הדרך אל ההר

חרצית

חרצית , תודה בהחלט מרגש לפגוש גירית .
ומוסיפה ....קראתי חומר על הגירית המצויה, והמידע בהחלט מענין .בטבע כידוע הגירית טורפת

לגבי גירית הדבש כך נאמר עליה : חיה האמיצה והמשוגעת ביותר בעולם כולו.
https://www.mako.co.il/news-israel/health-q2_2018/Article-42e6f108f27e261004.htm 


 
הדרך אל ההר

מריאן דובו :
סופרת ומאירת קנדית מבכירי היוצרים לילדים היום.

מצרפתית :רמה אילון
בהוצאת כנרת זמורה ביתן דביר /2018
יצא לראשונה ב2017-.
לילדים ולמבוגרים

את הספר "הדרך אל ההר" -קראתי מספר פעמים.השתדלתי לטפס יחד עם גברת גירית וחברה החתול לולו אל ההר,לנסות להיות שם איתם,לחוות את אותם חוויות.
את האירועים מספרהמספר ומוסיף הערות לגבי תבונתה,אישיותה,ותשומת הלב שהיא מעניקה לכול. .הספר נפתח ..."הבית שלה שוכן למרגלות הר קטן.
כול שבת היא פונה בשביל שבקצה הגינה שלה

וצועדת אל הפסגה. "

כאמור מדובר בגיבורת הסיפור היא הגירית.הגירית חיה בבית הנמצא כנראה בתוך חורשה קטנה ובה שבילים ודרכים,חלקם מובילים אל הר המכונה "חרטום הסוכר".
כול שבת יצאה גברת גירית להר "חרטום הסוכר" ,להנות מיופיו של הנוף הנפרש לפניה,מהאויר הקריר והנעים,ולהרגיש כדבריה על "פסגת העולם".
בדרך היתה גברת גירית מפנה מבטה למעלה ולמטה,כדי להנות ממה שנקרה לפניה.לומר שלום לשוכני היער,ואם היה מישהו זקוק לעזרה הגירית מיד הושיטה יד כגון :צב שהתהפך על הגב,ואין זה דבר של מה בכך,או גוזל רך שנפל מהקן .
רבים היו שוכני היער שהכירו את גברת גירית ומכיוון שכך,מדי שבת הם דרשו בשלומה,שמחו לקראתה,ופתחו עמה בשיחה,אלו היו: פדריק הציפור "גיבתון לבן גרון",אלכסנדר השועל,דוריס הסנאית,ויל הנשר אדום הראש ,ועוד.
באחד מימי הטיול, היא שמה לב שמישהו עוקב אחריה.היה זה לולו החתול.לאחר הזמנה לשיחת הכרות וסעודה קלה התידדו השנים,הגירית מזמינה את לולו להעלות עימה להר.
לולו מתלבט, בכול אופן גם ליבו שאף לכך " גם אני הייתי רוצה לטפס אליה " הגירית מרגישה,היא בטוחה שיצליח לטפס על ההר ,ובדרך נעימה עם דברי עידוד,עוזרת לו בהחלטה .השנים יוצאים להר .
מאז השניים הפכו לידידים,ידידים קרובים שחלקו את הנאות הטבע,שוחחו בינהם רבות והגירית דאגה להעביר ללולו את כול סודותיה,את כול מה שהכירה,ידעה ונהנתה.ביחוד דאגה לו ובעת צורך עודדה .
זמן העיתים מתחלף לו ,והזקנה קפצה על ידידיתנו הגירית.
היוצרות התהפכו..........היה זה לולו שלא עזב את גברת גירית כול עת החלשותה והזדקנותה.

.גירית אחת שמלמדת אותנו לפקוח עין על האוצרות שסביבנו ,וחתול אחד שלומד, מפנים מישם וממשיך. ממשיך את הדרך ממשיך את השביל בדרך אל הפסגה .

המסר הגלוי :האהבה והמודעות לטבע .
במסר הסמוי :מעגל החיים ודרכו של עולם.
ובעיקר לא לותר.
ועוד על חברות וידידים המניעים את חיוניות החיים .
נפלא:
+

 

אשלינג3

New member
בחצר המלך סין היה. היה

והשורות האהובות עלי
נגד חלומות רעים ישנה עיצה
המלך לא ישן כל השנה
 
למעלה