“נשיקות הקסם של אימא” מאת ד”ר דינה כץ-שוסטר

יעלקר

Well-known member
מנהל
“נשיקות הקסם של אימא” מאת ד”ר דינה כץ-שוסטר

מי לא יודע שנשיקות של אימא יכולות לרפא כל כאב ומכה? ד”ר דינה כץ- שוסטר לוקחת את הילדים צעד אחד קדימה לקסם נוסף ואפשרי המעצים את הילדים ומלמד אותם להשתמש בכוח הדמיון.

אם רק נאמין, כולנו יכולים להיות קוסמים- אומרת המחברת.

הספר נולד מתוך הבנה עמוקה שיש בכוחה של ההורות להעצים כל ילד ולהקנות לו כישורים ויכולות שיסייעו לו לאורך חייו.

הספר משתמש בדמיון מודרך ומעודד ילדים להפעיל את דמיונם כדי לרפא מכאובים. בעזרת ‘הנשיקה של אמא’ המוכרת היא נותנת להם כלי שיוכל לסייע להם גם בתחומים שונים ובהזדמנויות נוספות.

גיבור הסיפור הוא הילד גיא, המדבר בגובה העיניים וחולק חוויות שילדים יכולים להזדהות איתן במהירות וכך, לאמץ לחייהם את מה שהספר רוצה ללמד אותם. גיא הוא ילד שובב מאוד שנופל ונחבל. פעם הוא היה בוכה, אבל היום כבר לא. הוא מפעיל את הקסם ומתגבר. בתיאור אמיתי וכובש מספר גיא לקוראיו על הקסם שגילה ואיך כולנו יכולים להשתמש בו. זהו קסם שיכול לרפא כאב של מכה ואולי אפילו כאב שבלב.

את הספר מלווים איוריה של טלי עמית, מלאי החן והיופי שעוטפים את דמותו של גיא בצבעים רכים ונותנים לכל אירוע המתואר בספר רקע ייחודי שמתמקד בסיפורו של גיא ומציג לקוראים הצעירים את הנסיבות השונות המתוארות בו.

“אני למדתי להתגבר בכוחות עצמי על כאב של מכה… אני חשבתי שרק אימא יכולה, אבל גיליתי שגם אני יכול ואני בטוח שגם אתם יכולים…ומי יודע? אם נשיקת קסם יכולה לרפא כאב של מכה, אולי היא יכולה לרפא גם כאב אחר? אולי היא יכולה לרפא גם כאב שבלב?” (מתוך הספר).

הספר מיועד לילדים בגיל הרך וגם לאימהות שבדרך ולהורים בכלל והוא, בעיניי, ספר בעל קסם ובעל ערך שיועיל בהתמודדויות וקשיים שחווים ילדים.

ד”ר דינה כץ-שוסטר (49), נשואה ואם לשני בנים ובת. תושבת רעננה, פסיכולוגית קלינית מומחית ומדריכה בעלת ניסיון עשיר ורב שנים בטיפול בילדים, נוער ומבוגרים ובהדרכות הורים. היא מספרת ש”הספר נכתב מתוך הבנה עמוקה של כוחה של ההורות הן במודלינג והן בתהליכי הפנמה עמוקים. הילד לומד מתוך צפייה וחוויה ישירה עם ההורה מיומנויות שמופנמות והופכות להיות שלו”

“בנוסף לכך, עולם הדמיון והמשחק של הילדים עשיר ומפותח. עם קריאת הספר, ההורה יכול להשתמש במשאב זה כדי לייצר פעילות משחק מהנה ופורייה בהתמודדות עם קשיים בהם נתקל הילד. המושג ‘נשיקת קסם’ יכול להפוך לחלק מהתקשורת במשחקים בין ההורה והילד, למשל אם ברגע קשה של הילד (כשקיבל מכה, העליבו אותו או במקרה אחר) יאמר ההורה לילד: ‘בוא ואתן לך נשיקת קסם’ או כשהילד חושש מהתמודדות יאמר: ‘קח עימך נשיקות קסם בכיס’ יוכל ההורה לחזק את הילד ולהגביר את תחושת הביטחון שלו. המשחק הוא בעל עוצמת ריפוי גבוהה. הספר מעודד לשחק עם הילדים ולהשתמש בכוחו של הדמיון כדי להתגבר על מכשולים. אפשר ללוות את הקריאה בספר בפעילות יצירה ומשחק כמו הכנת נשיקות קסם”.

“נשיקות הקסם של אמא” מאת ד”ר דינה כץ-שוסטר. איורים נפלאים: טלי עמית. הוצאת ספרי ניב

http://saloona.co.il/iaffa/?p=4775

 
למעלה