הספרן האינדונזי שמתנייד בסירה כדי להביא ספרים לאנשי האיים

יעלקר

Well-known member
מנהל
הספרן האינדונזי שמתנייד בסירה כדי להביא ספרים לאנשי האיים

הספרן האינדונזי שמתנייד בסירה כדי להביא ספרים לאנשי האיים

רשת בי.בי.סי פרסמה השבוע כתבה על הספרן האינדונזי מוחמד רידוואן אלימודין, שחי במחוז סלוזי בראט ומשמש כ"ספרן ימי". בשנת 2015 החליט אלימודין, קולנוען דוקומנטרי חובב ועיתונאי מקומי, לשנות את חייו; הוא החל לבנות סירת מפרש במטרה לספק באמצעותה ספרים לילדי הכפרים והאיים באיזור וכך לקדם קריאה ולפתח אוריינות.

כשסיים לבנות את סירתו, שלח אלימודין אי-מייל לבוס שלו בו הודיע על התפטרותו, ומאותו רגע החל להקדיש את חייו להפצת ספרים בדרך הים. הוא מילא את הסירה בספרים שהתקבלו מתרומות (בסירה נכנסים עד כ-4,000 ספרים) והחל לחלק אותם בין תושבי המקום.

על פי כתבת הבי.בי.סי תיאודורה שטוכליף, האיזורים שבהם פועל אלימודין זקוקים נואשות לאדם כמוהו: 10 אחוז מתושביה הבוגרים סלוזי בראט לא יודעים לקרוא, והספר היחידי שזמין בעבור רוב האוכלוסיה המקומית הוא עותק יחיד ומשומש של הקוראן, שעובר מיד ליד.

"אין לנו ציפיות גבוהות", אמר אלימודין בהתייחסו למידת ההצלחה של הפרוייקט אליו חברו אנשים נוספים המסייעים לו, "אנחנו רק רוצים שהם ישתמשו בספרים – זה הכל".

http://e.walla.co.il/item/3009280

https://korebasfarim.com/2016/11/03/לינקים-ספרותיים-לסוף-השבוע-4112016/

כדאי לפתוח את הקישור ולראות את הסירה
 
יעל

על דרכים רבות לעידוד הקריאה כבר שמענו והעלינו
ספריה ניידת , סוס עם עגלה , אוטו גלידה שהופך לספריה , תאי טלפון עם מדפי ספרים, ספרים שמשאירים על ספסלים,כלבים הנכנסים לספריה להקשיב עם הקורא הצעיר,חתולים המנמנים על מדפים ,אבל ספן -ספרן על כך עוד לא שמעתי.
מה אומר שולחת את הערכתי הרבה לאותו אדם על הרעיון,על העשיה הברוכה ,ועל החשיבות הרבה שהאיש נותן לעידוד הקריאה. כן ירבו כמוהו.
הסרט, לכול אוהבי הקריאה מרגש, וממשיכה להמליץ למי שעדין לא פתח את הקישורים . ולך יעל תודה .
 

יעלקר

Well-known member
מנהל


 
למעלה