נפטר הסופר ניצול השואה מרטין גריי.

חרצית10

New member
נפטר הסופר ניצול השואה מרטין גריי.

הוא זכור במיוחד בזכות ספרו''בשם כל בני ביתי''.בספר סיפר את ספור חייו. הוא נלחם במרד גטו ורשה ומשם ברח ליערות ונלחם כפרטיזן.
מתוך ישראל היום.
 

אשלינג3

New member


 

הזרה 111

New member
מרטין גריי


מרטין גריי (27 באפריל 1922 - 25 באפריל 2016) ספרו 'בשם כל בני ביתי', עוסק בכמיהתו לדבוק בחיים על אף הטרגדיות שליוו את חייו.
&nbsp
"גריי נולד בוורשה בפולין תחת השם מיצ'יסלב גרייבסקי (Mieczysław Grajewski). את ילדותו העביר בבית פולני בורגני. לאחר פלישת הנאצים לפולין הועבר גרייבסקי יחד עם מרבית הקהילה היהודית לגטו ורשה.
כדי להתמודד עם הרעב בגטו למד גרייבסקי את הדרכים פנימה והחוצה מהגטו ועוסק בהברחות מזון מהשכונות הפולניות לתוך הגטו. בספטמבר 1942, במהלך גירוש ההמונים מגטו ורשה, בחר גרייבסקי מיוזמתו להצטרף לאחיו הקטנים ולאמו שנלכדו במצוד אחר יהודים, ונשלח עימם למחנה ההשמדה טרבלינקה. בטרבלינקה הוא נחשף לזוועות ההשמדה כאשר הועסק בקבירת גוויות הנרצחים בגז בבורות הקבורה ההמוניים. בסיועו של ידיד הצליח גרייבסקי להימלט מן המחנה בתוך קרון מלא בבגדי הנרצחים ולחזור לוורשה. שם הוא פגש את אביו והשתתף במרד בגטו ולאחר מכן הצליח להינצל ולברוח ליערות בהם לחם כפרטיזן נגד הנאצים. עם הכיבוש הסובייטי הוא הצטרף לצבא האדום.
&nbsp
אנדרטה של מרטין גריי בבריסל
לאחר סיום המלחמה היגר בשנת 1946 לארצות הברית ושינה את שמו למרטין גריי. ב-1960 היגר לצרפת שם חי עד מותו.
בצרפת הכיר את אשתו, עימה הביא לעולם ארבעה ילדים. בשנת 1970, נספו אשתו וכל ילדיו בשריפת יער בצרפת. בשנת 1976 נישא בשנית והביא לעולם 3 ילדים." (ויקיפדיה).
&nbsp
&nbsp

 
למעלה