המלך אמר /2016

המלך אמר /2016

כתבה ואיירה :אורית ברגמן
בהוצאת :מזרחי מדיה /2016
המלך אמר... ..זוכרים את המשחק 'המלך אמר' משחק אהוב על ילדים עד היום,גם מבוגרים אוהבים להשתתף בו אם מזמינים אותם כמובן.
ממאפייני המשחק בולטים:ריכוז,הקשבה,יצירתיות,סקרנות,גבולות -על המפסיד לעזוב את המשחק,דמיון והשאיפה לנצח ..
בספר "המלך אמר" של אורית ברגמן משתתפים:הילד גיבור סיפורינו חסר שם ומילה,המילה ילד איננה בנמצא,אבל הקורא הצעיר מבין מיהו גיבור הסיפור בהתאם לאיורים הנהדרים המשלימים את המלל,ויוצרים את האווירה המתאימה.
ולגבי המשך המשתתפים,מדובר בצעצועיו המאונשים:העכברה
,הרובוט
,והכלב
.
הזמן:לעת לילה
,שעת השינה של הילד,האב מגיע ומנהל את טכס השינה, הוראות מעביר לילד ודואג לביצוען ובחלק אף עוזר.לצחצח שינים,לנקות אוזנים,לשטוף רגלים,להרים ידים,ללבוש פיג'מה וכדומה.ברגע שהאב מרגיש שהילד מנמנם ומיד ירדם,הוא עוזב את החדר וממהר לצאת.
יש לציין,כך לפי הרגשתי,שברגעי ההכנה לקראת הכניסה למיטה,לילד אין זמן להגיב,לשתף,או לידע מאירועי היום שעבר.הכול נעשה במהירות כמעט במכניות,להרים ידים,לעצום עינים,להתכסות בשמיכה.רק המשפט "לילה טוב חמוד" מסימת את הטקס,רגע קטן של חמימות ואולי אינטימיות- ושקט הס.
לא אצל הילד,לילד תוכניות משלו ורגע אחרי שאת האור אבא מכבה,האסוציאציות מטכס השינה- עולות מתעוררות,מעוררות,הילד הופך "למלך"
.ומשחק עם צעצועיו במשחק "המלך אמר".החברים נמתחים,בהתאם להוראותיו קופצים,עפים כמו ציפור,ענקיים,מתקטנים,ומי שמתבלבל,לפי הכללים מהמשחק יוצא,והילד.. יודע לבלבל.כך עזבו את המשחק הכלב,הרובוט,הצטרפו זאבים שנשאו אותו על גבם ואת העכברה להרים הכחולים,שם גם טעתה העכברה,ונאלצה להפרד מהמשחק והילד המשיך ובכוח המלך אמר המריא לשמים,האם שם נשאר ודאי שלא,הוא הספיק לנחות על כוכב
,האם סוף סוף נרדם כבר במיטתו,זאת כמובן לא אגלה .
המלך אמר!
ספר לילדים ולאוהבי הדמיון.ספר לכול אוהבי המשחק של אז והיום
ממליצה בחיוך .

"לא אמרתי המלך אמר ,
אתם בחוץ "


 
למעלה