אסטריד לינדגרן

אסטריד לינדגרן

"אלוף הבלשים בלומקוויסט "
משוודית :דנה כספי .
בהוצאת כנרת זמורה ביתן /2018
יצא לראשונה בשנת 1946 .
אי אפשר שלא להנות מספריה של אסטריד לינדגרן.כך גם לגבי הספר
אלוף הבלשים בלומקוויסט .
הכתיבה זורמת,האירועים מתגלגלים,הדמויות הראשיות אהובות,והסיטואציות המעגליות המתרחשות ללוא הפסקה,מניעים את סקרנות הקורא להמשיך בקריאה. במרכז מעגלי העלילה,מתידד הקורא עם שלושה ילדים,אווה לוטה ליסנדר,ילדה חיונית,אמיצה וחברותית.אנדרס בנגטסון ,מנהיג החבורה החלטי ומעשי.וקאלה בלומקוויסט. השלושה חברים טובים,איכפתיים,קשובים,ונהנים להיות ביחד,הוגים ומישמים פעיליות מושתפות בזמנם החופשי,כדוגמת ,הקמת קרקס והפעלתו.
הבולט בפעילותו הוא קאלה נער צעיר בן 13 המרגיש כבלש,חושב כבלש, מזדהה עם בלשים ידועים בעלי שם והצלחות,עסוק מעל הראש בעבודת הבילוש בסביבתו אחרי אנשים מיסתוריים, כאשר מטרת העל שלו למנוע פשעים בחברה .שימו לב קאלה מכיר בערכו כאלוף הבלשים.
הערה נוספת,לקאלה יש מאזין מסתורי לו הוא מספר את כול הרהוריו, התלבטויותיו ,ומעשי הבילוש.
במעגל החיצוני עוקב הקורא ביחד עם קאלה אחרי הדוד איינר {קמץ מתחת לאות א'}קרוב משפחה של משפחת ליסנדר.דוד מוזר ובעיני קאלה אדם חשוד המסתיר משהו.
קאלה עושה כול מאמץ לגלות מיהו האיש ומה מעשיו בבית ליסנדר.את רוב עבודת הבלשות,קאלה מבצע לבד,מנגד יש לציין שהמשימה הושלמה בעזרת התערבות ועזרתהשנים.לא תמיד הכול הולך כשורה כמו בכול עבודה בלשית,והמתח הוא רב ,אבל בסוף וזאת כן אגלה אפשר להרגע .
במעגל ההיקפי נהנה הקורא לגלות את אורחות החיים בעירה קטנה בסביבות סוטקהולם,להכיר את האופה אביה של לוטה,את אנשי המשטרה,וחבורת השושנים האדומות הקבוצה היריבה של אווה לוטה ,אנדרס וקאלה.
לסיכום.
קלאסיקה - ספר שיש מתח,הרפתקאה,ובלשות ודרך כתיבה - כתיבה נפלאה .

ממליצה


 
למעלה