ספרים שבכותר :זה, זאת. זהו, אלה, אלו.

הזרה 111

New member
יוסל'ה איך זה קרה - פוצ'ו

"
"הרומאן מתאר בתנופה רחבה קטע –חיים אותנטי שמציאות ודמיון-יוצר משמשים בו בהרמוניה.חיי קיבוץ ספר צעיר שחבריו מתלבטים בבעיות ביטחון ,חברה ,גיבוש ומילוי חייהם בתוכן מספק . ההומור הציבורי מוסיף גוון של שובבות ,שיקסום לקוראים הצעירים ,גלריית הדמויות מוצגת בבהירות מפתיעה ומסייעת לקורא להכיר את דמות על ייחודה וחולשותיה. היצירה מצטיינית בערכים אנושיים ולאומיים ויש בה אהבת מולדת פשוטה וטיבעית. הספר יעניק לקוראיו הנאה רבה שמהולה בחומר למחשבה.
( נימוקי של צוות השופטים ,אוריאל אופק' א"ב יפה ומ.גיורה שזיכו את כתב היד של "יוסלה איך זה קרה " בפרס אקו"ם לשנת תשל"ב )
&nbsp
הספר השלישי בטרילוגיית "חבורה שכזאת " יוסלה-איך-זה-קרה :רומן בתולים ( 1973 הוצאת מסדה ) שהוסרט גם הוא וזכה לפרס גם הוא פרס אקו"ם . ומתאר הווי של קיבוץ צעיר והורמונלי בשם תל מוץ בשנות החמישים שאליו מגיעים גיבורי "חבורה שכזאת " לאחר סיום מלחמת השחרור . הספר עוסק בין השאר בצעירה עירונית בלונדינית המגיעה לקיבוץ של האקס פלמחניקים וגואלת את כל גברברי הקיבוץ מבתוליהם. עוד סיפור עוסק בחיזוריו העקשניים של יוסל'ה אחרי צעירה שמסרבת לחיזוריו התכופים ומסרבת להיהפך לבת זוגו אבל הוא מסרב לאמר נואש.
פוצ'ו : הספר מבוסס על חוויותי האמיתיות בקיבוץ ששהיתי בו "נתיב הל"ה בשנות החמישים ,.קצת אחרי שעלינו על הקרקע .יום אחד היגיעה בחורה שחקנית נחמדה כזאת. ותוך חודש היא שכבה עם חצי מהמשק .אני אומר חצי מהמשק כי החצי השני היו בנות. איך שהיא היגיעה אלינו החבר'ה הריחו שזאת מישהי שאפשר לשכב איתה .אמנם היו לנו חברות הבנות הפלמחניקיות שהיו איתנו אבל הן לא הבינו אותנו כמו שהיא הבינה.ואז אחרי חצי שנה ,מישהו הלשין וכינסו כינוס דחוף בועדת החברה של הקיבוץ ,והחליטו שלאחת כזאת אין מקום אצלנו בקיבוץ כי היא מקלקלת את הבנים הטהורים.
אם זה היה תלוי בי לא רק שלא הייתי מגרש אותה אלא הייתי נותן לה להדליק משואה ביום העצמאות כי אנחנו חזרנו בתולים ממלחמת העצמאות. בחורים צעירים שלא ידעו איך לגעת בבת. באותם ימים לא היה מקובל לשכב סתם כך עם בת אלא אם הייתה חברה שלך ורצית להתחתן עימה .נכון גרנו ביחד בנים ובנות בחדר אבל היו כללים ברורים מאוד.מה שהיה חשוב היה טוהר הנשק וטוהר המידות .לפעמים בשמירות היינו מחכים עד שהבחורה שלידינו תירדם קצת כדשי לשלוח אליה ידיים אבל לא יותר מזה.
לא מזמן דיברתי עם חיים חפר ואמרתי לו שמכל השירים שלו אני אוהב שורה בשירו "דודו " "ועת הקיפוהו בנות עד צוואר ,צחק הוא עד לב השמיים " איזה יופי איזה תיאור ציורי ואז חלף על פניו של חיים ענן של יגון והוא אמר על דודו שהיה חברו הטוב "ואתה יודע מה באמת הכי מצער שדודו מת בתול ".
והנה היגיעה אחת ,הגאולה והשמועה עברה מפה לאוזן .האישה הזאת היא הסיפור המרכזי של הספר והסרט וזה יוצא מצחיק עם כי במאמת זה היה גם די עצוב."(המולטי יקום של אלי אשד) "יוסלה איך זה קרה " הוסרט גם הוא ב-1989 בבימויו של טל רון על דפי תסריט של פוצ'ו . בכיכובו של דב נבון.
תמונה: https://i1.wp.com/www.booksefer.co.il/files/catalog/media/11994603908938.JPG
&nbsp
טריילר לסרט-יוסל'ה איך זה קרה:http://movies.walla.co.il/?w=/4515/1298067
&nbsp
לגעת ברוח עם פוצ'ו:https://www.youtube.com/watch?v=tMPP6AZEycI
&nbsp
&nbsp
 

הזרה 111

New member
"הספר הזה אכל לי את הכלב!" - ריצ'רד ביירן

"יום אחד יוצאת בלה עם הכלב שלה לטיול על פני הדף, ופתאום קורה דבר מוזר – הכלב שלה נעלם!
האם תוכלו אתם, הקוראים, לעזור לבלה ולהחזיר את הכלב שלה יחד עם כל הדברים האחרים שנעלמו בין דפי הספר?"
&nbsp
קישור מ'הפנקס': http://ha-pinkas.co.il/ספר-טורף/
 

הזרה 111

New member
'רק שלא יגיד את המילה הזאת' / יעל נאמן ברק

"אבא תמיד כועס על נדב. בעצם גם אני כועסת עליו, כועסת נורא. למה הוא לא יכול להיות ילד רגיל?"
כך חושבת תמר, גיבורת הסיפור על אחיה נדב, שהוא ילד בעל צרכים מיוחדים, הלומד בכיתה מיוחדת, בבית ספר מיוחד.
הילדים בשכונה מציקים לנדב, קוראים לו בשמות ומנצלים את חולשתו כדי לפגוע בו ולהעליב אותו. תמר מתביישת. לא קל לה להתמודד עם אח כזה בבית, לא קל לה להתמודד גם עם בן השכנים המציק לו, המפיץ עליה ועל משפחתה דברים בכיתה, והיא חוששת שהילדים בכיתה ילעגו לה בגלל אחיה.
תמר הנבונה והרגישה חשה שגם לאבא לא קל רגשית עם נדב. היא יודעת שאבא איננו גאה בו וזה מרגיז אותה. ברגישותה היא חווה גם את עלבונה של אמה, כשהילדים בשכונה מציקים לנדב, ופוחדת מפני תגובותיה המוקצנות. תמר גם מזדהה עם אחיה הצעיר, שבגלל נדב איננו מביא אף פעם חברים הביתה.
תמר המחוננת לומדת בחוג לילדים מצטיינים הטכניון, שם היא פוגשת את מיכאל, ילד חכם וסקרן שמבין במדע ובכימיה. ביחד הם מחליטים לנסוע למכון ויצמן ברחובות ולנסות למצוא דרך ´לתקן´ את מוחו של נדב.
´רק שלא יגיד את המילה הזאת´ הוא סיפור מרגש ומטלטל המתאר תהליך התבגרות של ילדה הגדלה כאחות לילד עם צרכים מיוחדים, והחווה את הניכור והלעג בה מתייחסת הסביבה לילד כזה.
הספר מעניק לקורא הזדמנות להבין נקודת מבט, נעלמת בדרך כלל, של אחים במשפחות בהם גדלים ילדים בעלי צרכים מיוחדים.
יעל נאמן ברק, עורכת דין במקצועה, שגדלה בבית עם אח מיוחד, הייתה מורה לילדים בעלי צרכים מיוחדים, ופיתחה תוכניות לימודיות, מנהלת היום את קרן לאוטמן לחינוך, ומקווה שלאחר שתקראו את הספר הזה לעולם לא תגידו את המילה הזאת – מפגר.
את איורי הספר והעטיפה אייר אבי כץ, מאייר ותיק שאייר אין סוף ספרים לבני נוער ולקוראים צעירים, וגם בספר זה מצליח להעביר את קשת הרגשות שחווים הדמויות בסיפור."
&nbsp
כריכה: http://www.booknet.co.il/imgs/site/prod/31-5434b.jpg
 

הזרה 111

New member
האמריקאית הזאת / סוזי מורגנשטרן

"מתילד בת שתים עשרה וחצי, וכבר לא צריכה נערת או- פר, אבל מי שואל אותה? אמה חוששת מחוטפים ומאנסים ברובע פארק מונסו, פריז. וכך אחרי שהיו לה נערות או-פר מאוסטרליה ומניו- זילנד ומאירלנד ועוד הנה מגיעה אלסי מארצות הברית. "Sleep" היא מודיעה בבואה, נשכבת במיטה בבגדיה וישנה שלושה ימים תמימים. וכשהיא מתעוררת... איזה הלם! אלסי היא סופת הוריקן שחורה. המזוודה הגדולה שהביאה איתה גדולה ממנה פי שניים, והיא מסתכלת על כולם ישר בעיניים. היא עושה בדיוק מה שהיא רוצה, וכל הדיירים בבית בדירות הגדול לומדים ממנה, וגם מתילד, כמובן."
&nbsp
כריכה:http://www.booknet.co.il/imgs/site/prod/10-514609b.jpg
 

הזרה 111

New member
'אלה ספורי הרשלה' - שלמה אבס

פעם ישב הרשלה בבית המרחץ ביחד עם הפריץ הגדול והעשיר, בעל האחוזות שבאזור.
פנה הפריץ להרשלה ואמר לו: "הרשלה, כמה לדעתך, הייתי שווה לו הייתי סתם אדם ולא פריץ?"
אמר לו הרשלה: "שלושים שקל!"
"שלושים שקל?" הזדעק הפריץ, "הרי רק המגבת שאני עטוף בה עולה שלושים שקל!"
"הבאתי את המחיר שלה בחשבון..." ענה הרשלה.
&nbsp
זהו אחד ממבחר של ארבעים ספורים על הרשלה מאוסטרופול, גדול הלצים של יהודי מזרח אירופה, אשר יותר ממאתיים שנה מבדח ילדים ומבוגרים
כאחד.
לֵצִים יְהוּדִים מֵהַמַּעֲרָב וּמֵהַמִּזְרָח. סדרת ספרים נפלאה, מצחיקה עד בלי די ואהובה במיוחד על ילדים. קריאה תוך שעשוע."
&nbsp
&nbsp

 

הזרה 111

New member
יומנו של חנון עשה זאת בעצמך / גף קיני

"עכשיו‭ ‬גם‭ ‬אתם‭ ‬יכולים‭!‬
רוצים‭ ‬לכתוב‭ ‬יצירת‭ ‬מופת?‬ יומנו‭ ‬של‭ ‬חנון‭ ‬‮-‬‭ ‬עשה‭ ‬זאת‭ ‬בעצמך‭ ‬הוא‭ ‬כל‭ ‬מה‭ ‬שאתם‭ ‬צריכים.‭ ‬בספר‭ ‬הזה‭ ‬אתם‭ ‬הסופרים, המאיירים‭ ‬והדמויות‭ ‬הראשיות. ‬תמצאו‭ ‬בו‭ ‬דפי‭ ‬הפעלה‭ ‬מיוחדים‭, ‬חידונים‭ ‬מצחיקים‭, ‬רעיונות‭ ‬יצירתיים‭ ‬וגם‭ ‬מקום‭ ‬לכתוב‭ ‬סיפור‭ ‬מקורי‭ ‬משלכם‭.‬
רק‭ ‬אל‭ ‬תשכחו‭ ‬לשים‭ ‬את‭ ‬הספר‭ ‬הזה‭ ‬במקום‭ ‬בטוח‭, ‬כי‭ ‬כשתהיו‭ ‬עשירים‭ ‬ומפורסמים‭ ‬היומן‭ ‬הזה‭ ‬יהיה‭ ‬שווה‭ ‬הון‭.‬"
&nbsp
&nbsp

 

הזרה 111

New member
זאת עם הכתם השחור | עמליה רוזנבלום

"החיים‭ ‬של‭ ‬לילי, ‬נערה‭ ‬מחוננת‭ ‬מ‭"‬בית‭ ‬טוב", ‬מתהפכים‭ ‬בבת‭ ‬אחת‭ ‬כשההורים‭ ‬שלה‭ ‬מודיעים‭ ‬לה‭ ‬שהם‭ ‬נפרדים. ‬ברגע‭ ‬של‭ ‬בלבול‭ ‬ומצוקה, ‬לילי‭ ‬מאמצת‭ ‬כבשה‭ ‬ומתחילה‭ ‬להאמין‭ ‬שלכבשה‭ ‬יש‭ ‬כוחות‭ ‬על–טבעיים‭ ‬ושהיא‭ ‬תעזור‭ ‬לה‭ ‬להחזיר‭ ‬את‭ ‬ההורים‭ ‬לחיות‭ ‬יחד, ‬ועל‭ ‬הדרך‭ ‬גם‭ ‬תרשים‭ ‬את‭ ‬המורה‭ ‬שהיא‭ ‬מאוהבת‭ ‬בו‭ ‬בסתר. ‬כשהטיפול‭ ‬באורחת‭ ‬המסתורית‭ ‬מסתבך, ‬לילי‭ ‬נעזרת‭ ‬בזוהר,‬‭ ‬נער‭ ‬רחוב‭ ‬יפה‭ ‬ומתעתע‭ ‬עם‭ ‬סודות‭ ‬משלו‭ ‬וכישרון‭ ‬נדיר‭ ‬לקעקועים‭. ‬
לאט‭ ‬לאט‭ ‬לילי‭ ‬מתדרדרת‭ - ‬היא‭ ‬מסתבכת‭ ‬באינספור‭ ‬שקרים‭ ‬והסתרות‭. ‬האם‭ ‬מישהו‭ ‬יבחין‭ ‬במתרחש‭? ‬האם‭ ‬יש‭ ‬עוד‭ ‬דרך‭ ‬חזרה‭? ‬"
&nbsp
&nbsp

 

הזרה 111

New member
זהו סיפור יחיד ומיוחד / יעל פלר-טל

"זהו סיפור יחיד ומיוחד יעל פלר-טל הוצאת קוראים
זהו סיפור יחיד ומיוחד
זֶהוּ סִפּוּר יָחִיד וּמְיֻחָד
עַל הַיַּלְדָּה עָפְרִי וְעַל כֶּלֶב אֶחָד
חֲבֵרוּת אֲמִתִּית שֶׁנִּקְלְעָה לְמַשְׁבֵּר
בַּסִּפּוּר שֶׁלְּפָנֵינוּ בִּמְהֵרָה יִפָּתֵר
וּמִי יָבִיא לְפִתְרוֹן?
הַשּׁוֹטֵר, הַכַּבַּאי, הַנַּגָּר, הַטַּבָּחִית אוֹ הָרוֹפְאָה?"
&nbsp
&nbsp
&nbsp

 
"כזה חבר "

http://simania.co.il/bookdetails.php?item_id=38651
נירה הראל -כתבה
רינת הופר -איירה
בהוצאת הקיבוץ המאוחד ספרית הפועלים /'2002 .
הספר קיבל את פרס פניה ברגשטיין לשנת /2002

"מיקה עצובה .
למה את עצובה ,מיקוש? שואלת אימא
מיקה שותקת .
למה את עצובה ילדה שלי? שואל אבא .
מיקה שותקת עוד קצת ואומרת :
אני עצובה כי אין לי חברים . "
 
"כסף זה לא הכול "

[URL]http://mendele.co.il/?wpsc-product=kesefzelohakol[/URL]
כתב דורון שלפר
איורים :יוחנן לקיצביץ
בהוצאת צבעונים /2007
"אתם יכולים לתאר לעצמכם חיים בלי כסף ? "
איך משיגים כסף? מה אנו אמורים לעשות בו ?
כדאי לדעת איך להשתמש בכסף ......
דורון שלפר מרחיב את הדעת בכול הנושאים
האלה .ציטוט מתוך גב הספר
 
"יום מושלם לזה "

http://www.sifriyot.co.il/ItemInfo.aspx?Type=1&Barcode=717-200051
ג'אן פירנלי
בהוצאת אגם /2007
ספר של עונת החורף ובעיצומם של ימי השלגים
הנאה מרובה חוו הגירית,השועל,הסנאית,החולד,שאחרי הדוב הלבן
העולה להר בהנאה כה רבה עקבו, נכון! ואף הם עלו.
וכיצד ירדו .
שימו לב לתמונה, או אז תדעו .
"יום מושלם לזה!"
 
למעלה