שביל של רגלים קטנות /2017

שביל של רגלים קטנות /2017


כתבה :יערה ענבר
איורים:חיננים של אביאל בסיל .
אהבתי ספר "שביל של רגלים קטנות"

מסיפורי ילדי ישראל במדבר
.
בהוצאת כנרת זמורה ביתן דביר/2017
כתיבה עשירה ויפה,חיבור לסיפורי התורה בעזרת חוטי הדמיון,רגעי שיא המעלים את הסקרנות והענין.העשרת הידע :הכרות עם בעלי חיים שונים החיים בנוף המדברי .
ארבעים שנה נדדו בני ישראל במדבר:על ההוייה היום יומיות,על עבודת הקודש של הלויים,ובעיקר על חויות הילדים,על אירועים והתרגשויות,על שינויים ומעשי יום יום בספר שנהנתי לקרוא בו .
ומי המשתתפים:הילדים:אליכין ובשמת,יואש ועכסה,עטרה ועילם ,עירא ומישע יהושבע ובני משפחתם.
כול ילד שונה באופיו ובתכונותיו,ברגישותיו ובתחביביו אבל כולם ילדי בני ישראל הנודדים במדבר: עסוקים בעשיה ובעזרה לבני המשפחה,בפגישות קבוצתיות ופגישות זוגיות,בויכוחים,באהבות,ובחלומות.
אחד מהסיפורים שאהבתי הוא הסיפור- טעם המן .
גיבור הסיפור יואש ילד שנקשר לאחת העיזים שבדיר,תזזית שמה,ותזזית שהרגישה את אהבתו היתה צמודה ליואש ואהבה להתפרק עליו.צמד חמד היו השנים.
באחד הימים התנהלה שיחה בקבוצת הילדים בנושא טעמי המן
"קשה להאמין האוכל פשוט צונח מן השמים והכי מדהים שהוא מגיע בלי טעם ומקבל את הטעם המתאים למי שאוכל אותו.רק תחשוב עליו,ומיד יהיה בפיך!עמוד 18-19
.
בשלב מסוים לאחר פירוט טעמי הילדים,יואש שאל אם מישהו מהילדים ראה את הרגע בו המן נוחת על הארץ- "איך הכול מתכסה בלבן הדק והטעים הזה,כמו צעיף של כלה לאדמה של המדבר."
לאחר השיחה הנלהבת בענין,הפתיע יואש והודיע-הוא מתכוון להשאר ער ולחות את הרגע.ואמנם במהלך כול הלילה עמד יואש על משמרתו.העיפות היתה רבה אך הוא נקט בכול האמצעים הידועים לו כדי לא להרדם,ובכול זאת את הרגע ההוא הוא הפסיד.יואש חווה חויה אחרת שונה ומרגשת.באותם רגעים עזר בלידת הגדיים,שני גדיים חמודים שהמליטה העז האהובה שלו תזזית.
"לא נרדמתי,"ענה יואש בשקט."נשארתי ער עד הבוקר,אבל קרה משהו.משהו נפלא .ראיתי נס אחר ....
על סיפורים נוספים:"עטרה ועילם" "סוד האריג" "יהושבע -ילדת החול" ואחרים
ממליצה לקרוא
ומאוד

 
המן

"מן בסיפור המקראי, הוא מזון שירד מהשמים לבני ישראל במסעותיהם לאחר צאתם ממצרים בדרכם לארץ ישראל. הוא החל לרדת ביום ט"ז באייר, חודש ימים לאחר שיצאו ממצרים[1]. הוא הפסיק לרדת כעבור 40 שנה, לקראת מעבר הירדן וכניסה לארץ ישראל[2]."

ויקפדיה .

 
למעלה