מושלם בשביל שנים

הזרה 111

New member
תמונה




 
מושלם בשביל שנים

סופר :טרייסי קודרוי . איורים :רוזלינד בירדשו .
בהוצאת אגם ילדות /2018
עברית גילי בר הלל סמו
יצא לראשונה ב2013
ספר חמוד העוסק בצרכי הפרט הכול כך חשובים:חברות,קשר,איכפתיות,ותשומת לב.
לילדים ולכולנו.
לכלבלב שהסתובב בחורשה היה הכול מצב רוח טוב,ביטחון,חיוניות,ענין בסובב אותו.והיתה לו גם מזודה כחולה גדולה,בה הוא שמר על אוצרותיו: אבן,נוצה,אצטרובל,"עלים מרקדים","מקל משובח" "כפתור אדום נוצץ" ועוד. המזודה היתה בבת עינו יקרה לו "הוא לקח אותה איתו לכול מקום".ובלילה כשהיה עיף אך מרוצה מעצמו מאוד,ולאחר שצפה בזריחת הירח,נשכב לנוח על מזודתו הכחולה שהתאימה למידותיו ונרדם.
הבוקר עלה וידידנו הכלבלב התעורר והיה מופתע,על ידו ישן עכברון.אולי נבהל בתחילה אך מיד התעשת ובקול רם פנה אל העכבר,ובנזיפה הודיע לו :..."אתה לא יכול לישון על המזודה שלי!"
שיחה התנהלה בין העכבר לכלבלב בנוגע לתכולת המזודה.בסופו ביקש העכברון הסקרן להציץ במזודה שבה כול "הדברים המיוחדים",האם העכברון התרשם?,<font>אינניי יודעת</font>,בכול אופן הוא הודה לו,אבל הדבר היותר חשוב בשעה שהקשיב למשפט שהוסיף הכלבלב:"כול מה שאני צריך נמצא פה בפנים".חייך העכברון בליבו,כנראה שהוא ידע על מה.

מה קרה לכלבלב שעוד הספיק לשחק עם העכברון בטרם נפרד ממנו, מדוע היה כול כך עגום ?
אשאיר לקוראים לגלות .

על כלבלב שחיפש משהו שהיה חסר לו,למרות מזודתו המלאה כול טוב.
על עכברון שגילה רגישות רבה לחברו העצוב,ועזר לו לגלות את 'החסר לו'
על קשר משמח של קרבה,חברות וקבלה.
ועל מזודה כחולה אחת .

ממליצה בהחלט. "מושלם בשביל שנים "


 
העכבר

מופיע בעוד ספר /ספרים ואולי גם בשירים כחבר ,כידיד ,כעוזר .
מכירים ? מעוניים להעלות ?
העכבר .
לילה טוב
 

הזרה 111

New member
חולה על עכברים - א.ש. גבירצמן

"במהלך עשרים שנות עבודתה, עסקה הכותבת בניסויים בבעלי-חיים.
במו ידיה נברה בתוככי גופן של החיות, על "מזבח" המדע.
הכותבת היא מקרה ייחודי ונדיר של מי שֶהיתה בעמקי הנסיינות המדעית, והיום היא מתייצבת באומץ ובכנות, ומספרת את סיפורן של החיות, אשר נכרך בסיפור חייה.
"במשך כעשרים שנה ידידַי במעבדה היו בעיקר עכברים לבנים ועכברים שחורים. היו גם אפורים והיו גם חולדות ומעט ארנבות. אני מכנה אותם ידידַי כי באמת אהבתי אותם, את כולם, ואין לי מושג כיצד בשתי ידַי, ללא רטט וללא היסוס, וגם לא היה זמן למחשבה כלשהי שאולי אפשר אחרת, גרמתי לכולן סבל".
"חולה על עכברים" הוא סיפור התהליך שחוותה הכותבת בחציית הקווים, לאחר שלקתה בסרטן – המחלה שבה עסק המחקר שבו נטלה חלק, ובניסיון להבין את מעשה הנסיינות בחיות כפי שנפרש לנגד עיניה והבנתה.
&nbsp
&nbsp

 

הזרה 111

New member
מרק עכברים - ארנולד לובל

"סמור החליט שלארוחת הערב יאכל מרק עכברים. עכבר, בעצם. ואולם, לעכבר היו תכניות אחרות. הוא הציע לסמור להכניס למרק ארבעה סיפורים, כדי שיהיה יותר טעים. למרבה המזל סמור היה מוכן לשמוע! זהו ספר שנכתב, אוייר ועוצב מיוחד לילדים העושים את צעדיהם הראשונים בקריאה. ארנולד לובל הוא אחד הסופרים-מאיירים האהובים והמפורסמים בארצות-הברית, שזכה בפרס קאלדקוט היוקרתי. לובל הוא מחברם של ספרי ´צפרדי וקרפד´ שיצאו בהוצאת מודן, והם אהובים על ילדים ועל הוריהם זה עשרות שנים. את הספר תרגם סופר הילדים יהודה אטלס."
&nbsp
&nbsp

 

הזרה 111

New member
שלום עכבר שלי / רובי ה' הריס

יצא לאור ע"י הוצאת כנרת זמורה ביתן, בשנת 2003, תירגום: ג'ן אורמרודמאייר:יעל גובר.
&nbsp
"הבוקר דגדגתי את העכבר שלי בבטן, אבל הוא לא התעורר. אבא אמר שהוא מת. הרגשתי מבולבל. רציתי לדעת מה זה למות, ומה עושים כשנפרדים ממישהו שאוהבים, ואיך מתגברים כשכל כך עצוב בלב. אז אבא ואמא הסבירו לי בסבלנות. בהרבה סבלנות. רובי ה' הריס, סופרת אמריקנית, היא גם מורה לילדים. היא כתבה 13 ספרי ילדים ונער, ובהם שני ספרים העוסקים בגיל ההתבגרות. ספרים אלה היו לרבי - מכר וזיכו אותה בפרסים רבים. ג'ן אורמרוד, מאירת, נולדה באוסטרליה וחיה עם משפחתה באנגליה."
&nbsp
&nbsp

 

הזרה 111

New member
העכבר והנגר - מאת שבתאי בני .

( הוצאת אופיר ביכורים ) .
&nbsp
סִפּוּר מְחֹרָז לְכָל גִּיל
&nbsp
עַל דּוּ-קִיּוּם בִּלְתִּי רָגִיל,
&nbsp
כִּי אִם עַכְבָּר וְנַגָּר יְכוֹלִים לִחְיוֹת בְּאַחֲוָה,
&nbsp
אָז אוּלַי עוֹד לֹא אָבְדָה הַתִּקְוָה...
&nbsp
"מעשה בעכבר שאת בית הוריו עזב כדי למצוא לעצמו מקום חדש. העכבר הנמרץ ממקם את בתו החדש במחילה שסמוך לנגריה. מידי לילה העכבר הרעב יוצא ממחילתו ללקט שאריות מזון שנותרו פזורים בנגריה שמספקים עבורו את ארוחת הערב. תוך שהוא נהנה משאריות המזון, מגלה העכבר לתדהמתו שהוא משאיר סימנים על גבי הנסורת הפזורה בנגריה.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
הנגר שם לב לנוכחות העכבר בשל סימנים מרשיעים שהוא משאיר אחריו ומפזר מלכודות על מנת להיפטר ממנו. העכבר ששם לב למלכודות ״עובד״ על הנגר, שם במלכודת קופסת ריבה והנגר אכן נופל בפח וחוטף בעצמו מכה מן המלכודת. מיד קופץ העכבר ומבקש מהנגר שיסכים לנוכחותו שם ומאז הם אכן מסתדרים. ומגלים כי יש מקום בעולם לעכבר והנגר.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
"וּמֵאָז בְּכָל עֶרֶב הַנַּגָּר יוֹצֵא
&nbsp
בְּלִי לְנַקּוֹת שְׁאֵרִיּוֹת מָזוֹן,
&nbsp
וְהָעַכְבָּר אוֹכֵל ומְרֻצֶּה.
&nbsp
כָּךְ שְׁנֵיהֶם חַיִּים בְּשִׂמְחָה וּבְשָׂשׂוֹן
&nbsp
עַד עֶצֶם הַיּוֹם הַזֶּה."
&nbsp
&nbsp
&nbsp
זהו ספרו הראשון של שבתאי בני, שנרקם בין קירות הנגרייה הוותיקה שלו המבקש להגיע לחדרי הלב והילדים."
&nbsp
&nbsp

 
הזרה מאתגרת אותי בתמונות-העכברים החכים

עכברים חכמים-
פעם היו שלושה עכברים
בכפר קטן היו גרים
אמא ושני עכברונים
עכברים אלה היו מאוד חכמים לקרוא ולכתוב הם לומדים
בחומר הנלמד הם בקיאים והכול בעל פה משננים
בייחוד סיפורי חתולים כי מהם יש להיות זהירים
גם בחוכמת רחוב הם אלופים
מכירים הם את כול החורים המעניינים
כול ערב לפני שישנים, גבינה צהובה מכרסמים
ואמא עכברה מקריאה להם סיפורים
כך על מי מנוחות זרמו להם החיים
עד שלכפר הגיעו חבורת חתולים
רודפי עכברים
אז התחילו לחפש תכסיסים איך מהחתולים מתפטרים
בחוכמת הספרים נעזרים ,למציאת מיני בלחשים .
פתאום יצאה ברחבי הכפר קריאת הידד
העכברים ניצחו החתולים
והפכו לשליטי הכפר-
&nbsp
&nbsp

 
אורח בא לדוב

בוני בקר
קידי מקדונלד דנטון
בהוצאת איגואנה כנרת זמורה ביתן/2010
"אין כניסה לאורחים" -זהו השלט שנכתב על דלת ביתו של הדוב.וכך היה כול אורח נדחה. עכבר נכנס ללוא רשות אל ביתו והפתיע אותו כול פעם מחדש,כך במשך מספר ימים.הדוב רטן,הדוב כעס,הדוב צעק והתרגז,והעכבר בשלו.
בסיום העלילה אנו עדים להתקרבות הדוב אל העכבר העיקש.השנים נהנו אחד מקרבתו של השני,הדוב החל להעריך חברות ויתרה מזה הרגיש בחסרונם של ידידים.את השלט קרע,את העכבר הזמין לשוב לביתו התיחס אליו בחמימיות,וחייך. הדוב עבר שינוי, ינוי לטובה,עיניו של העכבר נצצו,במשימה הצליח !.
על התהליך שעבר הדוב ,על העכבר שלא ויתר ,ועל הידידות שנוצרה .

 
ומי

ומי עזר לאריה שנלכד ברשת הציידים
צדקתם העכבר! העכבר גילה תושיה,עקשנות,ועמד בהבטחתו.
והאריה היה מאושר
האריה והעכבר

 
העכבר הלבן

שלג העכבר הלבן עזר לאלכס למצוא מזון בזמן ששהה לבדו בגיטו
שלג גם עזר לאלכס להפיג את הפחד והבדידות .

מתוך האי ברחוב הציפורים של אורי אורלב.
 
חברים הכי טובים

בריגיטה ונינגר
איורים :איב תארלט
בהוצאת עופרים/2007
מיקי העכברון עכברון ידידותי איכפתי ומוביל
"אתם יודעים ",אמר מיקי ,"אנחנו צריכים תמיד לעזור זה לזה "
....ונהיה תמיד חברים הכי טובים -אחד למען כולם וכולם למן אחד."

 

הזרה 111

New member
הסרט רטטוי (Ratatouille)

סרט קומי אמריקאי-צרפתי בהנפשה ממוחשבת של פיקסאר מ-2007. הסרט עוסק בעכברוש קטן בשם רמי (Rémy) שחולם להיות שף ועוזר לעובד מסעדה כושל להיות שף מוצלח. הסרט נכתב ובוים על ידי בראד בירד.
"הסרט מלווה את סיפורו של רמי, עכברוש בעל רגישות גבוהה לריחות וטעמים ותאווה גדולה להכנת מזון גורמה. רמי מתגורר בעליית גג באזור כפרי עם משפחתו המורחבת, המונהגת על ידי אביו. את כשרונו של רמי מנצלים העכברושים לאיתור רעלים במזון האשפתות שלהם. במהלך אחד מניסיונות הבישול שלו, נכנס רמי למטבח שמתחת לעליית הגג. בעלת הבית מגלה אותו וחושפת את מושבת העכברושים בעליית הגג. העכברושים נמלטים מהבית, ובמהלך המהומה רמי מאבד את עקבותיהם.

רמי מדמיין לצידו את השף גוסטו, בעל מסעדה מפורסמת, שנפטר משברון לב לאחר שהוסר ממנה כוכב של מישלן, וזה מלווה אותו בעודו תועה במערכת הביבים. במהלך שיטוטיו מגלה רמי שהוא הגיע לפריז, היישר למטבח מסעדתו של גוסטו. רמי מועד ונופל לתוך המטבח, אך נמנע מלהימלט ממנו לפני שהוא מתקן מרק שקולקל בטעות על ידי לינגוויני, שוטף הכלים החדש של המסעדה. רמי נלכד ומשימת חיסולו מוטלת על לינגוויני, שעליו מוטל גם להכין מחדש את אותו מרק שזכה לשבחים.

רמי חושף בפני לינגוויני את יכולתם של העכברושים לתקשורת ברמה גבוהה ומודה שהוא זה שידע להכין את המרק. השניים מחליטים לשתף פעולה, כדי שלינגוויני ישמור על מקום עבודתו וכדי שרמי יוכל לעסוק בהכנת אוכל. יחד הם מגלים שרמי יכול להפעיל את איברי גופו של לינגוויני כמפעיל בובות בעזרת משיכה של קווצות שיער ראשו של לינגוויני. רמי מסתתר בכובע הטבחים של לינגוויני ומפעיל אותו בהצלחה כדי להכין את המרק.

השף בפועל של המסעדה, סקינר, זומם לנצל את שמו הטוב של גוסטו עד תום ולמכור מיני מזונות נחותים להכנה מהירה. תוכניותיו עומדות בפני סכנה משמתגלה לו שלינגוויני הוא בנו הלא ידוע של גוסטו והיורש החוקי שלו. רמי מגלה את האמת ומצליח להימלט מסקינר עם מסמך המוכיח את זכותו של לינגוויני. לינגוויני וקולט, שפית במסעדה המפתחת עמו קשר רומנטי, מפטרים את סקינר.

רמי מגלה מחדש את משפחתו בסמטאות פריז, אך מעדיף עליה את הגשמתו העצמית כטבח. חברי המושבה שלו לשעבר מתחילים להגיע אל המסעדה ורמי נאלץ לאפשר להם לגנוב מזון ממזווי המסעדה. המסעדה זוכה להצלחה גדולה בזכות בישוליו של רמי, בעוד לינגוויני, המבשל לכאורה, זוכה בכל התהילה. מבקר המסעדות הנחשב, אנטון אגו, שביקר בחריפות את שף גוסטו והביא לנפילתו, מחליט לבדוק מחדש את המסעדה, לאחר שנשמע ממנו שמסעדת גוסטו הפכה לפופולרית ברחבי פריז. המתח הגובר בין לינגוויני המודאג מהביקורת הקרבה ובין רמי המאוכזב מחוסר ההתייחסות לתרומתו ולאומנתו, מגיע לשיאו כשלינגוויני מוצא את העכברושים גונבים מהמזווה ומגרש אותם ואת רמי.

סקינר, שמאז פיטוריו עוקב אחרי לינגוויני וההצלחה התמוהה שלו, מצליח ללכוד את רמי וכולא אותו. בני משפחתו של רמי נחלצים לעזרתו ומשחררים אותו ורמי חוזר למסעדה, שם הוא מתפייס עם לינגוויני. לינגוויני מגלה לצוות המטבח את האמת על כשרון הבישול שלו ועל רמי, ואלו בתגובה נוטשים אותו ואת המטבח בו במקום. אביו של רמי, מתרשם מהתמדתו של בנו ומחליט לגייס את שבט העכברושים כולו כדי לסייע לרמי. העכברושים, בניצוח של רמי ובסיועה של קולט ששבה למטבח, מנהלים את המטבח ומכינים מנות לבאי המסעדה. לאנטון אגו, המבקש שיוכן לו מאכל מפתיע, מתקין רמי את גרסתו למאכל ירקות עממי בשם רטטוי. אגו נדהם מהשפעתה המופלאה של המנה עליו ודורש לראות את השף. דרישה שנענים לה רק לאחר שאחרון האורחים במסעדה עוזב אותה. אגו מנציח ומאשר בטור הביקורת שלו את אמירתו של גוסטו "כל אחד יכול לבשל" ומכריז על רמי כטבח הטוב ביותר בצרפת.

באפילוג מתגלה שהמסעדה נסגרה עקב ביקורת בריאות שגילתה בה עכברושים. אגו שפורש מעבודתו כמבקר, מממן פתיחת מסעדה המנוהלת על ידי קולט ולינגוויני. טבח המסעדה, רמי, ממשיך להכין מנות רטטוי לאגו הפוקד אותה. המסעדה עצמה משרתת אנשים ובחלק נוסף עכברושים המגיעים לסעוד ולהנות ממזון גורמה." (ויקיפדיה).

קטעים מהסרט: https://www.youtube.com/watch?v=v2lehbNatI4

 
למעלה