יומני הסודי ביותר

יומני הסודי ביותר

על ממש נחמדים הם ממש מעצבנים
מאת :ג'יימי קלי
מאנגלית מיכל אסייג .
בהוצאת מטר /2016
"יומני הסודי ביותר" הוא ספר למתבגרים .
הם בודאי יבינו ויהנו מהספר.
היומן הסודי שיך לנערה מתבגרת בשם ג'יימי קלי והיומן סופג
את כול התחושות והרגשות האימצויינלים,המחשבות הרציונוליות ההרהורים וההזיות בעת:מפגשי חברה,התקלויות בחצר בית הספר- בחוץ ,בחדר האוכל ובכיתות בפנים,בשעת דיונים,בעת הכנת מטלות ומשימות שעורי הבית, וכמובן בתקופה האינטנסיבית הסוערת והיצירתית- ההכנות לקראת מסיבת הריקודים הגדולה .
האינטראקציה הא בדרך כלל עם דמויות מבית ספרה,לחלק מהן יש לנערה כלפיהן רגש חיובי יותר,קרוב יותר,או רצון גדול להיות בקרבתן.על אחרים מעבירה הנערה ביקורת ביחס לתחושותיה או מחשבותיה איך היה צריך להיות .
כך לגבי אליזבת והבן פינסטי,אנג'לינה ויולנדה, סבסטיאן שהסתבר במועד מאוחר יותר שהוא בנה של ברנטפורד, האחראית על חדר האוכל והנתונה ללעג, והבן הדסון.
כסיכום דרך היומן נוכל ללמוד על רצונות של הנערה,על העדפיותיה, מה נכון וצריך לעשות מנקודת מבטתה והבנתה,איך להתנהג בחברה ומה נכון לומר,ובעיקר מורידה מסכות על נימוסים ונחמדות,ולעיתים אף בצורה בוטה,וזאת למרות שהיא מנסה מאד להיות נחמדת ועדינה.
הנחמדות והעדינות ענין משתלם הוא מהרהרת לעצמה ובעצמה.כדאי להכיר את הספר וביחד עם גיימי את החבורה ואופיה הנעה בסביבתה,ולשים לב במיוחד מדוע חשוב כול כך להקפיד על נימוסים והליכות .

 
למעלה