הבאולינג ההוא על הטיבר

הבאולינג ההוא על הטיבר

מיכאנג'לו אנטונינו - נולד בשנת 1912 נפטר בשנת 2007 .
יליד פרארה שבאיטליה .
אינטלקטואל, איש קולנוע מפורסם -במאי,יוצר,סופר, צייר, זכה בעשרות פרסים יוקרתיים
מאיטלקית -אופיר פלדמן
בהוצאת לוקוס
עורכת ומפיקה :שירה חפר.
אחרית דבר מאת מאוריצ'יו ג'ובאני דה בוניס
קראתי את הספר "הבאולינג ההוא על הטיבר" בענין רב,הספר היווה לי אתגר קריאה ועושר של מידע,פשוט זה לא,היות וניסתי לרדת לעומקם של דברים שעליהם מספר הבמאי מיכלאנג'לו אנטונינו ולא תמיד הצלחתי.הרגשתי שחסר לי ידע רב מתחום הבימוי ועולם הקולנוע,
ובכול זאת אני ממליצה למבוגרים ובוגרים לקרוא את הספר,להנות מרמת הכתיבה הגבוהה,העשירה,המיוחדת ומסיפורי החיים הפתלתלים.כגון הסיפורים :מעמקי השושן ,שלושה ימים אל תחפש אותי,לא בשמים ולא בארץ
הבימאי רגיש לאירועים,לרגעים,להתרחשויות,לקולות,לריחות למצבים,תחושות. ,תמונה חזקה שקלט,תלכד במחשבתו או בדמיונו ותמשיך להפוך לתמונה , לסצנה, לסרט שירצה להפיק,לתשוקה חזקה ורצון להעביר לצופים את הדקויות שראה,מצבים שהרשימו,או נקודות מבט מסוימות.
בספר לא כול הרגעים הפכו לסרטים,והיו סיבות לכך,אבל כולם הפכו לסיפורים בספר שהשם שניתן לו על שם אחד הסיפורים "הבאולינג ההוא על הטיבר ",סיפור הבמאי הער,הרגיש,בעל הדמיון,הסקרנות ,הפילוסף ,ההופך באחת את הרגע לתמונה ומולו הסיפור שנפתח כמניפה לפני הקורא ,סיפור דמיוני,סיפור שאירע,סיפור אמיתי,סיפורי בגידה,אהבה,חשבון נפש ,חרטה ,שינוי .סיפורים מסקרנים וכאמור מאתגרים .
שני סיפורים אהבתי במיוחד "הגלגל " גבר אישה ומאהבת וסוף דרמטי. ו"ארבעה גברים בלב ים "על בעל ספינה, בשם טאוורס שעשה חשבון נפש לגבי חייו עד כה לאחר ששלושה "מהימאים "שבחר באופן אקראי השתלטו על ספינתו .

סיום עמוד 177 מתוך הפרק דיאלוגים נוספים "מדי פעם אני נעצר ומטה אוזן לשיחות של אנשים . ברוב המקרים הנושאים מתאימים כול כך לפנים המדברות ,שבאופן טבעי אני מתחיל לחשוב עלזה . המחשבות שלי הן כמעט תמיד סרטים . מפנים כאלה העלילות מגיחות החוצה בספונטניות "
 
הבאולינג ההוא על הטיבר

מי השלישי ? ......עמוד 154
בכול פעם שאני מסיים לעבוד על סרט אני נתקל בקושי עצום לחשוב על הסרט
הבא. אבל זהו הדבר היחיד שנותר לי לעשות ושאני יודע לעשות . לפעמים אני נעצר על שורה שקראתי , השירה היא תמריץ נהדר עבורי .
מי השלישי שהולך תמיד לצידך ? ......

 
למעלה