פולי שלוטרמוץ

פולי שלוטרמוץ

כתבה :לוסי אסטנר
איורים:ליזה הנש
תרגמה מאנגלית :חנה לבנת
אגם נעורים /2018

אם תתבונו באיור המופיע על העטיפה הקדמית ,תוכלו לראות את פולי,גיבורת הסיפור ילדה המתוגררת בקליפורניה. פולי ילדה אנרגטית,בעלת אומץ,אצנית מצטיינת,אמנית בטיפוס על עצים,אוהבת בעלי חיים,פיקחית,חברותית,ומחוברת למשפחתה.על פניו נראה שהכול רגיל וטוב בחייה של פולי ולא כך היה .באחד הימים התעוררה בעיה .
בפיה של פולי צמחה שן גדולה וחדה,הוריה נבהלו בתחילה ובצדק,הם מיד הבינו,נפל בחלקה להצטרף לחלק מהמשפחה מבני הערפדים .
האם פולי קיבלה את הבשורה בשמחה? ודאי שלא היא נבהלה,התבישה,הסתירה את עובדת הניב החזק בפיה,הרגישה בדידות רבה כעס ובמיוחד נבהלה.לערפדית מסתבר יש כוחות קסם,היה זה דבר חדש עבורה ,עובדה שהפתיעה ובלבלה אותה כאחד .
ועוד הסתבר שעל פולי,היה לעבור לדודתה הערפדית ויני.ובשמה המלא וינפריד {את הסיבה אשאיר לקורא }אשה חביבה שנונה וקצת מטורללת שגרה בבית סירה, שם היה עליה ללמוד בבית הספר,ובמועד מסוים היה עליה גם להבחן לפני שבעת הנמנמניים שיחליטו האם היא מסוגלת לשמור על כוחות הקסם ולא לנצלם לרעה. ובמילים אחרות לברר לעצמה ולהם האם היא ערפדית חיובית וטובה
במהלך שהייתה אצל הדודה שתמכה בה ובהכנות למבחן ,עברה פולי חוויות שונות,מתוכם היא למדה מהי הדרך הנכונה באורחות החיים כמו העזרה שהגישה לילד פאול, או ללכת תמיד אחר הלב גם אם מדובר בהפסדים,ולומר תמיד את האמת .
ועוד על פולי שיצרה קשרים חדשים,התבגרה ,מהווה דוגמא לדמות צומחת, ומנצלת את כוחותיה רק לעזרה.
ממליצה -בספר שדמיון קסם מתח ומסרים, מניעים את העלילה.

 
למעלה