איש ושמו אריה /2017

איש ושמו אריה /2017

יונה טפר
"איש ושמו אריה"
ספר שממומלץ בכול כיתה וכיתה,ספר שאסור להחמיץ לבני הנעורים הצעירים
והבוגרים יותר.
ספר שיש לו חשיבות אדירה,בהעברת המידע והידע על מה שהתחולל כאן
לפני קום המדינה ובמלחמת השחרור.
ספר המספר על האיש אריה,אחיו של יגאל בעלה של יונה טפר,איש שלחם בקרבות עקובים מדם ללוא מורא ללוא פחד,וכדבריו וכפי שהתוודה בפני אחד מחבריו ": ..שהוא מרגיש שמשהו אצלו לא בסדר,כי הוא לא מפחד.הוא אפילו חשב שעליו להסתיר את זה"עמוד 152.
אריה היה איש אמיץ ושתקן,איש נחוש ומעשי,איש בעל אחריות ותושיה.לוחם רציני ואחראי,שניהל,גם לקח פיקוד,החליט החלטות בקרבות רבים ולחם בחירוף נפש.כך תבינו שאת הספר קשה לעזוב מהיד.
בדרך מקרה מתגלה פתק בעל תוכן מיסתורי,המעורר את סקרנותו של אלון הנכד. הנכד "מנסה לפענח את תוכנו המסתורי".
סבא יגאל נכנס לתמונה מספר ומשתף,על המלחמות ועל אריה אחיו.מספר וחוזר בעינים עצובות לתקופה ההיא,מספר מה היה שם דקה אחר דקה,אירוע רודף אירוע.כדוגמא
"בשעה 17 .ארבעים וחמש,הוא{אריה} שידר "אם לא תגיע עזרה תוך חצי שעה ,אין לנו תקווה- שיירת נבי דניאל,
והילדים נצמדים לסבא צמאים בסקרנות,בענין למוצא פיו.
דרך בורמה,הלחימה העיקשת של הפלחמניקים לשמור על דרך פתוחה לירושלים, קרבות גוש עציון,קרב נבי דניאל,ליל הגשרים,קרב ג' בשבט,סיפור גבורתם של הל"ה,קרבות שהתנהלו נגד המוני ערבים,עם קשיים רבים,עם אבדות בנפש,ואריה אחיו ששם היה,ושם בתוך הקרבות לא נח ולא שקט נלחם.סבא יגאל סיפר והסביר ופירט,והילדים הקשיבו בדריכות ובריכוז .
הפרטים ההיסטורים,הצבאיים,סיפורי הלוחמים,דרכו הלוחמנית הנועזה,האמיצה של אריה טפר מעלים את סיפורי הקרבות והופכים אותם:לחיים,קרובים,מדוייקים.
לא דמותם של הלוחמים ישכחו,לא הקרבות והמקומות,לא גורלו הטראגי של זרובבל הורביץ פורץ המחסומים,לא דמותו של אריה תשכח,לא הקרבות הקשים במיוחד בהם לקח חלק פעיל,מלא,ומכוון.אריה נלחם במלוא כוחו,בלוא לותר- כאריה,למען המדינה.
כן כול זה היה.וצריך לדעת וצריך להכיר וצריך להבין .
ליונה טפר הסופרת תודה על הספר הכתוב בשפה יפה,ודרך העברת החומרים ,כדוגמא - *מהווה לעבר,*תאור מקומות האירוע,*כתב חידה,*שאלות ותשובות,*תחושות ורגשות של המספר משפחתו וסביבת שומעיו,*עדויות ,ו*תמונתו של אריה וחבריו אלו שפרצו את דרך בורמה,
כך קל יותר:להכיר,לדעת,להבין,לזכור את מה שקרה כאן לפני 70 שנה ויותר.

ממליצה במיוחד


 
למעלה