליטיות מטלטלות את הולנד השלווה במאה השבע-עשרה. האירועים הסוערים משפיעים גם על קוֹרנֶליוּס וַן בֶּרלֶה, מגדל צבעונים צעיר. קוֹרנֶליוּס שואף לזכות בפרס המיועד למי שיצליח לעשות את הבלתי אפשרי – לגדל צבעוני שחור. אבל ממש לפני הגשמת מטרתו הוא נופל קורבן לעלילה פוליטית ונידון למאסר עולם.
&nbsp
בכלא הקודר מתפתחת אהבה עזה בין קוֹרנֶליוּס האסיר לרוֹזָה בת הסוהֵר. אהבתם, הפורחת בעת ובעונה אחת עם הפרח המופלא – הצבעוני השחור – מחוללת את הלא ייאמן ומחזירה לחייהם את החופש והאור.
&nbsp
הרומן ההיסטורי הצבעוני השחור מאת אלכסנדר דימא האב (1870-1802) הוא מיצירותיו הנודעות והאהובות של הסופר הצרפתי המפורסם, מחברם של "הרוזן ממונטה כריסטו" ו"שלושת המוסקטרים". סיפורו המרתק על אהבה ופרח נדיר הצומחים בד בבד בבית הכלא קנה לו מעמד של קלאסיקה בספרות העולם. הספר תורגם לשלל שפות ועובד לבמה, לקולנוע ולטלוויזיה.

 

יעלקר

Well-known member
מנהל
אור חבצלות/ שרה לוי-תנאי

&nbsp
&nbsp
אוֹר חֲבַצָּלוֹת
זֶמֶר שׁוֹשַׁנִּים
בַּשָּׁרוֹן עָלָה
רֵיחַ עֲדָנִים
&nbsp
חֲבַצֶּלֶת לָךְ
וְלִי הַשּׁוֹשַׁנִּים
בַּשָּׁרוֹן עָלָה
רֵיחַ עֲדָנִים
&nbsp
https://www.zemereshet.co.il/song.asp?id=1939
 
זר של נרקיסים

יורם טהר לב
https://www.youtube.com/watch?v=6Q4XjdIBAeE
איזה שיר יפה |!

"עצי הצפצפות שרים לך שיר על שיר על דרך ,
עצי הצפצפות היו גבוהות גבוהים.
וכול אהבותינו לך היו לטרף
ולשביך אשר הצית את הדשאים. "


מתוך הספר : "לאוהבים את האביב "

שירי יורם טהרלב


 
עציץ פרחים /חיים נחמן ביאליק

מן החלון
פרח עציץ
כל היום
הגנה יציץ.

כל חבריו -
שם בגן,
הוא לבדו
עומד כאן"

https://www.youtube.com/watch?v=g5Nr2dTQTt0. 

לחן מוניו אמריליו .

חשבתי לעצמי ,מדוע שם השיר עציץ פרחים ? הרי רק פרח אחד,צמח בעציץ .

 
למה מקדימים הכרכום והסתונית לפרוח ?

סיפורים שכאלו ואחרים
כדוגמת הסיפורים

למה נחבאת החבצלת קטנת הפרחים בסבך החורש.


המרווה המשולשת הרופאה שבחורש.

איך הוכתר האירוס למלך הגילבוע ?


מופיעים בספר הנפלא
"ארץ ירוקה שלי .

כתבה :רות ריכטר
עיצוב :דגנית סלנט ציפי אלסטר

בהוצאת ספרית מעריב/1987

 
למעלה