"ללכת בדרכך "

"ללכת בדרכך "

כתבה :ג'וג'ו מויס.בהוצאת "ידיעות ספרים -ספרי חמד "/2016
יצא לראשונה ב- 2014 .
למי שמתלבט/ת בצפיה בסרט "ללכת בדרכך",אני ממליצה לקרוא את הספר,בהמשך אנסה לנמק .
הספר פורש יריעה על מערכת יחסים שנרקמת בין מטופל, בחור צעיר מרותק לכסא גלגלים עקב תאונה, לבין המטפלת שלו ,בחורה צעירה המחליטה להיות מועסקת בטיפולו לזמן נקוב .
בד בבד לומדים להכיר את סיפור חייהם של הגבר הצעיר קודם לפציעתו ,על חייו , עבודתו,בילוייו,אהבותיו,התמודדות עם הפציעה והחלטתו הסופית להתאבד .
ולגבי לואיזה הבחורה הצעירה,עוקב הקורא אחר אישיותה ההתמודדת הלוא קלה שלה במערך המשפחתי,בעיות כלכלה לא פשוטות שחוותה ,ועם השלמה על חוסר חיוניותה להתקדם עקב חוויה שלילית שחוותה והלמה בנפשה .
מרגע שהשניים נפגשו חל תהליך ארוך,מיגע פיסית ונפשית שידע מורדות רבים,אך גם עליות,עד לקבלה ההדדית. מרגע שהופיעו ניצני הקבלה מצד וויל הכאוב אותו וויל הציני המסוגר,העצוב ,חל עליה נוספת במערך היחסים בינייהם.
לואיזה מתאהבת בבחור הנכה.ומרגע ששמעה על רצונו להתאבד,היא מחליטה להוציא אותו מהבית לבילויים,עם כול הקושי הכרוך בהוצאת נכה קשה .
הלוגיסטיקה לא שברה את רוחה,גם לא האכזבות שהצטברו,היא האמינה שאפשר יהיה להתגבר על כול בעיה רפואית שתעורר. מה ששבר את ליבה היה סוף הפסוק .
הספר טוב בדרך הכתיבה המעניינת,ובעלילה שנוגעת ללב ,בסיפור הקרוב כול כך למציאות בדרך זו או אחרת, בהרהורים המטרידים שבאים ועולים,כך נראה לי אצל כול קורא,על אותה החלטה גורלית שאין ממנה דרך חזור,ועל האומץ בכלל להחליט,להתאבד .
גם דמות המטפלת האישה הצעירה ראויה להערכה .כאדם העולה בסולם גבוה שלב אחר שלב במאמץ,ביזע,אך יחד עם זאת בנחישות ובאומץ,ולא מצליח במשימתו ,כך לואיזה,התסיכול היה גדול, היא כביכול לא הצליחה במשימה באתגר אך לואיזה שעברה מסע הפנימי,גילתה בעצמה כול כך הרבה כוחות ויכולות ..
"ללכת בדרכך " ממליצה מאוד .

 

יעלקר

Well-known member
מנהל
הספר נפלא . לרוץ לראות את הסרט מי שעדייו לא ראתה....

 
למעלה