נינה בורחת /2015
"נינה בורחת",נינה בספרות הילדים ,היא לא היחידה שבורחת,אבל הפעם נתרכז בה ,נשתדל לעקוב אחריה ולהבין אותה. .
מה היתה הסיבה שנינה לפתע ברחה מביתה:סיבות לא חסרות :קנאה,כעס והתרסה.
והקטנה מהבית יוצאת ולא נעצרת גם שקולות אמה הקוראת בשמה מהדהדות היטב,אחריה .
ברחוב עוברים אנשים לא מוכרים,זה לכאן וזאת לשם.נינה מתקרבת פותחת בשיחה:
לדוגמה עם הנערה בעלת התוכי.ולאחר שבררה את שם התוכי שואלת נינה את הנערה בהפתעה "את אוהבת אותי?".
השאלה חוזרת גם בהתקלות עם האיש הזר ומזוודותיו,"אתה אוהב אותי ?"וכך גם עם שתי הסבתות הנחמדות היושבות על הספסל "שלום אומרת נינה,"אתן אוהבות אותי?",.
השתיים אמנם,מקבלות ממנה הסבר לשאלתן על בריחתה,אך על מה היא מדברת ,או על מה היא מתלוננת,אינן מבינות ומסתכלות אחת על השניה...
השתים בחביבות מזמינות אותה לביתן ולא שוכחות בשוקולד לפנק.
נינה החלטית,נינה עד כה בטוחה בעצמה,עצמאית היא נפרדת מהן,יוצאת שוב לדרך ולחיפוש אחר האהבה ..
גם לנהג העוצר לפני הרמזור ופונה אליה בכעס מהול בדאגה,היא עונה "אני לא קטנה אני נינה".כביכול מכריזה הקטנה,אני יודעת מה לעשות,ואיך להסתדר.
כעבור זמן לא קצר תחושת החוזקה נעלמה,כשהיא מגיעה לפרשת דרכים מתלבטת ואינה "יודעת באיזו מהן לבחור",ולאן לצעוד.נינה נבוכה אך ..לא לזמן רב .
על חוויתה של נינה ,צעידתה ברחוב ופגישותיה המקריות ,על השאלה החוזרת "אתה אוהב אותי ?" עד החזרה הביתה .
מממליצה לקרוא ולהכיר,
בדרך ולהתידד עם דמויות נוספות:שושי,אמא,הנערה עם התוכי,האיש עם המזוודה,שתי הסבתות ובעיקר את מכס הדובי.
על בריחה,כעס,חרדת נטישה,קנאה, הצורך החשוב באהבה ובגילוייה,
,עצמאות מופרזת,דאגה,חיבוטי נפש,שמחת החזרה הביתה .
מה מותר,ומה אסור!
ובעיקר את המשפט "בטח.מי שנעזב תמיד זוכר את הדרך הביתה "
אפשר לדבר ללוא סוף .
בספר רבדים חשובים מהגלוי עד הסמוי .
ממליצה מאוד.
ציורים חמודים,מלווים את הכתוב,כמו שרק הילה חבקין המאיירת ,יודעת .
אני לא מתוקה,אני נינה,"אומרת נינה וממשיכה ללכת" .
"נינה בורחת",נינה בספרות הילדים ,היא לא היחידה שבורחת,אבל הפעם נתרכז בה ,נשתדל לעקוב אחריה ולהבין אותה. .
מה היתה הסיבה שנינה לפתע ברחה מביתה:סיבות לא חסרות :קנאה,כעס והתרסה.
והקטנה מהבית יוצאת ולא נעצרת גם שקולות אמה הקוראת בשמה מהדהדות היטב,אחריה .
ברחוב עוברים אנשים לא מוכרים,זה לכאן וזאת לשם.נינה מתקרבת פותחת בשיחה:
לדוגמה עם הנערה בעלת התוכי.ולאחר שבררה את שם התוכי שואלת נינה את הנערה בהפתעה "את אוהבת אותי?".
השאלה חוזרת גם בהתקלות עם האיש הזר ומזוודותיו,"אתה אוהב אותי ?"וכך גם עם שתי הסבתות הנחמדות היושבות על הספסל "שלום אומרת נינה,"אתן אוהבות אותי?",.
השתיים אמנם,מקבלות ממנה הסבר לשאלתן על בריחתה,אך על מה היא מדברת ,או על מה היא מתלוננת,אינן מבינות ומסתכלות אחת על השניה...
השתים בחביבות מזמינות אותה לביתן ולא שוכחות בשוקולד לפנק.
נינה החלטית,נינה עד כה בטוחה בעצמה,עצמאית היא נפרדת מהן,יוצאת שוב לדרך ולחיפוש אחר האהבה ..
גם לנהג העוצר לפני הרמזור ופונה אליה בכעס מהול בדאגה,היא עונה "אני לא קטנה אני נינה".כביכול מכריזה הקטנה,אני יודעת מה לעשות,ואיך להסתדר.
כעבור זמן לא קצר תחושת החוזקה נעלמה,כשהיא מגיעה לפרשת דרכים מתלבטת ואינה "יודעת באיזו מהן לבחור",ולאן לצעוד.נינה נבוכה אך ..לא לזמן רב .
על חוויתה של נינה ,צעידתה ברחוב ופגישותיה המקריות ,על השאלה החוזרת "אתה אוהב אותי ?" עד החזרה הביתה .
מממליצה לקרוא ולהכיר,
בדרך ולהתידד עם דמויות נוספות:שושי,אמא,הנערה עם התוכי,האיש עם המזוודה,שתי הסבתות ובעיקר את מכס הדובי.
על בריחה,כעס,חרדת נטישה,קנאה, הצורך החשוב באהבה ובגילוייה,
מה מותר,ומה אסור!
ובעיקר את המשפט "בטח.מי שנעזב תמיד זוכר את הדרך הביתה "
אפשר לדבר ללוא סוף .
בספר רבדים חשובים מהגלוי עד הסמוי .
ממליצה מאוד.
ציורים חמודים,מלווים את הכתוב,כמו שרק הילה חבקין המאיירת ,יודעת .
אני לא מתוקה,אני נינה,"אומרת נינה וממשיכה ללכת" .