הקראת סיפורים לכלבים שעברו התעללות עוזרת להם להתגבר על

יעלקר

Well-known member
מנהל
הקראת סיפורים לכלבים שעברו התעללות עוזרת להם להתגבר על

הטראומה
הניו יורק טיימס פרסם השבוע כתבה על ארגון American Society for the Prevention of Cruelty to Animals, שמציל מדי שנה מאות כלבים שעברו התעללות בידי בעליהם ומנסה למצוא להם בתים חדשים. אולם רבים מהכלבים שמגיעים אל הארגון סובלים מטראומה קשה מדי ולא מסוגלים להתקרב לבני אדם; על מנת לטפל בטראומה של הכלבים הללו ובפחד שלהם מבני אדם, החליטו בארגון לטפל בהם בשיטה מיוחדת: בכל שבוע מגיעים מתנדבים ובמשך 20 דקות מקריאים לכלבים סיפור כלשהו לפי בחירתם. הכלבים נמצאים בתא זכוכית ויכולים לשמוע ולהריח את האדם המקריא, אך לא נדרשים לבוא איתו במגע.

ויקטוריה וולס, אחת ממנהלות הארגון, הגתה את הרעיון לאחר שבמשך שנים היא השתמשה בנגינת גיטרה (בעיקר שירים של הביטלס לדבריה) כדי לרפא את הכלבים. "לא כולם יודעים לנגן בגיטרה, ורציתי למצוא פעילות מרפאה שכל המתנדבים שלנו יוכלו לבצע אותה", אמרה וולס. כך נולד רעיון קריאת הספרים באוזני הכלבים.

ע"פ הניו יורק טיימס, קשה לבחון את ההשפעה המדויקת של ההקראה על הכלבים, כיוון שהם עוברים במקביל גם טיפול התנהגותי; אבל וולס טוענת כי להקראה יש השפעה משמעותית וניכרת. "אפשר להרגיש את ההתקדמות של הכלבים בכל סשן של הקראה", הסבירה וולס, "בתחילת הסשן הכלב לרוב ישב מפוחד בקצה התא, וככל שעובר הזמן הוא עובר קדימה, נשכב ונרגע. חלקם אפילו יכשכש בזנב".

כמובן שתוכן הטקסט המוקרא לא משפיע על הכלבים, כל עוד מקריאים אותו בקול רגוע ונעים. "הקראתי להם שלושה ספרי ג'יימס בונד של איאן פלמיניג", אמרה דבורה לנקמן, אחת המתנדבות בארגון, "הם לא התלוננו".
http://e.walla.co.il/item/2972195
דרך https://korebasfarim.com/2016/06/23/לינקים-ספרותיים-לסוף-השבוע-24062016/
 
למעלה