ואנחנו חשבנו שרק באגדות ובסיפורים........

יעלקר

Well-known member
מנהל
ואנחנו חשבנו שרק באגדות ובסיפורים........

חוקרים טוענים שחדי קרן היו קיימים והסתובבו עם בני האדם
היינו בטוחים שחדי קרן, היצורים האצילים והקסומים קיימים רק באגדות, אבל מחקר חדש משנה הכול. לפיו, חד קרן התהלך על כדור הארץ לצד האדם, אולם כנראה שלא היה אלגנטי כל כך כמו החיה הקסומה שכולנו מכירים

כמו באגדות אבל לא בדיוק: חוקרים סוברים כי יתכן שיצור מוזר בשם "חד הקרן הסיבירי" התהלך על כדור הארץ לצד בני האדם הקדמונים. עד כה העריכו המומחים כי ה"קרנף המיופייף" נכחד לפני למעלה מ-350,000 שנים. אולם כעת החוקרים טוענים כי הוא התהלך בין בני האדם בתקופה שהם החלו לצייר במערות ולביית כלבי פרא.

קבוצהת חוקרים מאוניברסיטת טומסק, רוסיה, חפרה ומצאה גולגולת של חיה הנקראת אלסמוטריום סיבירי ונעזרה בתארוך פחמן על מנת לפענח את גילה. הם מצאו שהשרידים הם בני 29,000 שנים, דבר שהעלה את האפשרות שאבותינו נתקלו בחיה המשונה. אנדרי שפנקסי, חבר בקבוצה שמצאה את חד הקרן מסיביר, אמר שאת צעדיו האחרונים כנראה עשה בערבות רוסיה הקרה.

http://news.walla.co.il/item/2947899

 

יעלקר

Well-known member
מנהל
באותו נושא:לא רק באגדות: "חדי קרן" קיימים במציאות, אך נמצאים

בסכנת הכחדה.סאולה, אחד היונקים הנדירים בעולם, נקרא גם "חד הקרן של אסיה". למרבה הצער, הוא נמצא בסכנת הכחדה חמורה ובטבע תועדו רק סאולים בודדים
&nbsp
הכירו את הסאולה, יונק יחיד במינו ונדיר במיוחד שנקרא גם שור וו קואנג. הסאולה הוא מין בקר שוכן יערות המצוי רק בוייטנאם ולאוס. למרות שקרנו אינה כסופה והוא אינו מתקיים ממי טל בלבד, הסאולה נחשב לחד קרן של ימינו ואף נקרא "חד הקרן של אסיה". למרבה הצער, היונק היפה הזה נמצא בסכנת הכחדה חמורה והוא צפוי להעלם מהעולם בשנים הקרובות.
סאולה יש לו אופי רגוע ולבבי והוא עדין מאוד, ממש כפי שחדי קרן תוארו באירופה של ימי הביניים וויליאם דבייס, שכתב את הספר "חד הקרן האחרון: חיפוש אחר אחד היצורים הנדירים ביותר בעולם", ביקר בלאוס כדי לנסות למצוא את הסאולה, שהתגלתה לראשונה על ידי חוקרים רק בשנת 1992. "יש לו שתי קרניים ארוכות ואלגנטיות וכשהוא עומד בפרופיל, הן מתמזגות ונראות כמו קרן אחת", כתב דבייס ב"האפינגטון פוסט".
&nbsp
"הסאולה נדיר מאוד, ורק אחדות בודדות ממנו נראו בטבע. אנחנו לא יכולים לדעת כמה כאלה קיימים בעולם וזה מה שהופך אותו למסתורי כמו חד קרן. יש לו אופי רגוע ולבבי והוא עדין מאוד, ממש כפי שחדי קרן תוארו באירופה של ימי הביניים", כתב דבייס.
&nbsp
הפעם האחרונה בה סאולה תועדה הייתה בשנת 2013, אז סיפר הסופר לנשיונל ג'אוגרפיק שמדובר בתעלומה של ממש. "אולי המסע צריך להתחיל בתקופה בה בני ישראל יצאו ממצרים. מצאנו יצור עם יופי פנימי עמוק, הגילוי הזה שינה את חיי. זה שילוב של אופטימיות ופטליזם, ולא ידעתי ששני הדברים יכולים להתקיים זה לצד זה". האם בעתיד החוקר הנמרץ ימצא הוכחות לקיומן של פיות? נמשיך לעקוב.
&nbsp
http://news.walla.co.il/item/2844497
&nbsp

 

יעלקר

Well-known member
מנהל
שלושה אגסים וחד קרן / נורית זרחי / מאייר תמרה ריקמן

&nbsp
הוצאה לאור/גרף
&nbsp
באמצעות ציוריה הנפלאים של תמרה ריקמן ("מיץ פטל") מספרת נורית זרחי על אביתר, ילד בעל דמיון מפותח שאל עולמו חודרים שלושה אגסים שמשבשים את סדרי החיים בעולם המציאות. בסיפור משעשע וססגוני בוחנת זרחי את תפיסות המציאות והחלום בעולמם של ילדים.
https://gilibarhillel.wordpress.com/2008/04/17/שלושה-אגסים-וחד-קרן/

 

יעלקר

Well-known member
מנהל
מרגש מאוד: חד קרן מפורצלן - סיפור ליום השואה

&nbsp
חייבים לקרוא את הכתוב ואחר-כך לרדת למטה כדי לראות את הסרטון הקצר. מאוד מאוד מרגש.
&nbsp
סרטון מרגש ומקסים המספר על חבורת נערים מתנועת הנוער ההיטלראי בגרמניה בעת מלחע"ה ה-2 . הנערים "פולשים" לבית שננטש ע"י משפחה יהודית כדי לבזוז ו"להחרים" לטובתם כמה פריטים. יחידת חיילי גסטאפו שבאה כנראה לעשות בדיוק את אותו דבר או אולי "לבדוק" את הבית, נתקלת בחלק מהנערים שנסים על נפשם, פרט לאחד, שבחיפושיו אחרי "אוצרות" מגלה מחבוא, ובו ילדה יהודיה רועדת ומפוחדת. משהו קורה לאותו נער ובמקום להסגיר את הילדה לגסטאפו, הוא מאיץ בה שתברח על נפשה. הוא עצמו מגיח מתוך הארון המכסה את המחבוא היישר אל מול חיילי הגסטאפו כשבידו יוניקורן (חד-קרן) מפורצלן שקיבל מהילדה שזה עתה פגש.
&nbsp
קצין ה-אס.אס. לוקח מידיו את הפריט שהנער מציג כאילו גנבו, ומרסק אותו ברגל גסה.לאחר שזכה גם לסטירת לחי מצלצלת מהקצין (על הגניבה), הוא נשאר במקום וממתין. לאחר שהחיילים עוזבים, הוא אוסף את שברי היוניקורן ולוקח אותם עמו.
&nbsp
הרבה שנים לאחר המלחמה, ה"נער" בשנות ה-60 לחייו מצליח לעלות על עקבותיה של אותה ילדה יהודיה, משיג את כתובתה, ומגיע אליה שברשותו היוניקורן (המתוקן) שקיבל ממנה. הסרט המקורי ארך כ-11-12 דקות ונעשה בדייקנות ובאיפוק ועל פניו, השתדל שלא לגלוש לאמוציות מיותרות.
&nbsp
יוצרי הסרט רצו מאד להגישו לפסטיבל לסרטים קצרים.
&nbsp
חוקי הפסטיבל הגבילו את אורך הסרט ל-3 דקות. צפו בסרטון הקצר הזה ותתפעלו כמוני מהחיתוך הברוטאלי ומהעריכה הגאונית שהשאירה אותו במסגרת 3 דקות בלבד.האם המח שלנו כ"כ משוכלל שיודע להשלים את החסר? http://www.porcelainunicorn.com
&nbsp
http://reut-forum.com/index.php?PHPSESSID=6pquknh6dsuhtsifftkktrevn4&topic=5703.msg17239#msg17239
 
למעלה