מספרים בכותרי שירים וספרים. המספרים למעלה מעשר.

יעלקר

Well-known member
מנהל
דיזנגוף 99

דיזנגוף 99
יגאל בשן
מילים: דורי בן זאב
לחן: אריק רודיך
&nbsp
היי הקשיבו ברנשים
בית קפה ואנשים
איינשטיין כאן היה אומר
שהכל זה יחסים
היפות של יום שישי
מבלות בתוך ראשי
הן יפות שזה כואב
דיזנגוף אצלי בלב http://shironet.mako.co.il/artist?type=lyrics&lang=1&prfid=450&wrkid=6755
&nbsp
 

יעלקר

Well-known member
מנהל
מקץ עשרים שנה /או הנרי

הספר תורגם לעברית בשנת 1973 והוצא לאור בהוצאת עם עובד.
 

הזרה 111

New member
"39 המדרגות" של הסופר הבריטי ג'והן באקן

מ'הארץ': "תחילה היה הרומן "39 המדרגות" של הסופר הבריטי ג'והן באקן, ואחריו בא הסרט של אלפרד היצ'קוק על פי הספר. עם צאת הסרט לאקרנים ב-1935, טען באקן שהוא מוצלח יותר מהרומן.
&nbsp
סרטו של היצ'קוק היה הראשון מבין שלושה סרטים שעובדו על פי הרומן של באקן, אך אף אחד מהם אינו נאמן למקור הספרותי. ב-1959 ביים ראלף תומאס גרסה קולנועית שנייה ל"39 המדרגות", שהיתה מעין גרסה מחודשת, בצבע במקום בשחור-לבן, לסרטו של היצ'קוק; היא לא זכתה להצלחה. הגרסה השלישית לעיבוד הקולנועי, בבימוי דון שארפ, עלתה לאקרנים ב-1978 והיתה הנאמנה ביותר למקור מבין שלוש הגרסאות. גרסה קולנועית רביעית לרומן עתידה לצאת ב-2009.
&nbsp
בכל אחת מהגרסאות מופיעה התייחסות שונה ל-39 המדרגות. במקור הספרותי, אלו המדרגות המובילות מביתו של המרגל מרשת הריגול ועד לים; בסרטו של היצ'קוק זהו שמה של רשת הריגול, ובסרט המאוחר ביותר אלו המדרגות המובילות אל הביג-בן בלונדון.
&nbsp
עם זאת, בכל הגרסאות נשמרת העלילה המרכזית, שגיבורה הוא האזרח ריצ'רד האניי, השוהה בלונדון בשנות ה-30 ונקלע שלא מרצונו לפרשיית ריגול בינלאומית. אשה שנדקרה בביתו מביאה אותו להתחקות אחר עקבות המרגלים. בתוך כך נאלץ האניי להימלט מפני המרגלים ומפני המשטרה החושדת שהוא הרוצח. המרדף מתנהל בעיקר בסקוטלנד ומגיע עד לונדון."
מויקיפדיה:"ריצ'רד האניי צופה במופע של "מר זיכרון" בלונדון. לפתע נשמעות יריות, יש פאניקה והוא מוצא את עצמו פוגש אישה בשם אנאבלה סמית' שמשכנעת אותו לקחת אותה לדירתו. היא מספרת לו שהיא מרגלת אשר גילתה מזימה של אדם שמנסה לגנוב מסמכים סודיים של צבא בריטניה; לאדם זה חסר פרק באחת האצבעות. היא מזכירה משהו בשם "39 המדרגות" אבל לא מפרטת.
בלילה מתפרצת אנאבלה לחדרו של האניי כשסכין בגבה ומתה. האניי מבחין שצופים על הבית, מוצא בידה של אנאבלה מפה של סקוטלנד בה מסומנת עיר כלשהי. הוא מתחפש לחלבן וחומק מביתו. הוא עולה על רכבת ומגלה שהמשטרה מחפשת אחריו כי הוא חשוד ברצח של הסוכנת סמית'. כאשר השוטרים ברכבת מתקרבים אליו, הוא מנשק בחורה בשם פמלה שיושבת איתו בקרון כדי להסתתר. היא צועקת ומזעיקה את השוטרים וריצ'רד קופץ מהרכבת והולך ברגל לעיר שמסומנת במפה. הוא מעביר את הלילה אצל איכר ובסוף אשתו הצעירה נותנת לו את המעיל שלו והוא עוזב. הוא מגיע לעיר ומניח שהדייר החדש ביותר בה, פרופסור ג'ורדן, הוא איש הקשר שאליו הסוכנת ניסתה להגיע ולהזהירו, מגיע אליו ומספר לו את כל הסיפור. אבל אז הוא מגלה שלפרופסור חסר פרק באצבע, מבין את טעותו. הוא נורה על ידי ג'ורדן, אבל לא מת כי הספר במעיל של האיכר עוצר את הכדור. הוא הולך למשטרה אבל לא מאמינים לו כי מכירים היטב את ג'ורדן. הוא בורח ומנסה להתמזג בקהל אבל מעלים אותו להציג איזה מועמד בבחירות, הוא נושא נאום מבלי לדעת על מה הוא מדבר אבל פמלה בקהל והיא מסגירה אותו שוב. שוטרים לוקחים אותו ואותה אבל הוא מבין שהם חלק מהקנוניה כשלא לוקחים אותו לתחנת המשטרה.
הוא מצליח לברוח כאשר הוא אזוק אל פמלה. הם ישנים באכסניה והיא מצליחה להתנתק ממנו בלילה, יוצאת מהחדר ושומעת את "השוטרים" מדברים בטלפון ומבינה שהם מתחזים ושהאניי צדק. היא חוזרת לישון בחדר על הספה ובבוקר מספרת לו מה היא שמעה. הוא שולח אותה ללונדון להגיד הכל למשטרה אבל לא מאמינים לה כי אין שום מסמכים חסרים אבל עוקבים אחריה כדי שתוביל אותם אל האניי.
היא לוקחת אותם למופע של מר זיכרון. האניי מבין פתאום שהמרגלים משתמשים במר זיכרון כדי להעביר במוחו סודות מדינה. הוא שואל אותו "מה הם 39 המדרגות?" ומר זיכרון עונה "זהו ארגון מרגלים שגונבים סודות מדינה עבור ...", אבל אז ג'ורדן יורה בו ונלכד. לפני שמר זיכרון מת, הוא מספיק לומר שהסוד שרצו לגנוב הוא תוכנית של מנוע מטוסים שקט."
 

חרצית10

New member
באלפי חלילים/נורית זרחי.

הגשם איננו מודיע,
מתי הוא יפתיע.
אך שני העצים הרזים בחצר
וגם שני הדרורים על הגג
וכיתת הקוצים בפינה
ושבלול הגינה,
מריעים לקראתו כעדת הוללים,
באלפי חלילים,
עד כי איש לא שומע
את בכי היתוש וקינת הנמלים.
 
למעלה