עגורים

עגורים

"עגורים לבנים עומדים על חוף חולי
פרחי סוף לבנים נפתחים זה מול זה"


בוקר טוב,בוקר לבן ונעים לכולנו .

 

יעלקר

Well-known member
מנהל
ערב טוב , לא הבנתי מצאתי את הסיפור אצלך ראי כאן

&nbsp
העגור הכתום- סיפור עם סיני
11/11/2009 11:29:06
&nbsp
היה פעם סטודנט עני בשם הו צי מין, הי כל כך עני שלעיתים קרובות הלך לישון ללא אוכל , יום אחד החליט לעשות מעשה, הלך לבעל מסעדה ואמר לו: אנא, תן לי צלחת מרק וחתיכת לחם ליום, ובתמורה אשטוף כלים ואכבד רצפות . הסכים בעל המסעדה, והו צי מין בא יום יום בתום לימודיו למסעדה, אכל ושתה, שטף כלים וכיבד רצפה. כך היה עד שנסתימו לימודיו. אז בא ו לבעל המסעדה ואמר לו: סיימתי לימודי , ובאתי להודות לך, אין בידי לשלם לך , אך אתן לך דבר טוב מזה. לקח גיר בצבע כתום וצייר על הקיר בגדול, עגור. ואמר לבעל המסעדה: רואה אתה עגור זה? מיוחד הוא, אם תמחה כפיים שלוש פעמים , יצא מן הקיר וירקוד בפניך. אך זכור!! לעולם- לא למחוא כף בפני אדם אחד בלבד. נפרד הו צי מין מבעל המסעדה והלך לדרכו. שמעו של העגור הכתום הלך למרחוק, המסעדה התמלאה אנשים כל הימים וכסף רב זרם לכיסו של בעל המסעדה והיה לעשיר גדול , עד שיום אחד, הגיע למסעדה מנדרין מכובד ורשע, ראה את האנשים שבמסעדה ואמר לו: לא נאה לי לשבת עם האספסוף הזה, רוצה אני שתוציא את כולם מפה והעגור ירקוד בפני בלבד. ענה בעל המסעדה : הוראה היא, לא ירקוד העגור בפני אדם אחד בלבד. הוציא המנדרין שקיק מלא בכסף ונתן למסעדן, ועכשיו סלק את כולם מפה. ישב המנדרין לבד במסעדה, מחה שלוש מחיאות כפיים המסעדן והעגור יצא מן הקיר ורקד את הריקוד האחרון שלו, רקד עד שנתעיף, בטרם חזר אל הקיר, הופיע הו צי מין, ואמר למסעדן: אמרתי לך שלא תמחה כף לאדם אחד בלבד, ואתה לא שמעת , לכן, עלי לקחת את העוגר איתי. חילל בחליל ויצא מן המסעדה והעגור הכתום הולך אחריו. לאט לאט פחתו האנשים שפקדו את המסעדה, המסעדן הפסיד את כל כספו והפך לעני מרוד.והלך למסעדה לעבוד תמורת ארוחה.. איך גלגל מסתובב לו..
זה מה שנקרא תפסת מרובה -לא תפסת.
זה סיפור נהדר להפעלת ילדים..כשילד אחד עגור והשאר משתתפים במחיאות כפיים ובריקודים.
ניתן לשלב מוסיקה סינית..
&nbsp
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל שחרזדה האחת אלא אם צויין אחרת
&nbsp
http://www.tapuz.co.il/blogs/viewentry/1582588
&nbsp
 

יעלקר

Well-known member
מנהל
'גרסה אחרת לסיפור הסיני- העגור הכתום

&nbsp
&nbsp
היו היה פעם סטודנט עני בשם הו צי מין, שלא הי לאל ידו אף למאכל ומשקה, הלך לבעל מסעדה ואמר לו: אשטוף כלים ואכבד רצפות תמורת צלחת מרק ליום ולחם. הסכים בעל המסעדה, והו צי מין בא יום יום בתום לימודיו למסעדה, אכל ושתה, שטפ כלים וכיבד רצפה. כך היה עד שנסתימו לימודיו. בא ומר לבעל המסעדה: סימתי לימודי , ובאתי להודות לך, אין בידי לתת לך מתנה, אך אתן לך דבר טוב מזה. לקח גיר בצבע כתום וצייר על הקיר בגדול, עגור. אמר לבעל המסעדה: רואה אתה עגור זה? מיוחד הוא, אם תמחא כפיים שלוש פעמים , יצא מן הקיר וירקוד בפניך. אך זכור!! לעולם- לא למחוא כף בפני אדם אחד בלבד. נפרד הו צי מין מבעל המסעדה ולך לדרכו. שמעו של העגור הכתום הלך למרחוק, המסעדה נתמלא אנשים כל הימים ועושר רב נתעשר , עד שיום אחד, הגיע למסעדה מנדרין מכובד, ראה את האנשים שבמסעדה ואמר לו: לא נאה לי לשבת עם האספסוף הזה, רוצה אני שתוציא את כולם מפה והעגור ירקוד בפני בלבד. אמר המסעדן: הוראה היא, לא יררקוד העגור בפני אדם אחד בלבד. הוצי המנדרין שקיק כסף ונתן למסעדן, ועכשיו סלק כולם מפה. ישב המנדרין לבד במסעדה, מחה שלוש מחיאות המסעדן והעגור יצא מן הקיר ורקד את הריקוד האחרון שלו, רקד עד שנתעיף, בטרם חזר אל הקיר, הופיע הו צי מין, ואמר למסעדן: אמרתי לך שלא תמחה כף לאדם אחד בלבד, ואתה לא שמעת , לכן, עלי לקחת את העוגר איתי. חילל בחליל ויצא מן המסעדה והעגור הכתום הולך אחריו. לאט לאט פחתו האנשים שפקדו את המסעדה, המסעדן הפסיד את כל כספו והפך לעני מרוד. והמסקנה....לכם.
&nbsp
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/848/139883964/תרבות_ואמנות/ספרות_לילדים_ולנוער
גם זה שלך.....
 
יעל תודה - צריכה את מכחול הקסמים גם הוא סיני

אולי תוכלי למצוא לי.
שינו את מבנה הבלוג ולא מוצאת את הארכיון והתגיות
 

יעלקר

Well-known member
מנהל
האם את מתכוונת לזה

&nbsp
ליאנג ומכחול הקסמים
דמי
&nbsp
הספר מספר על ילד מאוד עני שחי בסין. ואוהב לצייר. אין לו כסף בכלל , אפילו לא למכחול. הוא מנסה ללכת לבית ספר לציור ולבקש להצטרף - כששם הוא מקבל תשובה ממש הגיונית מהמורה הראשי - המורה צועק עליו ומגרש אותו בטיעון -"ממתי קבצנים לומדים ציור ונהיים ציירים??" - הערה מאוד מרשימה בפני עצמה, שרק מראה על הבעיות הטמונות בעולמינו, ואני חושבת מומלצת מאוד כנושא שיחה עם ילדים - עד כמה דברים שקורים להם לא מובנים מעליהם, ועד כמה הצדק הוא לא תמיד הצד החזק של העולם.
&nbsp
הילד עדיין מאוד רוצה לצייר, וכהגשמת חלום הוא מקבל את מכחול הקסם מקוסם זקן שמגיע אליו על ציפור ענקית תוך כדי שהילד ישן. מהר מאוד הוא מגלה את הקסם שבמכחול. מה שהוא מצייר נהייה מוחשי. ובגלל שהילד באמת יודע להפריד בין הדברים החשובים לכאלה שלא - הוא מתחיל לצייר לאנשים העניים שסביבו את מה שחסר להם - לילדים הוא מצייר צעצועים, להוריהם מצייר סירים, כלי עבודה וכו..
&nbsp
ואז מלך חמדן מגלה את המכחול - זורק את הילד לכלא, ודורש ממנו את דרישותיו כאנטיתזה לילד העדין, המתחשב והמקסים..
&nbsp
ואז יש המשך כזה או אחר של העלילה..
&nbsp
היופי העיקרי של הסיפור הוא בללמד את הילדים לדעת להעריך את הדברים שקורים להם. שהערך הגדול באמת הוא לא בדברים החומריים, שכשהילד מקבל את הכוח - הוא מנצל אותו לדברים החשובים באמת.. לגלות שגם דבר פשוט כמו לצייר הוא לא דבר טריוויאלי בחיים - שיש ילדים שגם זה מבחינתם חלום שהם כמעט לא יכולים להגשים..
&nbsp
יש גם תיאור נהדר שכשלילד עדיין אין מכחול - אצבעותיו מגרדות ומציירות בכל הזדמנות - במקל על החול שבים, ועוד ועוד...
&nbsp
ספר עם מסרים מאוד יפים, מומלץ בחום..
https://simania.co.il/bookdetails.php?item_id=220597
&nbsp

 
עגור

שלום לך שחרזדה,חזרת אלינו ,ואנחנו שמחות .
אצלי אותו עגור מופיע בספר כחסידה הצהובה .
ושם המתלמד העני... מי
סוף ...."מאז לא ראה איש את מי ולא את חסידת הפלא הצהובה ...
הסיפור שציינתי מופיע בשם :"עולם האגדה לילדים" -סדרה . "מאגדות סין".
בהוצאת שמואל זימזון 1962 .
בוקר טוב גם לך יעל .
 
ועל דבור ודוב

קוד:
הדבור והדוב
דבור קטן עצר לנוח  על פרח  ולידו עמד דוב גדול
זמזם הדבור  לדוב ואמר-, יש לי דיבור אליך 
דבר,ענה הדוב. זמני יקר
הדבור עף סביב הדוב חיפש מקום לנחות,
הדוב איבד הסבלנות ואמר: אמור דבריך כבר ודי או עוף מכאן.
תראה דוב לא באתי לריב
אבל אם תרגיז אותי אעקוץ ורק אז אעוף מכאן
לפני שתרגיש אהיה נעלם
נהם הדוב והלך משם והדבור נשאר נכלם,הרהר
באם ללכת אחריו ולעקוץ או להרפות?
.
 והדוב הלך לאט וחשב על הדבור החצוף
ראה פרח בר הביט בו ולא שם לב לבור שהיה ליד 
פתאום מעד ולבור כמעט נפל
עבר שם רב, לדוב הושיט יד עזר  והלך
 הודה הדוב לרב חיש מהר התאושש  ולעצמו חזר
יצא מן היער ובדרך יריעת בד יפה בצבע דבש ,על ענף  מצא 
ואז חשב על הדבור- "מה בעצם רצה להגיד לי ולא אמר"
 
שחרזדה .

כתבת יפה שחרזדה...לפעמים זה קורה ...מה בעצם רצינו לומר?......
. השילוב בין דוב לדבורה נחמד.
 
למעלה