האריה שפנים

האריה שפנים

ריצ'ל ברייט
איורים:ג'יים פילד
תירגמה וחרזה:גליה אלוני דגן
בהוצאת כנפיים וכתר /2018
יצא לראשונה ב/2015
ספר מושקע בצורתו החיצונית ובפנימיותו.העלילה המרתקת נותנת
מקום ומרחב:להבנה,להזדהות,למחשבה.
בערבה מאובקת חי לו אריה,שליט ושולט הדואג לכבודו.צעדיו מהדהדים,שאגתו נשמעת,הכול מפחדים מפניו,יראים עושים את דברו,ומעדיפים להתרחק מפניו.אריה עריץ .
באותו ערבה מתחת לאותו סלע רם משכן האריה.חי עכבר קטן קט,שקט מאוד ובישן.נחבא אל הכלים,מבוהל עד אימה.חייו קשים בערבה,מפחד מהמלך ומשאגתו הנוראית,מפחד מחיות אחרות הדורכות עליו ללוא רחם.בעלי החיים אינם מרגישים בדריכתם,אבל העכבר חוזר לביתו כשהוא פגיע,כאוב עגום ומדוכדך,כך שנים.
באחד הימים מחשבה עלתה בו,"לו רק הייתי קצת דומה לו....נאנח העכברון ".
במה? שאל והשיב העכבר לעצמו,תשובה אחת ויחידה בשאגה "מעכשיו אצטרך רק ללמוד איך לשאוג !"
העכבר הבישן והשקט,לא תאמינו עשה מעשה,עוד קודם חשב והעלה בעיות שיצצו,שקל שנית את מעשהו,נחרץ ידע שאין דרך חזרה.דבר לא יעצור בעדו.
על רגעי המפגש ותגובת האריה שלה לא חיכנו ,על השינוי שחל בעכבר.
ועל המסר הנפלא
"כן,שניהם למדו שגודל
לא קובע שום דבר :
כי בכולנו יש, בפנים,
גם אריה וגם עכבר.
"
ממליצה

שפה יפה עשירה מחורזת
ובה שזורים:
ניגודים,תחושות רגשות, ומסרים חיובים .
להקשיב ללב ,לשנות ,ולהשתנות .
האיורים מקסימים .


 
האריה שפנים

את הספר בפורום העלתה לראשונה יעל .

היום חשפתי את הספר בפני תלמידים
לשאלת הפער -מדוע בכה האריה כשראה את העכבר ?
ענו הילדים . מעלה שלוש תשובות כלשונן .
*האריה ראה שמישהו סוף סוף יכול לעמוד מולו ופחד.

*האריה הופתע שמישהו בכלל הגיע אליו,הוא בכה כי ראה שהעכבר יכול ללוא כול חשש לעמוד מולו.

*הוא נבהל ולא הבין איך מישהו כול כך קטן מסוגל לעמוד מולו .

הספר ענין מאוד את הילדים הם גילו סקרנות והשתתפות היתה מבורכת .
.
 

יעלקר

Well-known member
מנהל
כפי שכתבתי, אני מאוד אהבתי את הספר ואני חושבת שאפשר לעשות

יופי של עבודה עם הילדים. האיורים מקסימים. תשובות התלמידים מצביעים על כך, שהם הבינו והיו רגישים מאוד למצב שנוצר. באמת יפה. אהבתי.
 
למעלה