ליבי /2018

ליבי /2018

או
מה קרה לאיש עם הכלב .
הדס ליבוביץ

איורים מקסימים של דניאל פלג
הוצאת הקיבוץ המאוחד/2018

אהבתי ספר ושמו "ליבי או מה קרה לאיש עם הכלב?"

האירועים מובאים בפי הדמות הראשית,והדמות הראשית גיבורת הסיפור היא ילדה צעירה ליבי שמה,הגרה בבית חם ואוהב.ליבי מספרת לקורא את העובר עליה בבית,בכיתה, ובסביבה הקרובה.
היא לומדת בכיתה רגילה,אבל מתמודדת עם בעיה לא קלה בעת ריכוז וקשב,בעוד רוב הילדים מנסים להיות מעורבים בשעור,להשתתף, לענות להוביל את המבט אל המורה או ללוח,הילדה מתקשה למרות רצונה העז.
אצל ליבי המחשבות מתרוצצות הלוך ושוב,לא נותנות שקט או יכולת הקשבה,ואת הרגשתה היא מתארת:
"כלואה בכיתה.בלי כנפים ובלי שום דבר "
היא מתבוננת מפעם לפעם דרך החלון החוצה.'בורחת' בדמיונה לחורשה,לציפורים המעופפות,להולכי הרגל בשבילים,במיוחד בשעה החמישית היא מגלה איש המטייל עם כלב.האיש 'מזכיר לה קצת את סבא.'
הליכות האיש בדיוק בשעור השעה החמישית,הולכות ומתמידות,ליבי מבחינה בכך, ומדי יום באותה שעה,מבטה נודד מלוח הכיתה לשביל.בסקרנות ראשה נע לכייון החלון,היא מחייכת לעצמה משמחה ומחשבותיה מרחפות לעבר האיש עם הכלב.
אחד מהרגעים היפים בספר,ורגעים שכאלו בספר לא חסרים,נדמה היה לילדה שהאיש מזהה אותה, יודע שהיא מחכה לו נוכחותה עוטף אותו בנועם והוא מנפף לה בידו לשלום,מה שהתברר לבסוף שאכן כך היה.
באחד הימים כמנהגה,בשעור חמישי שמה לה שהאיש נפל.ילד רכוב על אופנים מנווט את אופניו במהירות ובורח .
מה קרה לאיש עם הכלב? ואיך ליבי קשורה לכך? ממליצה לקרוא

*הספר מרתק ,העלילה מסקרנת,הוקסמתי מדמות הילדה הנבונה והמיוחדת המתארת את הקשים שהיא חווה בכתת הלימוד,מודעות למצבה ומנסה להתמודד.השעמום, הלבד,הכישלון לא פעם גרמו לה לצער.
"שבי ישר והתרכזי בשעור בבקשה ,לא בשטיות שבחוץ " עמוד 18.

**הערכים שעולים חשובים להפנמה,כדוגמת: איכפתיות,רגישות,ונחישות<font>. אותה נחישות שהובילה </font>לעזרה, אצל הילדה ,ואצל הילד להודות באשמה. .

לסיכום
סיפור זה הנכתב ברגישות רבה ועד כמה שאפשר במדויק ,משרטט את דמותה של ליבי כדמות שלמה על תחושותיה .
ובין השורות מסר קטן למורים,עצרו לרגע,הכילו כול ילד וילד, תרגישו אותם ..
ממליצה מאוד

 
תיקון קל

שימו לב
במילה שטויות חסרה ו'
בביטוי שמה לב . הב' חסרה {האות ה' מיותרת } תודה .
 
למעלה