האומנם..?עולם הולך ונעלם: עד 2050 לא תכירו את המושג חנות

יעלקר

Well-known member
מנהל
האומנם..?עולם הולך ונעלם: עד 2050 לא תכירו את המושג חנות

עתידנים טוענים כי בעשורים הקרובים הקניות כפי שאנחנו מכירים אותן יעבורו מן העולם. את החנויות הפיזיות יחליפו משקפי מציאות מדומה ומוכרים של אינטיליגנציה מלאכותית

לפי התחזיות, במקום ללכת מחנות לחנות, לעמוד בתור לתאי המדידה ולקופה, כל הרכישות שלנו יתבצעו מהבית. אנחנו נרכיב משקפי מציאות מדומה ונוכל למדוד בגדים במרחב הוירטואלי ולקבל חוות דעת ממוכרים בעלי בינה מלאכותית, שיכירו את הרגלי הצריכה שלנו ואת טעמנו האישי. המשלוחים יתבצעו בצורה מקוונת ויגיעו עד הבית על ידי רחפנים, שיהפכו לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו עד שנת 2050.

מערכות המציאות המדומה יספקו גם חוויה חושית שתהיה מותאמת אישית לכל לקוח, ותהיה רגישה מספיק כדי להבחין במצב הרוח שלנו, ולהתאים אליו את התאורה בחנות. האם אלו הן חדשות טובות? אולי למי שמחפש סיבות לא לצאת מהבית.

http://finance.walla.co.il/item/3018497

ספרים או סיפורים שבכותר שלהם מופיעה המילה חנות
 

יעלקר

Well-known member
מנהל
חנות המילים של נעם/רוביק רוזנטל/כתר

&nbsp
בְּכָל לַיְלָה חוֹלֵם נֹעַם מִלָּה חֲדָשָׁה.
בַּבֹּקֶר נֹעַם לֹא מַצְלִיחַ לְהִזָּכֵר בַּמִּלָּה שֶׁחָלַם. הוּא רוֹצֶה לְסַפֵּר לַיְלָדִים בַּגַּן עַל הַמִּלָּה הַחֲדָשָׁה, אֲבָל הִיא נֶעֶלְמָה וְאֵינֶנָּה. נֹעַם מוֹשֵׁךְ בַּכְּתֵפַיִם. הֲרֵי הַמִּלָּה הִגִּיעָה אֵלָיו בַּחֲלוֹם...
מֵהֵיכָן מַגִּיעוֹת הַמִּלִּים אֶל נֹעַם? אֵיךְ יָבִיא עוֹד וְעוֹד מִלִּים לַחֲבֵרָיו בַּגַּן? נֹעַם יוֹצֵא לְמַסָּע לֵילִי בִּרְחוֹב מְיֻחָד בְּמִינוֹ. שָׁם הוּא פּוֹגֵשׁ אִישׁ זָקֵן וּמוּזָר, וּמִלִּים הַיּוֹדְעוֹת לִרְקֹד וּלְרַחֵף בָּאֲוִיר.
חֲנוּת הַמִּלִּים שֶׁל נֹעַם מְקָרֵב אֶת הַיְלָדִים לָעוֹלָם הַקָּסוּם שֶׁל הַמִּלִּים, מַפְגִּישׁ אוֹתָם עִם מִלִּים שֶׁלֹּא הִכִּירוּ, וְהוֹפֵךְ אֶת הַשָּׂפָה לְמָקוֹם שֶׁל מִשְׂחָק וְהַרְפַּתְקָה.
רוּבִיק רוֹזֶנְטָל הוּא מְחַבֵּר רַבֵּי הַמֶּכֶר "מִלּוֹן הַסְּלֶנְג הַמַּקִּיף" וּ"מִלּוֹן הַצֵּרוּפִים". סֵפֶר הַיְלָדִים הָרִאשׁוֹן שֶׁלּוֹ, "הַמַּסָּע הַמֻּפְלָא לְאֶרֶץ הַמִּלִּים", זָכָה בִּפְרַס רָמַת גַּן לִשְׁנַת 2012.
&nbsp
&nbsp
http://www.keter-books.co.il/page_14387

 

יעלקר

Well-known member
מנהל
משחק מילים: רוביק רוזנטל מוציא ספר ילדים חדש 0

&nbsp
אחרי שכתב מילונים ייחודיים שהוקדשו לסלנג העברי, והפנה את עטו ואת מילותיו לבוגרים - החל רוביק רוזנטל לכתוב ספרים המיועד לילדים
&nbsp
את ספר הילדים הראשון שלו כתב רוביק רוזנטל (69) כשהיה ילד בן 10. "הספר" – מחברת חומה, דקה, עם שורות, מונחת כיום ליד מיטתו בחדר השינה שלו. בתוכה, כתובים בכתב יד בעיפרון שדהה במהלך השנים, יש סיפורים קצרים, ראשוניים ומלאי הבטחות למיליוני מילים שיכתוב ויחקור ויתעד ויספר במהלך חייו.
&nbsp
http://timeout.co.il/עם-הילדים/תרבות-וחינוך/משחק-עם-מילים-רוביק-רוזנטל-מוציא-ספר-יל
 

יעלקר

Well-known member
מנהל
"חנות הספרים של הסופרים" מאת מיכאל אוסורגין בהוצאת "זיקית":

זהו ספר שהוא כולו אהבה למילה הכתובה וחגיגה לאוהבי הספרים. השנה היא 1918 במוסקבה שבה המהפכה הקומוניסטית כבשה את השלטון וסחר הספרים נעלם בן לילה. בתוך הכאוס הזה חנות הספרים של הסופרים קמה על ידי אנשי רוח ואמנים אשר מצילים יצירות ספרתיות מהרס וכיליון. לא להחמיץ את הספר הנפלא הזה.
&nbsp
http://www.yekum.org/2015/05/מיוחד-לשבוע-הספר-2015-שבע-המלצות-של-ספרים-ח/

 

יעלקר

Well-known member
מנהל
טד ונינה הולכים לחנות/מרגרט דה אנג'לי

&nbsp
טד ונינה הם שני ילדים קטנים. טד הוא
בן ארבע. הוא לובש חולצת פסים .
נינה היא בת שש. היא לובשת חצאית
משובצת. היא הולכת כבר לבית הספר .
טיפי, הכלב הקטן הוא רק גור. הוא הולך
לכל מקום שאליו אינו צריך ללכת. יש לו זנב קטן
ומראה חביב .
http://sefer-li.net/ted1.pdf
 

יעלקר

Well-known member
מנהל
חנות הצעצועים - הופ! ילדות ישראלית

https://www.youtube.com/watch?v=oGdfwRjUoTA
&nbsp
חנות הצעצועים
מילים: לאה נאור
לחן: שמעון כהן
&nbsp
&nbsp
בדיוק מול חלוננו
יש חנות צעצועים
כל ילדי הרחוב שלנו
בי, רק בי הם מקנאים.
שני קופים קוראים עיתון
על ענף עשוי קרטון
קוף אחד איננו כבר,
רק היום נימכר.
הו כמה נעים לשבת
מול חנות צעצועים
כל היום וכל הליל
יש במה להסתכל.
&nbsp
לה לה לה לה לה לי לי לי לי לי
אין לאף ילדה חלון כמו לי!
&nbsp
חלוני אפתח לרגע
ומיד אני רואה
איך ברווז שמן כהוגן
מכוון את התנועה
שיירה של אופנועים,
מכונית של כבאים,
אווירון מפח אדום
טס לו במקום.
דוב דובוני שד משחת
רץ רתום לעגלה
בה פוצחים להם ברון
חתלתול ועכברון.
&nbsp
לה לה לה..
 
"רוני הארנבת רוצה הכול "

כתב מיקל ב' קפלן . איורים סטפן ג'וריש
בהוצאת כנרת זמורה ביתן /2012
"ילדים אמרה אימא,"היום יש לי הפתעה בשבילכם.אנחנו הולכים לחנות צעצועים ,
וכול אחד יוכל לבחור לו צעצוע אחד בלבד"

לפי שם הספר אתם יכולים לתאר לעצמכם מה קרה עם רוני בחנות .

 

הזרה 111

New member
חנות הספרים הקטנה בפריז | נינה גאורגה

"כל השכנות הרכלניות בבית הישן ברחוב מונטנייאר יודעות לספר על בעלה של קתרין, הדיירת החדשה, שהוא נטש אותה בקור רוח והותיר אותה חסרת כל. כל השכנים תורמים משהו לדירתה של קתרין, ורק מסיה פרדו, השכן מלמטה, מציע לה ספר.
למסיה פרדו יש חנות ספרים קטנה המיטלטלת על גבי ספינה ישנה ששיפץ ועוגנת על גדות הסן. קוראים לה ‘בית מרקחת לספרות‘. פרדו, שיודע להקשיב לאנשים ולשמוע גם את מה שאינם אומרים, מעניק ללקוחותיו את הספר המנחם שלו הם זקוקים. רק את השריון שלו עצמו פרדו אינו מצליח להבקיע. ליבו נתון כבר עשרים שנה לאהובתו היחידה שנטשה אותו בפתאומיות, ומאז הוא נעול. אפילו את מכתב הפרידה שהשאירה לו לא קרא.
קתרין עדיין לא במצב שהיא יכולה לקרוא ספר מנחם, אבל לוקחת ברצון את השולחן הישן שמסיה פרדו הציע לה. בתוך השולחן מגלה קתרין את מכתב הפרידה ששלחה אהובתו של פרדו, והיא מכריחה אותו לקרוא את המכתב. בלית ברירה ובידיים רועדות קורא פרדו את המכתב, ובהחלטה של רגע הוא מרים את העוגן של החנות הצפה, ומפליג לדרום צרפת בעקבות הרמזים שהשאירה לו אהובתו.
&nbsp
חנות הספרים הקטנה בפריז הוא מכתב אהבה לספרים ולכוחם לרפא את חיינו. ספר שאהבתם של קוראיו העלתה אותו לראש רשימת רבי־המכר למשך חודשים ארוכים בכל רחבי אירופה.
&nbsp
"רומן מקסים שמאמין בכוחם המרפא של הדמיון, הרומנטיקה
והקיץ של דרום צרפת."
קירקוס.
&nbsp
&nbsp

 

הזרה 111

New member
'חנות קטנה ומטריפה' - 'Little Shop of Horrors'

"סרט מוזיקלי משנת 1986, בבימויו של פרנק אוז ובכיכובם של ריק מורניס וסטיב מרטין.
הסרט מבוסס על מחזמר מצליח שעלה בברודוויי בשנת 1982, אשר בעצמו מבוסס על סרט קולנוע ישן ודל תקציב משנת 1960 שבוים על ידי רוג'ר קורמן, באותו השם . בסרט המקורי השתתף ג'ק ניקולסון באחד מתפקידיו הקולנועיים הראשונים.
&nbsp
עלילת הסרט

הסיפור מתרחש בשכונת עוני אמריקאית טיפוסית של שנות ה-50 של המאה ה-20. סימור קרלבורן (ריק מוראניס) הוא יתום צעיר ומגושם שחי ועובד בחנות פרחים בבעלותו של מר מושניק (וינסנט גרדניה) הרגזן. החנות נמצאת במצב כלכלי קשה ועומדת להיסגר כאשר סימור עומד להיות הראשון שיפוטר. אודרי (אלן גריני), עובדת נוספת בחנות הפרחים, דוחקת בו להביא לתצוגת החנות צמח חדש ומסתורי (שבהמשך מתברר שהגיע מהחלל החיצון על גבי קרני השמש) שהוא קנה ממוכר חנות צמחים מוזרה. סימור, שבסתר מאוהב באודרי, קורא לצמח המסתורי בשם "אודרי 2". מר מושניק מקצה לסימור שבוע ניסיון לראות אם הצמח החדש ישפר את העסק הקורס שלו.
לרוע מזלו של סימור, אודרי 2 מסרב לגדול. יום אחד בזמן שסימור מבטא את התסכול שלו מול הצמח הנובל, הוא נדקר בטעות באצבעו מקוץ ומתחיל לדמם. לאחר שאודרי 2 מגיב, סימור מגלה שיש לצמח תיאבון לדם אנושי. בריאות הצמח וגידולו משתפרים באופן דרמטי בדיאטת הדם החדשה שלו, כאשר סימור מאכיל את הצמח בסתר בכל יום.
בעקבות ההצלחה שהצמח 'אודרי 2' מביא לחנות, סימור מתחיל לקבל הערכה ממר מושניק ומאודרי. לרוע מזלו, למרות רגשותיו כלפי אודרי, הוא עדיין מרגיש מרוחק ממנה כי היא יוצאת עם אורין סקריואלו (סטיב מרטין), רופא שיניים סדיסטי אשר אחראי לחבורות ולתחבושות עימן אודרי מגיעה לעבודה לעתים קרובות.
הצמח גדל בצורה ניכרת אך מתחיל להראות סימני חולשה ותזונה לקויה. לילה אחד, כאשר סימור נשאר לבד בחנות, אודרי 2 פונה לסימור בדרישה שיאכיל אותו. סימור נדהם מכך שהצמח מסוגל לדבר, אבל מתפכח כאשר אודרי 2 אומר לסימור שהדם מאצבעותיו לא מספק את תאבונו והוא דורש שסימור יביא לו מנות גדולות יותר של בשר ודם אנושיים. סימור אשר מסרב בתחילה לשתף פעולה, משתכנע לאחר שאודרי 2 משכנע אותו שהוא אחראי לפופולריות וההון שהחנות צברה, ושאם סימור יביא לו יותר אוכל, החנות תמשיך לשגשג. בהתחלה סימור מתייחס להצעה בהססנות. בשל כך נוקט אודרי 2 בשיטה אחרת ומשכנע את סימור להאכיל אותו בבשרו של סקריואלו, חברה הסדיסט של אודרי.
סימור קובע פגישה אצל דוקטור סקריואלו ומחמש עצמו באקדח. בהמשך מוצא עצמו סימור בכיסאו של רופא השיניים הסדיסט. בעקבות אכזבתו של הדוקטור מהפציינט המזוכיסט שקדם בתור לסימור, ארתור דנטון (ביל מוריי), אורין מחבר לעצמו מסכת גז אשר משחררת גז צחוק שתאפשר לו 'ליהנות' יותר מהעינוי. אף על פי כן, המסכה עובדת כנגדו כאשר היא מתקלקלת והורגת אותו ממנת יתר של גז צחוק.
סימור ממשיך בתוכנית ומבתר את גופתו של אורין בגרזן על מנת להאכיל את אודרי 2 אך לרוע מזלו, מר מושניק רואה את סימור בזמן שהוא מבתר את גופתו של אורין, ומניח מיד שסימור הוא הרוצח שלו. מושניק מחליט לא להתעמת עמו מידית, ובכך נותן לסימור ולאודרי מספיק זמן לחשוף את רגשותיהם זה לזו. בליל המחרת, מושניק מתעמת עם סימור ומאשים אותו ברצח. אף על פי כן, במקום לפנות הישר למשטרה, מושניק מציע לו את שתיקתו ומימון עזיבתו תמורת הבעלות הבלעדית על הצמח, אך למרות הסכמתו של סימור, ההצעה נופלת כאשר מושניק נטרף על ידי אודרי 2 בגלל הסקרנות שלו (וגם מפני שסימור בוחר שלא להזהירו שכן יכל בקלות למנוע מעשה זה).
ההצעות ממשיכות להגיע, כולל הצעה לייצר כמות גדולה של צמחי אודרי 2 ולמכור אותם לכל ארצות הברית. ההון של סימור ממשיך לגדול אפילו אחרי ההעלמויות של דוקטור סקריואלו ומר מושניק, אבל סימור מחליט לבסוף שהאמצעי לא מצדיק את המטרה ושעליו לחסל את אודרי 2 לפני שאנשים נוספים ימותו. סימור אשר בטוח בעצמו כעת כי אודרי לא תעזוב אותו אפילו אם הוא יהיה מרושש בלי הצמח, מקור הצלחתו, מתעמת עם אודרי 2, אשר זועם על כוונותיו. אחרי שסימור שורד התנפלות של הצמח עליו, פעולה אשר הורסת את החנות, מצליח סימור לחסל את הצמח על ידי חישמולו בעזרת כבל חשמל חשוף.
אודרי המומה מעוצמת הפיצוץ אך שמחה לראות שסימור יוצא בריא ושלם מתוך ההריסות. סימור ואודרי מתחתנים ועוברים לגור בבית חלומותיהם, אשר נשתלו בו צמחים מהחנות. בשוט האחרון של הסרט, ניתן לראות שיש גרסה קטנה של אודרי 2 בגינה של סימור ואודרי." (ויקיפדיה)
&nbsp
Little Shop of Horrors (1986) - Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=jFENSU8CmZk
&nbsp
&nbsp
 

הזרה 111

New member
בחנותו של מר לובלין/ ש"י עגנון

"בחנותו של מר לובלין הוא רומן פרי עטו של שמואל יוסף עגנון המספר את סיפורו בגוף ראשון במהלך שהותו בגרמניה בתקופת מלחמת העולם הראשונה. במהלך הרומן מתאר עגנון את שהותו אצל אחיו אנשל בלייפציג ואת קורותיו שם על מגוון האנשים אותם הוא פוגש.
גיבור הסיפור, מר ארנו (אהרן) לובלין, היגר מגליציה (מכורתו של עגנון) ללייפציג ופתח בה חנות לכלי בית." (ויקיפדיה).
&nbsp
1. המפתח להבנת "בחנותו של מר לובלין" מאת עגנון-חיים באר ל'הארץ': http://www.haaretz.co.il/.premium-1.3037102
&nbsp
2. היכן הייתה חנותו של מר לובלין?-'עונג שבת': http://onegshabbat.blogspot.co.il/2014/07/blog-post_11.html
&nbsp
&nbsp
 
למעלה